Show simple item record

Reading development at Šeberov Elementary School: A case study
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorVávra, Jan
dc.date.accessioned2025-06-20T03:19:07Z
dc.date.available2025-06-20T03:19:07Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198561
dc.description.abstractThis thesis focuses on the development of reading and reading literacy among primary school pupils in the Czech Republic. The theoretical part defines key terms and explains why reading literacy is important for pupils' development and their future lives. It also addresses the influence of family and social environment on the development of reading literacy and explores ways to motivate children to read. This section includes proven methods and approaches, supported by research findings and examples of good practice from other schools. The empirical part is conducted as a case study at the Primary and Nursery School Šeberov. First, single-case analysis was used to examine questionnaires from pupils and teachers, an interview with the deputy headteacher, and the school's educational vision. Subsequently, a cross-case analysis compared the findings to identify areas of agreement and discrepancy. The goal was to determine which specific methods and approaches the selected school uses to support reading and how this process is perceived by the pupils themselves. The results of the study show that the school systematically fosters reading and reading literacy and continuously strives to improve its approaches in order to motivate pupils to read. The findings can serve as inspiration for other schools...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků prvního stupně základní školy v České republice. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy a popsán proč je čtenářská gramotnost důležitá na vývoj žáků a jejich budoucí život. V teoretické části má svůj prostor i vliv rodiny a sociálního prostředí na rozvoj čtenářské gramotnosti a to, jak dítě ke čtení motivovat. Součástí této části jsou také ověřené metody a přístupy, které jsou doplněné o výsledky výzkumů a příkladů dobré praxe na jiných školách. Empirická část je zpracována formou případové studie na Základní škole a mateřské škole Šeberov. Nejdříve jsou pomocí single-case analýzy analyzovány dotazníky pro žáky, učitele, rozhovor se zástupkyní a vize školy. Později bylo pomocí cross-case analýzy porovnáváno, kde v těchto oblastech nastala shoda a kde naopak rozpor. Cílem bylo zjistit, jaké konkrétní metody a přístupy vybraná základní škola využívá, jak podporuje čtenářství a jak celý tento proces vnímají samotní žáci školy. Z výsledků studie vyplývá, že škola čtenářství i čtenářskou gramotnost systematicky rozvíjí a snaží se své přístupy stále vylepšovat, aby dokázala žáky ke čtení co nejvíce motivovat. Zjištěné informace mohou být inspirací pro ostatní školy, které chtějí efektivně podporovat rozvoj čtenářství...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectreading developmenten_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectreading skillsen_US
dc.subjectprojects to support readingen_US
dc.subjectrozvoj čtenářstvícs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectčtenářské dovednostics_CZ
dc.subjectprojekty na podporu čtenářstvícs_CZ
dc.titleRozvoj čtenářství na 1. stupni ZŠ Šeberov: případová studiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-22
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId280376
dc.title.translatedReading development at Šeberov Elementary School: A case studyen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků prvního stupně základní školy v České republice. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy a popsán proč je čtenářská gramotnost důležitá na vývoj žáků a jejich budoucí život. V teoretické části má svůj prostor i vliv rodiny a sociálního prostředí na rozvoj čtenářské gramotnosti a to, jak dítě ke čtení motivovat. Součástí této části jsou také ověřené metody a přístupy, které jsou doplněné o výsledky výzkumů a příkladů dobré praxe na jiných školách. Empirická část je zpracována formou případové studie na Základní škole a mateřské škole Šeberov. Nejdříve jsou pomocí single-case analýzy analyzovány dotazníky pro žáky, učitele, rozhovor se zástupkyní a vize školy. Později bylo pomocí cross-case analýzy porovnáváno, kde v těchto oblastech nastala shoda a kde naopak rozpor. Cílem bylo zjistit, jaké konkrétní metody a přístupy vybraná základní škola využívá, jak podporuje čtenářství a jak celý tento proces vnímají samotní žáci školy. Z výsledků studie vyplývá, že škola čtenářství i čtenářskou gramotnost systematicky rozvíjí a snaží se své přístupy stále vylepšovat, aby dokázala žáky ke čtení co nejvíce motivovat. Zjištěné informace mohou být inspirací pro ostatní školy, které chtějí efektivně podporovat rozvoj čtenářství...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the development of reading and reading literacy among primary school pupils in the Czech Republic. The theoretical part defines key terms and explains why reading literacy is important for pupils' development and their future lives. It also addresses the influence of family and social environment on the development of reading literacy and explores ways to motivate children to read. This section includes proven methods and approaches, supported by research findings and examples of good practice from other schools. The empirical part is conducted as a case study at the Primary and Nursery School Šeberov. First, single-case analysis was used to examine questionnaires from pupils and teachers, an interview with the deputy headteacher, and the school's educational vision. Subsequently, a cross-case analysis compared the findings to identify areas of agreement and discrepancy. The goal was to determine which specific methods and approaches the selected school uses to support reading and how this process is perceived by the pupils themselves. The results of the study show that the school systematically fosters reading and reading literacy and continuously strives to improve its approaches in order to motivate pupils to read. The findings can serve as inspiration for other schools...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV