Show simple item record

Expectations of workers in social services in the field of further professional education in a selected contributory organization
dc.contributor.advisorBártová, Alžběta
dc.creatorJiránková, Renata
dc.date.accessioned2025-07-07T11:12:02Z
dc.date.available2025-07-07T11:12:02Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200128
dc.description.abstractThis diploma thesis explores the expectations of social services workers regarding further professional education within a selected contributory organization. The aim of the study was to map the opinions, needs, and motivations of direct care workers and to identify the factors influencing their approach to professional development. The research was conducted through qualitative methods, specifically semi-structured interviews with workers from the Children's Centre in Jilemnice. The results confirmed that the workers perceive their professional role as deeply meaningful and that their main motivation for further education lies in the desire to ensure the psychological well-being and quality care of children with severe disabilities. The study identified key barriers to professional development, especially operational constraints and the quality of team relationships. The findings also highlighted the need for educational methods that are practical, experiential, and sensitive to the specifics of direct care work. Based on the results, specific recommendations for planning educational activities were formulated, with an emphasis on developing the concept of a learning organization. This thesis contributes to a deeper understanding of the professional identity of social service workers and offers...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá očekáváními pracovnic v sociálních službách v oblasti dalšího profesního vzdělávání ve vybrané příspěvkové organizaci. Cílem práce bylo zmapovat názory, potřeby a motivace pracovnic přímé péče a identifikovat faktory, které ovlivňují jejich přístup k dalšímu vzdělávání. Výzkum byl realizován kvalitativní metodou polostrukturovaných rozhovorů s pracovnicemi Dětského centra Jilemnice. Výsledky šetření potvrdily, že pracovnice vnímají svou profesní roli jako hluboce smysluplnou a že jejich hlavní motivací k profesnímu rozvoji je snaha o zajištění psychické pohody a kvalitní péče o děti s těžkým zdravotním postižením. Byly identifikovány hlavní bariéry dalšího vzdělávání, zejména provozní podmínky a kvalita týmové atmosféry. Výsledky také poukázaly na potřebu zavádění forem vzdělávání, které jsou praktické, zážitkové a respektující specifika práce v přímé péči. Na základě zjištěných poznatků byla navržena doporučení pro plánování vzdělávacích aktivit s ohledem na rozvoj konceptu učící se organizace. Práce přispívá k hlubšímu porozumění profesní identity pracovnic v sociálních službách a k hledání cest k efektivnímu a smysluplnému profesnímu rozvoji v praxi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial servicesen_US
dc.subjectdirect care workersen_US
dc.subjectcontinuing professional educationen_US
dc.subjectlearning organizationen_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectsociální službycs_CZ
dc.subjectpracovníci v přímé péčics_CZ
dc.subjectdalší profesní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectučící se organizacecs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.titleOčekávání pracovníků v sociálních službách v oblasti dalšího profesního vzdělávání ve vybrané příspěvkové organizaci.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-16
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId278000
dc.title.translatedExpectations of workers in social services in the field of further professional education in a selected contributory organizationen_US
dc.contributor.refereeVojtíšek, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.programSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial and Charity Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Charity Worken_US
uk.degree-program.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial and Charity Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá očekáváními pracovnic v sociálních službách v oblasti dalšího profesního vzdělávání ve vybrané příspěvkové organizaci. Cílem práce bylo zmapovat názory, potřeby a motivace pracovnic přímé péče a identifikovat faktory, které ovlivňují jejich přístup k dalšímu vzdělávání. Výzkum byl realizován kvalitativní metodou polostrukturovaných rozhovorů s pracovnicemi Dětského centra Jilemnice. Výsledky šetření potvrdily, že pracovnice vnímají svou profesní roli jako hluboce smysluplnou a že jejich hlavní motivací k profesnímu rozvoji je snaha o zajištění psychické pohody a kvalitní péče o děti s těžkým zdravotním postižením. Byly identifikovány hlavní bariéry dalšího vzdělávání, zejména provozní podmínky a kvalita týmové atmosféry. Výsledky také poukázaly na potřebu zavádění forem vzdělávání, které jsou praktické, zážitkové a respektující specifika práce v přímé péči. Na základě zjištěných poznatků byla navržena doporučení pro plánování vzdělávacích aktivit s ohledem na rozvoj konceptu učící se organizace. Práce přispívá k hlubšímu porozumění profesní identity pracovnic v sociálních službách a k hledání cest k efektivnímu a smysluplnému profesnímu rozvoji v praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis explores the expectations of social services workers regarding further professional education within a selected contributory organization. The aim of the study was to map the opinions, needs, and motivations of direct care workers and to identify the factors influencing their approach to professional development. The research was conducted through qualitative methods, specifically semi-structured interviews with workers from the Children's Centre in Jilemnice. The results confirmed that the workers perceive their professional role as deeply meaningful and that their main motivation for further education lies in the desire to ensure the psychological well-being and quality care of children with severe disabilities. The study identified key barriers to professional development, especially operational constraints and the quality of team relationships. The findings also highlighted the need for educational methods that are practical, experiential, and sensitive to the specifics of direct care work. Based on the results, specific recommendations for planning educational activities were formulated, with an emphasis on developing the concept of a learning organization. This thesis contributes to a deeper understanding of the professional identity of social service workers and offers...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV