dc.contributor.advisor | Bittner, Jiří | |
dc.creator | Ježowicz, Filip | |
dc.date.accessioned | 2025-07-01T11:21:08Z | |
dc.date.available | 2025-07-01T11:21:08Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199814 | |
dc.description.abstract | This thesis analyzes, evaluates, and partially reimplements the Houdini Engine plugin for Maya. To verify the feasibility and practicality of proposed modifications, functionalities related to polygonal mesh processing, selected material types, and volumetric data handling are reimplemented. The study compares the existing and proposed implementations, focusing on data processing speed and memory load during asset transfer. It addresses documented issues with the official SideFX plugin, improves key implementation decisions, and improves overall stability. The results offer practical guidelines for streamlining Houdini integration into various 3D environments, accompanied by detailed user and developer documentation. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce analyzuje, hodnotí a částečně reimplementuje plugin Houdini Engine pro Maya. Za účelem ověření proveditelnosti a praktičnosti navrhovaných úprav jsou reimplementovány funkcionality zpracování polygonálních sítí, vybraných typů materiálu a volumetrických dat. Studie porovnává současnou a navrhovanou implementaci s důrazem na rychlost zpracování dat a paměťovou zátěž. Řeší také zdokumentované problémy oficiálního pluginu od SideFX, vylepšuje klíčová implementační rozhodnutí a zvyšuje stabilitu. Výsledky poskytují praktické pokyny pro zefektivnění integrace Houdini do různých 3D prostředí a obsahují detailní uživatelskou a programátorskou dokumentaci. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | 3D modelling|data formats|Maya|Houdini | en_US |
dc.subject | 3D modelování|datové formáty|Maya|Houdini | cs_CZ |
dc.title | Design and Implementation of Efficient Interface between Houdini and Maya | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-06-10 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 281577 | |
dc.title.translated | Návrh a implementace efektivního rozhraní mezi programy Houdini a Maya | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Gouder, Darryl | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce analyzuje, hodnotí a částečně reimplementuje plugin Houdini Engine pro Maya. Za účelem ověření proveditelnosti a praktičnosti navrhovaných úprav jsou reimplementovány funkcionality zpracování polygonálních sítí, vybraných typů materiálu a volumetrických dat. Studie porovnává současnou a navrhovanou implementaci s důrazem na rychlost zpracování dat a paměťovou zátěž. Řeší také zdokumentované problémy oficiálního pluginu od SideFX, vylepšuje klíčová implementační rozhodnutí a zvyšuje stabilitu. Výsledky poskytují praktické pokyny pro zefektivnění integrace Houdini do různých 3D prostředí a obsahují detailní uživatelskou a programátorskou dokumentaci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis analyzes, evaluates, and partially reimplements the Houdini Engine plugin for Maya. To verify the feasibility and practicality of proposed modifications, functionalities related to polygonal mesh processing, selected material types, and volumetric data handling are reimplemented. The study compares the existing and proposed implementations, focusing on data processing speed and memory load during asset transfer. It addresses documented issues with the official SideFX plugin, improves key implementation decisions, and improves overall stability. The results offer practical guidelines for streamlining Houdini integration into various 3D environments, accompanied by detailed user and developer documentation. | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.date.embargoEndDate | 10-06-2026 | |
uk.embargo.reason | Ochrana duševního vlastnictví, zejména ochrana vynálezů či technických řešení | cs |
uk.embargo.reason | Protection of intellectual property, particularly protection of inventions or technical solutions | en |
uk.thesis.defenceStatus | O | |