Zobrazit minimální záznam

Identification activities at kindergarten
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorŠmídlová, Barbora
dc.date.accessioned2025-06-20T02:38:50Z
dc.date.available2025-06-20T02:38:50Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198683
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with identification activities in kindergarten. I created a series of riddles that were given to preschoolers. Each of the riddles is characterized a priori from the point of view of the logical structure, the size of the space in which the child is present when guessing, and it characterizes the object being guessed. Riddles were given in relatively small groups, orally, without metaphors, so that it corresponded to the level of mental development of the child. Gradual help was prepared for each riddle. Selected phenomena were recorded with the support of a video recording during the verification and further tabulated and analyzed, which made it possible to relate the characteristics of the riddle to its difficulty for the given age group. The aim of this work is to determine the degree of difficulty of solving individual types of riddles as identification processes for preschool children. The work is based on qualitative research and maps the success rate depending on the type of riddle.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá identifikačními aktivitami v mateřské škole. Vytvořila jsem sérii hádanek, které byly zadávané dětem předškolního věku. Každá z hádanek je charakterizovaná a priori z pohledu logické struktury, velikosti prostoru, ve kterém se dítě při hádání "pohybuje", charakterizuje hádaný objekt. Hádanky byly zadávány v relativně malých skupinách, ústně, bez opor o metafory, tak aby to odpovídalo stupni mentálního rozvoje dítěte. Ke každé hádance byla připravena odstupňovaná pomoc. Vybrané jevy v průběhu ověřování byly evidovány s oporou o videozáznam a dále tabelovány a analyzovány, což umožnilo dát do souvislosti charakteristiku hádanky s její obtížností pro danou věkovou skupinu. Cílem této práce je zjistit míru obtížnosti řešení jednotlivých typů hádanek jako identifikačních procesů u předškolních dětí. Práce se opírá o kvalitativní výzkum a mapuje míru úspěšnosti v závislosti na typu hádanky. Klíčová slova Identifikační proces, strom třídění, hádanky, definice, vysvětlení, předškolní dítěcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectIdentification processen_US
dc.subjectthe tree of sortingen_US
dc.subjectpuzzlesen_US
dc.subjectdefinitionen_US
dc.subjectexplanationen_US
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjectidentifikační procescs_CZ
dc.subjectstrom tříděnícs_CZ
dc.subjecthádankycs_CZ
dc.subjectdefinincecs_CZ
dc.subjectvysvětelnícs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.titleIdentifikační aktivity v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-26
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId242328
dc.title.translatedIdentification activities at kindergartenen_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá identifikačními aktivitami v mateřské škole. Vytvořila jsem sérii hádanek, které byly zadávané dětem předškolního věku. Každá z hádanek je charakterizovaná a priori z pohledu logické struktury, velikosti prostoru, ve kterém se dítě při hádání "pohybuje", charakterizuje hádaný objekt. Hádanky byly zadávány v relativně malých skupinách, ústně, bez opor o metafory, tak aby to odpovídalo stupni mentálního rozvoje dítěte. Ke každé hádance byla připravena odstupňovaná pomoc. Vybrané jevy v průběhu ověřování byly evidovány s oporou o videozáznam a dále tabelovány a analyzovány, což umožnilo dát do souvislosti charakteristiku hádanky s její obtížností pro danou věkovou skupinu. Cílem této práce je zjistit míru obtížnosti řešení jednotlivých typů hádanek jako identifikačních procesů u předškolních dětí. Práce se opírá o kvalitativní výzkum a mapuje míru úspěšnosti v závislosti na typu hádanky. Klíčová slova Identifikační proces, strom třídění, hádanky, definice, vysvětlení, předškolní dítěcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with identification activities in kindergarten. I created a series of riddles that were given to preschoolers. Each of the riddles is characterized a priori from the point of view of the logical structure, the size of the space in which the child is present when guessing, and it characterizes the object being guessed. Riddles were given in relatively small groups, orally, without metaphors, so that it corresponded to the level of mental development of the child. Gradual help was prepared for each riddle. Selected phenomena were recorded with the support of a video recording during the verification and further tabulated and analyzed, which made it possible to relate the characteristics of the riddle to its difficulty for the given age group. The aim of this work is to determine the degree of difficulty of solving individual types of riddles as identification processes for preschool children. The work is based on qualitative research and maps the success rate depending on the type of riddle.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV