Zobrazit minimální záznam

Evoluční algoritmus pro generování 2D kosmických lodí
dc.contributor.advisorNeruda, Roman
dc.creatorZeman, Tomáš
dc.date.accessioned2025-07-01T11:35:44Z
dc.date.available2025-07-01T11:35:44Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199826
dc.description.abstractEvolutionary algorithms are widely used for solving various optimization problems. The goal of this thesis is to explore their use in procedurally generating 2D spaceships for video games. First, an evolutionary algorithm is designed. Then, a graphical tool for adjusting and exploring the generated spaceships is implemented. This tool is evaluated through several experiments, mapping the parameter space.en_US
dc.description.abstractEvoluční algoritmy jsou široce používané pro řešení různých optimizačních problémů. Cílem této práce je prozkoumání jejich použitelnosti v generování 2D vesmírných lodí pro videohry. Nejprve bude navržen evoluční algoritmus. Poté bude implementován grafický nástroj pro upravování a prozkoumávání generovaných lodí. Tento nástroj bude otestován několika experimenty, které budou mapovat prostor parametrů.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectevolutionary algorithms|procedural content generation|optimizationen_US
dc.subjectevoluční algoritmy|procedurální generování obsahu|optimalizacecs_CZ
dc.titleEvolutionary procedural content generation of 2D spaceshipsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-10
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId283175
dc.title.translatedEvoluční algoritmus pro generování 2D kosmických lodícs_CZ
dc.contributor.refereePilát, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csEvoluční algoritmy jsou široce používané pro řešení různých optimizačních problémů. Cílem této práce je prozkoumání jejich použitelnosti v generování 2D vesmírných lodí pro videohry. Nejprve bude navržen evoluční algoritmus. Poté bude implementován grafický nástroj pro upravování a prozkoumávání generovaných lodí. Tento nástroj bude otestován několika experimenty, které budou mapovat prostor parametrů.cs_CZ
uk.abstract.enEvolutionary algorithms are widely used for solving various optimization problems. The goal of this thesis is to explore their use in procedurally generating 2D spaceships for video games. First, an evolutionary algorithm is designed. Then, a graphical tool for adjusting and exploring the generated spaceships is implemented. This tool is evaluated through several experiments, mapping the parameter space.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV