Zobrazit minimální záznam

The impact of regular swimming lessons on the motor skills of preschool-aged children
dc.contributor.advisorFořterová, Petra
dc.creatorHovádková, Natálie
dc.date.accessioned2025-06-20T11:05:07Z
dc.date.available2025-06-20T11:05:07Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199125
dc.description.abstractNázev: Vliv pravidelné plavecké výuky na motorické dovednosti dětí předškolního věku Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjistit, v jaké míře plavecká výuka ovlivňuje pohybové schopnosti dětí ve věku tří až šesti let. Metody: V práci byly využity metody testování a škálování. K hodnocení pohybových schopností byly použity standardizované motorické testy MOBAK KG zaměřené především na koordinaci a rovnováhu. Konkrétně se jednalo o pohyb s objektem (hod na cíl, chycení míče, driblování, vedení míče) a pohyb bez objektu (chůze po lavičce, kotoul vpřed, skok po jedné noze a běh vpřed a vzad). K hodnocení a porovnání výsledků byla pak využita metoda škálování. Výsledky: Pravidelná plavecká výuka má pozitivní vliv na motorické schopnosti dětí ve věku tří až šesti let. Ačkoliv však děti z plaveckého klubu Vydrýsek dosahovaly celkově vyššího skóre, než děti z MŠ Seminárium, a to jak ve vstupních, tak ve výstupních testech, statistická analýza neprokázala významný rozdíl mezi skupinami. KLÍČOVÁ SLOVA motorický vývoj, psychomotorický vývoj, plavání, rovnováha, koordinacecs_CZ
dc.description.abstractTitle: The impact of regular swimming lessons on the motor skills of preschool-aged children. Objective: The aim of this thesis was to determine the extent to which swimming lessons influence the motor abilities of children aged three to six years. Methods: The study employed testing and scaling methods. To assess motor skills, standardized MOBAK KG motor tests were used, focusing primarily on coordination and balance. Specifically, the tests included object-related movement (target throwing, catching a ball, dribbling, and ball control) and non-object-related movement (walking on a bench, forward roll, hopping on one leg, and running forward and backward). The scaling method was then used to evaluate and compare the results. Results: Regular swimming instruction has a positive effect on the motor skills of children aged three to six years. Although the children from the swimming club Vydrýsek achieved overall higher scores than those from the Seminárium kindergarten, both in the initial and final tests, statistical analysis did not reveal a significant difference between the groups. KEYWORDS motor development, psychomotor development, swimming, balance, coordinationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotor developmenten_US
dc.subjectpsychomotor developmenten_US
dc.subjectswimmingen_US
dc.subjectbalanceen_US
dc.subjectcoordinationen_US
dc.subjectmotorický vývojcs_CZ
dc.subjectpsychomotorický vývojcs_CZ
dc.subjectplavánícs_CZ
dc.subjectrovnováhacs_CZ
dc.subjectkoordinacecs_CZ
dc.titleVliv pravidelné plavecké výuky na motorické dovednosti dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId277324
dc.title.translatedThe impact of regular swimming lessons on the motor skills of preschool-aged childrenen_US
dc.contributor.refereeVagaja, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Vliv pravidelné plavecké výuky na motorické dovednosti dětí předškolního věku Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjistit, v jaké míře plavecká výuka ovlivňuje pohybové schopnosti dětí ve věku tří až šesti let. Metody: V práci byly využity metody testování a škálování. K hodnocení pohybových schopností byly použity standardizované motorické testy MOBAK KG zaměřené především na koordinaci a rovnováhu. Konkrétně se jednalo o pohyb s objektem (hod na cíl, chycení míče, driblování, vedení míče) a pohyb bez objektu (chůze po lavičce, kotoul vpřed, skok po jedné noze a běh vpřed a vzad). K hodnocení a porovnání výsledků byla pak využita metoda škálování. Výsledky: Pravidelná plavecká výuka má pozitivní vliv na motorické schopnosti dětí ve věku tří až šesti let. Ačkoliv však děti z plaveckého klubu Vydrýsek dosahovaly celkově vyššího skóre, než děti z MŠ Seminárium, a to jak ve vstupních, tak ve výstupních testech, statistická analýza neprokázala významný rozdíl mezi skupinami. KLÍČOVÁ SLOVA motorický vývoj, psychomotorický vývoj, plavání, rovnováha, koordinacecs_CZ
uk.abstract.enTitle: The impact of regular swimming lessons on the motor skills of preschool-aged children. Objective: The aim of this thesis was to determine the extent to which swimming lessons influence the motor abilities of children aged three to six years. Methods: The study employed testing and scaling methods. To assess motor skills, standardized MOBAK KG motor tests were used, focusing primarily on coordination and balance. Specifically, the tests included object-related movement (target throwing, catching a ball, dribbling, and ball control) and non-object-related movement (walking on a bench, forward roll, hopping on one leg, and running forward and backward). The scaling method was then used to evaluate and compare the results. Results: Regular swimming instruction has a positive effect on the motor skills of children aged three to six years. Although the children from the swimming club Vydrýsek achieved overall higher scores than those from the Seminárium kindergarten, both in the initial and final tests, statistical analysis did not reveal a significant difference between the groups. KEYWORDS motor development, psychomotor development, swimming, balance, coordinationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV