dc.contributor.advisor | Neruda, Roman | |
dc.creator | Zeman, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2025-07-01T11:35:44Z | |
dc.date.available | 2025-07-01T11:35:44Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199826 | |
dc.description.abstract | Evolutionary algorithms are widely used for solving various optimization problems. The goal of this thesis is to explore their use in procedurally generating 2D spaceships for video games. First, an evolutionary algorithm is designed. Then, a graphical tool for adjusting and exploring the generated spaceships is implemented. This tool is evaluated through several experiments, mapping the parameter space. | en_US |
dc.description.abstract | Evoluční algoritmy jsou široce používané pro řešení různých optimizačních problémů. Cílem této práce je prozkoumání jejich použitelnosti v generování 2D vesmírných lodí pro videohry. Nejprve bude navržen evoluční algoritmus. Poté bude implementován grafický nástroj pro upravování a prozkoumávání generovaných lodí. Tento nástroj bude otestován několika experimenty, které budou mapovat prostor parametrů. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | evolutionary algorithms|procedural content generation|optimization | en_US |
dc.subject | evoluční algoritmy|procedurální generování obsahu|optimalizace | cs_CZ |
dc.title | Evolutionary procedural content generation of 2D spaceships | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-06-10 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 283175 | |
dc.title.translated | Evoluční algoritmus pro generování 2D kosmických lodí | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Pilát, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Evoluční algoritmy jsou široce používané pro řešení různých optimizačních problémů. Cílem této práce je prozkoumání jejich použitelnosti v generování 2D vesmírných lodí pro videohry. Nejprve bude navržen evoluční algoritmus. Poté bude implementován grafický nástroj pro upravování a prozkoumávání generovaných lodí. Tento nástroj bude otestován několika experimenty, které budou mapovat prostor parametrů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Evolutionary algorithms are widely used for solving various optimization problems. The goal of this thesis is to explore their use in procedurally generating 2D spaceships for video games. First, an evolutionary algorithm is designed. Then, a graphical tool for adjusting and exploring the generated spaceships is implemented. This tool is evaluated through several experiments, mapping the parameter space. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |