Zobrazit minimální záznam

Vázání samohlásek v produkci nerodilých mluvčích anglického jazyka
dc.contributor.advisorČervinková Poesová, Kristýna
dc.creatorZahradníková, Klára
dc.date.accessioned2025-06-20T00:59:08Z
dc.date.available2025-06-20T00:59:08Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198714
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to reveal and describe to what extent non-native speakers of English produce vowel-to-vowel linking, specifically linking [j] and [w]. The theoretical part introduces the connected speech phenomenon and its function in English. It then focuses on linking and its subtypes, particularly vowel-to-vowel linking. Additionally, the thesis provides an overview of current research in linking usage. Finally, the influence of specific first languages on vowel-to-vowel linking is examined, serving as a framework for the practical part of the thesis. The practical part consists of a perceptual analysis of recordings of speakers from various linguistic backgrounds (Arabic, Hindi, Korean, Mandarin, Spanish, Vietnamese). The recordings were taken from a non-native English speech corpus L2- ARCTIC. The aim is to perceptually analyse the speakers' use of the target linking devices and identify the frequency and patterns of these features. The findings reveal that non-native speakers featured in the corpus produced significantly low number of linking [j] and [w]. The target linking devices were observed most frequently between two grammatical words and between two monosyllabic words. Almost half of the total instances were realised smoothly, but without the target linking sound....en_US
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je výzkum produkce vázání samohlásek, konkrétně použití spojovacích hlásek [j] a [w], u nerodilých mluvčích angličtiny. Teoretická část představuje koncept vázané řeči a její funkce v angličtině. Poté se zaměřuje na proces vázání a jeho druhy, zejména na vázání mezi samohláskami. Práce poskytuje přehled současného výzkumu na vázání a současně zkoumá vliv konkrétních mateřských jazyků na vázání samohlásek. Praktická část se skládá z percepční analýzy nahrávek mluvčích z různých jazykových prostředí (arabština, hindština, korejština, mandarínština, španělština, a vietnamština). Nahrávky byly pořízeny z nerodilého anglického řečového korpusu L2-ARCTIC. Cílem je percepčně analyzovat používání cílových vázacích hlásek a identifikovat frekvenci a vzorce těchto jevů. Výsledky ukazují, že nerodilí mluvčí, zastoupeni v korpusu, použili výrazně nízký počet vázacích hlásek [j] a [w] mezi dvěma samohláskami. Tyto hlásky se nejčastěji objevily mezi dvěma gramatickými slovy a mezi dvěma jednoslabičnými slovy. Téměř polovina z celkového počtu případů byla realizována plynule, ale bez cílové vázací hlásky. Nejčastějším zdrojem neplynulosti u všech mluvčích byla glotalizace. KLÍČOVÁ SLOVA vázací [j], vázací [w], nerodilí mluvčí, vázání samohlásek, plynulostcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectlinking [j]en_US
dc.subjectlinking [w]en_US
dc.subjectnon-native speakersen_US
dc.subjectvowel-to-vowel linkingen_US
dc.subjectfluencyen_US
dc.subjectvázací [j]cs_CZ
dc.subjectvázací [w]cs_CZ
dc.subjectnerodilí mluvčícs_CZ
dc.subjectvázání samohlásekcs_CZ
dc.subjectplynulostcs_CZ
dc.titleProduction of Vowel-to-Vowel Linking by Non-Native Speakers of Englishen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-26
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId276453
dc.title.translatedVázání samohlásek v produkci nerodilých mluvčích anglického jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeNechanský, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je výzkum produkce vázání samohlásek, konkrétně použití spojovacích hlásek [j] a [w], u nerodilých mluvčích angličtiny. Teoretická část představuje koncept vázané řeči a její funkce v angličtině. Poté se zaměřuje na proces vázání a jeho druhy, zejména na vázání mezi samohláskami. Práce poskytuje přehled současného výzkumu na vázání a současně zkoumá vliv konkrétních mateřských jazyků na vázání samohlásek. Praktická část se skládá z percepční analýzy nahrávek mluvčích z různých jazykových prostředí (arabština, hindština, korejština, mandarínština, španělština, a vietnamština). Nahrávky byly pořízeny z nerodilého anglického řečového korpusu L2-ARCTIC. Cílem je percepčně analyzovat používání cílových vázacích hlásek a identifikovat frekvenci a vzorce těchto jevů. Výsledky ukazují, že nerodilí mluvčí, zastoupeni v korpusu, použili výrazně nízký počet vázacích hlásek [j] a [w] mezi dvěma samohláskami. Tyto hlásky se nejčastěji objevily mezi dvěma gramatickými slovy a mezi dvěma jednoslabičnými slovy. Téměř polovina z celkového počtu případů byla realizována plynule, ale bez cílové vázací hlásky. Nejčastějším zdrojem neplynulosti u všech mluvčích byla glotalizace. KLÍČOVÁ SLOVA vázací [j], vázací [w], nerodilí mluvčí, vázání samohlásek, plynulostcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to reveal and describe to what extent non-native speakers of English produce vowel-to-vowel linking, specifically linking [j] and [w]. The theoretical part introduces the connected speech phenomenon and its function in English. It then focuses on linking and its subtypes, particularly vowel-to-vowel linking. Additionally, the thesis provides an overview of current research in linking usage. Finally, the influence of specific first languages on vowel-to-vowel linking is examined, serving as a framework for the practical part of the thesis. The practical part consists of a perceptual analysis of recordings of speakers from various linguistic backgrounds (Arabic, Hindi, Korean, Mandarin, Spanish, Vietnamese). The recordings were taken from a non-native English speech corpus L2- ARCTIC. The aim is to perceptually analyse the speakers' use of the target linking devices and identify the frequency and patterns of these features. The findings reveal that non-native speakers featured in the corpus produced significantly low number of linking [j] and [w]. The target linking devices were observed most frequently between two grammatical words and between two monosyllabic words. Almost half of the total instances were realised smoothly, but without the target linking sound....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV