Design and Implementation of Efficient Interface between Houdini and Maya
Návrh a implementace efektivního rozhraní mezi programy Houdini a Maya
diplomová práce (OBHÁJENO)

Omezená dostupnost dokumentu
Celý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné do 10. 06. 2026
Důvod omezené dostupnosti:
Ochrana duševního vlastnictví, zejména ochrana vynálezů či technických řešení
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199814Identifikátory
SIS: 281577
Kolekce
- Kvalifikační práce [11462]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gouder, Darryl
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
10. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
3D modelování|datové formáty|Maya|HoudiniKlíčová slova (anglicky)
3D modelling|data formats|Maya|HoudiniTato práce analyzuje, hodnotí a částečně reimplementuje plugin Houdini Engine pro Maya. Za účelem ověření proveditelnosti a praktičnosti navrhovaných úprav jsou reimplementovány funkcionality zpracování polygonálních sítí, vybraných typů materiálu a volumetrických dat. Studie porovnává současnou a navrhovanou implementaci s důrazem na rychlost zpracování dat a paměťovou zátěž. Řeší také zdokumentované problémy oficiálního pluginu od SideFX, vylepšuje klíčová implementační rozhodnutí a zvyšuje stabilitu. Výsledky poskytují praktické pokyny pro zefektivnění integrace Houdini do různých 3D prostředí a obsahují detailní uživatelskou a programátorskou dokumentaci.
This thesis analyzes, evaluates, and partially reimplements the Houdini Engine plugin for Maya. To verify the feasibility and practicality of proposed modifications, functionalities related to polygonal mesh processing, selected material types, and volumetric data handling are reimplemented. The study compares the existing and proposed implementations, focusing on data processing speed and memory load during asset transfer. It addresses documented issues with the official SideFX plugin, improves key implementation decisions, and improves overall stability. The results offer practical guidelines for streamlining Houdini integration into various 3D environments, accompanied by detailed user and developer documentation.