Evolutionary procedural content generation of 2D spaceships
Evoluční algoritmus pro generování 2D kosmických lodí
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199826Identifikátory
SIS: 283175
Kolekce
- Kvalifikační práce [11466]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pilát, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
10. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
evoluční algoritmy|procedurální generování obsahu|optimalizaceKlíčová slova (anglicky)
evolutionary algorithms|procedural content generation|optimizationEvoluční algoritmy jsou široce používané pro řešení různých optimizačních problémů. Cílem této práce je prozkoumání jejich použitelnosti v generování 2D vesmírných lodí pro videohry. Nejprve bude navržen evoluční algoritmus. Poté bude implementován grafický nástroj pro upravování a prozkoumávání generovaných lodí. Tento nástroj bude otestován několika experimenty, které budou mapovat prostor parametrů.
Evolutionary algorithms are widely used for solving various optimization problems. The goal of this thesis is to explore their use in procedurally generating 2D spaceships for video games. First, an evolutionary algorithm is designed. Then, a graphical tool for adjusting and exploring the generated spaceships is implemented. This tool is evaluated through several experiments, mapping the parameter space.