Zobrazit minimální záznam

Aspects of the life of a visually impaired piano teacher from the perspective of the employee and employer.
dc.contributor.advisorGregor, Vít
dc.creatorVálek, Pavel
dc.date.accessioned2025-06-20T11:40:35Z
dc.date.available2025-06-20T11:40:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199155
dc.description.abstractDiplomová práce volně navazuje na mou práci bakalářskou a zaměřuje se na aspekty života nevidomého učitele klavíru, z pohledu pedagoga a jeho zaměstnavatele. Cílem práce je představit čtenářům život a pracovní výzvy nevidomého učitele, předat jeho zkušenosti a zprostředkovat pohled nejen ze strany samotného pedagoga, ale i jeho zaměstnavatele, jímž je ředitelka ZUŠ. Teoretická část objasní základní pojmy související se zrakovým postižením, zaměstnáváním a životem osob se zdravotním handicapem. Praktická část následně mapuje život nevidomého učitele v podobě případové studie, která je rozšířena o perspektivu jeho zaměstnavatele. K doplnění poslouží dva anonymní dotazníky s dalšími pedagogy se zrakovým postižením s cílem získat více informací k dané problematice. Závěry z těchto poznatků budou shrnuty v diskusní části. Čerpat budu z dostupné literatury a dalších relevantních zdrojů, jakožto i ze své osobní zkušenosti s nevidomými. KLÍČOVÁ SLOVA Nevidomý pedagog, zaměstnanec, zaměstnavatel, handicap, zrakové postižení, pracovní prostředícs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is loosely related to my bachelor's thesis and focuses on various aspects of the life of a blind piano teacher from both the teacher's and his employer's perspectives. The aim of the thesis is to introduce readers to the professional and personal challenges faced by a blind teacher, to convey his experiences, and to present not only his perspective but also that of his employer, the principal of an elementary art school. The theoretical part explains key concepts related to visual impairment, employment, and the lives of people with disabilities. The practical part explores the life of a blind teacher through a case study, complemented by insights from his employer. Additionally, two anonymous questionnaires conducted with other visually impaired teachers provide further information on the subject. The findings will be summarized in the discussion section. I will draw on available literature, other relevant sources, and my personal experience with blind individuals. KEYWORDS Blind teacher, employee, employer, handicap, visual impairment, work environmenten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBlind teacheren_US
dc.subjectemployeeen_US
dc.subjectemployeren_US
dc.subjecthandicapen_US
dc.subjectvisual impairmenten_US
dc.subjectwork environmenten_US
dc.subjectNevidomý pedagogcs_CZ
dc.subjectzaměstnaneccs_CZ
dc.subjectzaměstnavatelcs_CZ
dc.subjecthandicapcs_CZ
dc.subjectzrakové postiženícs_CZ
dc.subjectpracovní prostředícs_CZ
dc.titleAspekty života zrakově postiženého učitele klavíru, z pohledu zaměstnance a zaměstnavatele.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId281608
dc.title.translatedAspects of the life of a visually impaired piano teacher from the perspective of the employee and employer.en_US
dc.contributor.refereePalkovská, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství hry na nástroj se sdruženým studiem Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Playing Instrumenten_US
thesis.degree.programUčitelství hry na nástrojcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství hry na nástroj se sdruženým studiem Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství hry na nástrojcs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Playing Instrumenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce volně navazuje na mou práci bakalářskou a zaměřuje se na aspekty života nevidomého učitele klavíru, z pohledu pedagoga a jeho zaměstnavatele. Cílem práce je představit čtenářům život a pracovní výzvy nevidomého učitele, předat jeho zkušenosti a zprostředkovat pohled nejen ze strany samotného pedagoga, ale i jeho zaměstnavatele, jímž je ředitelka ZUŠ. Teoretická část objasní základní pojmy související se zrakovým postižením, zaměstnáváním a životem osob se zdravotním handicapem. Praktická část následně mapuje život nevidomého učitele v podobě případové studie, která je rozšířena o perspektivu jeho zaměstnavatele. K doplnění poslouží dva anonymní dotazníky s dalšími pedagogy se zrakovým postižením s cílem získat více informací k dané problematice. Závěry z těchto poznatků budou shrnuty v diskusní části. Čerpat budu z dostupné literatury a dalších relevantních zdrojů, jakožto i ze své osobní zkušenosti s nevidomými. KLÍČOVÁ SLOVA Nevidomý pedagog, zaměstnanec, zaměstnavatel, handicap, zrakové postižení, pracovní prostředícs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is loosely related to my bachelor's thesis and focuses on various aspects of the life of a blind piano teacher from both the teacher's and his employer's perspectives. The aim of the thesis is to introduce readers to the professional and personal challenges faced by a blind teacher, to convey his experiences, and to present not only his perspective but also that of his employer, the principal of an elementary art school. The theoretical part explains key concepts related to visual impairment, employment, and the lives of people with disabilities. The practical part explores the life of a blind teacher through a case study, complemented by insights from his employer. Additionally, two anonymous questionnaires conducted with other visually impaired teachers provide further information on the subject. The findings will be summarized in the discussion section. I will draw on available literature, other relevant sources, and my personal experience with blind individuals. KEYWORDS Blind teacher, employee, employer, handicap, visual impairment, work environmenten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV