Zobrazit minimální záznam

Návrh a implementace efektivního rozhraní mezi programy Houdini a Maya
dc.contributor.advisorBittner, Jiří
dc.creatorJežowicz, Filip
dc.date.accessioned2025-07-01T11:21:08Z
dc.date.available2025-07-01T11:21:08Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199814
dc.description.abstractThis thesis analyzes, evaluates, and partially reimplements the Houdini Engine plugin for Maya. To verify the feasibility and practicality of proposed modifications, functionalities related to polygonal mesh processing, selected material types, and volumetric data handling are reimplemented. The study compares the existing and proposed implementations, focusing on data processing speed and memory load during asset transfer. It addresses documented issues with the official SideFX plugin, improves key implementation decisions, and improves overall stability. The results offer practical guidelines for streamlining Houdini integration into various 3D environments, accompanied by detailed user and developer documentation.en_US
dc.description.abstractTato práce analyzuje, hodnotí a částečně reimplementuje plugin Houdini Engine pro Maya. Za účelem ověření proveditelnosti a praktičnosti navrhovaných úprav jsou reimplementovány funkcionality zpracování polygonálních sítí, vybraných typů materiálu a volumetrických dat. Studie porovnává současnou a navrhovanou implementaci s důrazem na rychlost zpracování dat a paměťovou zátěž. Řeší také zdokumentované problémy oficiálního pluginu od SideFX, vylepšuje klíčová implementační rozhodnutí a zvyšuje stabilitu. Výsledky poskytují praktické pokyny pro zefektivnění integrace Houdini do různých 3D prostředí a obsahují detailní uživatelskou a programátorskou dokumentaci.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subject3D modelling|data formats|Maya|Houdinien_US
dc.subject3D modelování|datové formáty|Maya|Houdinics_CZ
dc.titleDesign and Implementation of Efficient Interface between Houdini and Mayaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-10
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId281577
dc.title.translatedNávrh a implementace efektivního rozhraní mezi programy Houdini a Mayacs_CZ
dc.contributor.refereeGouder, Darryl
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce analyzuje, hodnotí a částečně reimplementuje plugin Houdini Engine pro Maya. Za účelem ověření proveditelnosti a praktičnosti navrhovaných úprav jsou reimplementovány funkcionality zpracování polygonálních sítí, vybraných typů materiálu a volumetrických dat. Studie porovnává současnou a navrhovanou implementaci s důrazem na rychlost zpracování dat a paměťovou zátěž. Řeší také zdokumentované problémy oficiálního pluginu od SideFX, vylepšuje klíčová implementační rozhodnutí a zvyšuje stabilitu. Výsledky poskytují praktické pokyny pro zefektivnění integrace Houdini do různých 3D prostředí a obsahují detailní uživatelskou a programátorskou dokumentaci.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyzes, evaluates, and partially reimplements the Houdini Engine plugin for Maya. To verify the feasibility and practicality of proposed modifications, functionalities related to polygonal mesh processing, selected material types, and volumetric data handling are reimplemented. The study compares the existing and proposed implementations, focusing on data processing speed and memory load during asset transfer. It addresses documented issues with the official SideFX plugin, improves key implementation decisions, and improves overall stability. The results offer practical guidelines for streamlining Houdini integration into various 3D environments, accompanied by detailed user and developer documentation.en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.date.embargoEndDate10-06-2026
uk.embargo.reasonOchrana duševního vlastnictví, zejména ochrana vynálezů či technických řešenícs
uk.embargo.reasonProtection of intellectual property, particularly protection of inventions or technical solutionsen
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV