Zobrazit minimální záznam

Body Perception in Education
dc.contributor.advisorOndráček, Vojtěch
dc.creatorVébrová, Eliška
dc.date.accessioned2025-06-20T04:19:51Z
dc.date.available2025-06-20T04:19:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199018
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the relationship between self-perception and academic performance in students, with a focus on adolescents. The aim is to clarify how the perception of one's body influences not only academic outcomes but also other aspects of school functioning, such as motivation, confidence in one's abilities, emotional stability, and overall approach to education. In this study, academic performance is understood as a complex construct that not only considers performance measured by grades or cognitive abilities but also encompasses a broader spectrum of factors that influence overall academic success. The thesis further explores psychological factors that shape an individual's relationship with their body, particularly the influence of media, peer pressure, and cultural beauty ideals and connects them with key factors affecting academic success. Body image is viewed not only as a matter of aesthetics but as a significant component of self-evaluation that influences students' everyday functioning in the school environment. The thesis aims to highlight the importance of supporting healthy body image within educational settings. It is based on an analysis of current scientific articles, books, and studies focused on body image, academic performance, and related psychological factors....en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá vztah mezi sebevnímáním a školní úspěšností studentů, se zaměřením na dospívající jedince. Cílem je objasnit, jakým způsobem vnímání vlastního těla ovlivňuje nejen samotné studijní výsledky, ale i další složky školního fungování, například míru motivace, důvěru ve vlastní kompetence, emoční stabilitu a celkový přístup ke vzdělávání. V rámci práce je školní úspěšnost chápána jako komplexní konstrukt, který nebere v potaz pouze výkon měřený známkami nebo kognitivními schopnostmi, ale zahrnuje širší spektrum faktorů, jež ovlivňují celkový školní úspěch. Práce se také věnuje psychologickým vlivům, které formují vztah jedince k vlastnímu tělu, zejména vlivu médií, tlaku vrstevníků i kulturním ideálům krásy a propojuje je s klíčovými faktory ovlivňujícími školní úspěšnost. Na tělesné sebepojetí je nahlíženo nejen jako otázka estetiky, ale jako významný prvek sebehodnocení, který se promítá do každodenního fungování žáků ve škole. Práce se pokusí poukázat na důležitost podpory zdravého tělesného sebepojetí ve školním prostředí. Vychází z analýzy aktuálních vědeckých článků, knih a studií zaměřených na tělesný obraz, školní výkonnost a související psychologické faktory. KLÍČOVÁ SLOVA vnímání těla, sebevědomí, akademická výkonnost, tělesný obrazcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBody perceptionen_US
dc.subjectself-esteemen_US
dc.subjectacademic performanceen_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjectVnímání tělacs_CZ
dc.subjectsebevědomícs_CZ
dc.subjectakademická výkonnostcs_CZ
dc.subjecttělesný obrazcs_CZ
dc.titleVnímání těla ve výucecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-27
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId282175
dc.title.translatedBody Perception in Educationen_US
dc.contributor.refereePelcová, Naděžda
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSocial Sciences for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enSocial Sciences for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá vztah mezi sebevnímáním a školní úspěšností studentů, se zaměřením na dospívající jedince. Cílem je objasnit, jakým způsobem vnímání vlastního těla ovlivňuje nejen samotné studijní výsledky, ale i další složky školního fungování, například míru motivace, důvěru ve vlastní kompetence, emoční stabilitu a celkový přístup ke vzdělávání. V rámci práce je školní úspěšnost chápána jako komplexní konstrukt, který nebere v potaz pouze výkon měřený známkami nebo kognitivními schopnostmi, ale zahrnuje širší spektrum faktorů, jež ovlivňují celkový školní úspěch. Práce se také věnuje psychologickým vlivům, které formují vztah jedince k vlastnímu tělu, zejména vlivu médií, tlaku vrstevníků i kulturním ideálům krásy a propojuje je s klíčovými faktory ovlivňujícími školní úspěšnost. Na tělesné sebepojetí je nahlíženo nejen jako otázka estetiky, ale jako významný prvek sebehodnocení, který se promítá do každodenního fungování žáků ve škole. Práce se pokusí poukázat na důležitost podpory zdravého tělesného sebepojetí ve školním prostředí. Vychází z analýzy aktuálních vědeckých článků, knih a studií zaměřených na tělesný obraz, školní výkonnost a související psychologické faktory. KLÍČOVÁ SLOVA vnímání těla, sebevědomí, akademická výkonnost, tělesný obrazcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the relationship between self-perception and academic performance in students, with a focus on adolescents. The aim is to clarify how the perception of one's body influences not only academic outcomes but also other aspects of school functioning, such as motivation, confidence in one's abilities, emotional stability, and overall approach to education. In this study, academic performance is understood as a complex construct that not only considers performance measured by grades or cognitive abilities but also encompasses a broader spectrum of factors that influence overall academic success. The thesis further explores psychological factors that shape an individual's relationship with their body, particularly the influence of media, peer pressure, and cultural beauty ideals and connects them with key factors affecting academic success. Body image is viewed not only as a matter of aesthetics but as a significant component of self-evaluation that influences students' everyday functioning in the school environment. The thesis aims to highlight the importance of supporting healthy body image within educational settings. It is based on an analysis of current scientific articles, books, and studies focused on body image, academic performance, and related psychological factors....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV