dc.contributor.advisor | Červinková Poesová, Kristýna | |
dc.creator | Zahradníková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T00:59:08Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T00:59:08Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/198714 | |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor thesis is to reveal and describe to what extent non-native speakers of English produce vowel-to-vowel linking, specifically linking [j] and [w]. The theoretical part introduces the connected speech phenomenon and its function in English. It then focuses on linking and its subtypes, particularly vowel-to-vowel linking. Additionally, the thesis provides an overview of current research in linking usage. Finally, the influence of specific first languages on vowel-to-vowel linking is examined, serving as a framework for the practical part of the thesis. The practical part consists of a perceptual analysis of recordings of speakers from various linguistic backgrounds (Arabic, Hindi, Korean, Mandarin, Spanish, Vietnamese). The recordings were taken from a non-native English speech corpus L2- ARCTIC. The aim is to perceptually analyse the speakers' use of the target linking devices and identify the frequency and patterns of these features. The findings reveal that non-native speakers featured in the corpus produced significantly low number of linking [j] and [w]. The target linking devices were observed most frequently between two grammatical words and between two monosyllabic words. Almost half of the total instances were realised smoothly, but without the target linking sound.... | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je výzkum produkce vázání samohlásek, konkrétně použití spojovacích hlásek [j] a [w], u nerodilých mluvčích angličtiny. Teoretická část představuje koncept vázané řeči a její funkce v angličtině. Poté se zaměřuje na proces vázání a jeho druhy, zejména na vázání mezi samohláskami. Práce poskytuje přehled současného výzkumu na vázání a současně zkoumá vliv konkrétních mateřských jazyků na vázání samohlásek. Praktická část se skládá z percepční analýzy nahrávek mluvčích z různých jazykových prostředí (arabština, hindština, korejština, mandarínština, španělština, a vietnamština). Nahrávky byly pořízeny z nerodilého anglického řečového korpusu L2-ARCTIC. Cílem je percepčně analyzovat používání cílových vázacích hlásek a identifikovat frekvenci a vzorce těchto jevů. Výsledky ukazují, že nerodilí mluvčí, zastoupeni v korpusu, použili výrazně nízký počet vázacích hlásek [j] a [w] mezi dvěma samohláskami. Tyto hlásky se nejčastěji objevily mezi dvěma gramatickými slovy a mezi dvěma jednoslabičnými slovy. Téměř polovina z celkového počtu případů byla realizována plynule, ale bez cílové vázací hlásky. Nejčastějším zdrojem neplynulosti u všech mluvčích byla glotalizace. KLÍČOVÁ SLOVA vázací [j], vázací [w], nerodilí mluvčí, vázání samohlásek, plynulost | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | linking [j] | en_US |
dc.subject | linking [w] | en_US |
dc.subject | non-native speakers | en_US |
dc.subject | vowel-to-vowel linking | en_US |
dc.subject | fluency | en_US |
dc.subject | vázací [j] | cs_CZ |
dc.subject | vázací [w] | cs_CZ |
dc.subject | nerodilí mluvčí | cs_CZ |
dc.subject | vázání samohlásek | cs_CZ |
dc.subject | plynulost | cs_CZ |
dc.title | Production of Vowel-to-Vowel Linking by Non-Native Speakers of English | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-26 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 276453 | |
dc.title.translated | Vázání samohlásek v produkci nerodilých mluvčích anglického jazyka | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Nechanský, Tomáš | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | English Language for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | English Language for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce je výzkum produkce vázání samohlásek, konkrétně použití spojovacích hlásek [j] a [w], u nerodilých mluvčích angličtiny. Teoretická část představuje koncept vázané řeči a její funkce v angličtině. Poté se zaměřuje na proces vázání a jeho druhy, zejména na vázání mezi samohláskami. Práce poskytuje přehled současného výzkumu na vázání a současně zkoumá vliv konkrétních mateřských jazyků na vázání samohlásek. Praktická část se skládá z percepční analýzy nahrávek mluvčích z různých jazykových prostředí (arabština, hindština, korejština, mandarínština, španělština, a vietnamština). Nahrávky byly pořízeny z nerodilého anglického řečového korpusu L2-ARCTIC. Cílem je percepčně analyzovat používání cílových vázacích hlásek a identifikovat frekvenci a vzorce těchto jevů. Výsledky ukazují, že nerodilí mluvčí, zastoupeni v korpusu, použili výrazně nízký počet vázacích hlásek [j] a [w] mezi dvěma samohláskami. Tyto hlásky se nejčastěji objevily mezi dvěma gramatickými slovy a mezi dvěma jednoslabičnými slovy. Téměř polovina z celkového počtu případů byla realizována plynule, ale bez cílové vázací hlásky. Nejčastějším zdrojem neplynulosti u všech mluvčích byla glotalizace. KLÍČOVÁ SLOVA vázací [j], vázací [w], nerodilí mluvčí, vázání samohlásek, plynulost | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this bachelor thesis is to reveal and describe to what extent non-native speakers of English produce vowel-to-vowel linking, specifically linking [j] and [w]. The theoretical part introduces the connected speech phenomenon and its function in English. It then focuses on linking and its subtypes, particularly vowel-to-vowel linking. Additionally, the thesis provides an overview of current research in linking usage. Finally, the influence of specific first languages on vowel-to-vowel linking is examined, serving as a framework for the practical part of the thesis. The practical part consists of a perceptual analysis of recordings of speakers from various linguistic backgrounds (Arabic, Hindi, Korean, Mandarin, Spanish, Vietnamese). The recordings were taken from a non-native English speech corpus L2- ARCTIC. The aim is to perceptually analyse the speakers' use of the target linking devices and identify the frequency and patterns of these features. The findings reveal that non-native speakers featured in the corpus produced significantly low number of linking [j] and [w]. The target linking devices were observed most frequently between two grammatical words and between two monosyllabic words. Almost half of the total instances were realised smoothly, but without the target linking sound.... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |