Zobrazit minimální záznam

Sports facilities in Prague elementary schools and their Impact on the availability of movement-oriented after-school activities
dc.contributor.advisorHájková, Jana
dc.creatorHampala, Sebastian Leo
dc.date.accessioned2025-06-20T03:37:40Z
dc.date.available2025-06-20T03:37:40Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198214
dc.description.abstractThis thesis examines the relationship between sports infrastructure and the availability of movement-oriented after-school activities in 25 primary schools in Prague (districts 10, 15, and 22). The main objective was to determine how spatial capacities (i.e., the size and number of gymnasiums and outdoor sports fields) influence the range of activities offered. The research employed a mixed-methods approach, combining quantitative methods (comparative analysis of spatial capacities, statistical evaluation using Pearson correlation) with a qualitative component (11 semi-structured interviews with after-school activity instructors). Quantitative data were obtained through analysis of publicly available sources, while interviews were conducted in person or by phone, with respondents' verbal consent and subsequent anonymization. The results indicate a strong influence of indoor facilities: both gymnasium size (r = 0.48; p = 0.015) and number (r = 0.41; p = 0.044) significantly correlated with the availability of movement-oriented after-school activities. Outdoor sports fields, by contrast, showed no significant effect (p > 0.05). Qualitative findings supported the conclusion that gymnasium capacity is a factor in organizing such activities. The study concludes by recommending investments in the...en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá vztah mezi sportovní infrastrukturou a nabídkou pohybových kroužků na 25 základních školách v Praze (městské části 10, 15 a 22). Hlavním cílem bylo zjistit, jak prostorové kapacity (velikost a počet tělocvičen, venkovní hřiště) ovlivňují rozsah nabízených aktivit. Výzkum kombinoval kvantitativní metody (komparativní analýza prostorových kapacit, statistické vyhodnocení vztahů pomocí Pearsonovy korelace) s kvalitativním přístupem (11 polostrukturovaných rozhovorů s lektory a organizátory kroužků). Kvantitativní data byla získána analýzou veřejných zdrojů, rozhovory probíhaly osobně/telefonicky s ústním souhlasem respondentů a následnou anonymizací. Výsledky ukazují silný vliv vnitřních prostor: velikost tělocvičen (r=0,48; p=0,015) a jejich počet (r=0,41; p=0,044) významně korelovaly s nabídkou kroužků. Venkovní hřiště měla nevýznamný vliv (p>0,05). Kvalitativní data potvrdila, že kapacita tělocvičen je jeden z faktorů pro organizaci aktivit. Závěry doporučují investice do rozšíření vnitřních sportovních zařízení, které jsou pro nabídku kroužků rozhodující. KLÍČOVÁ SLOVA sport; volný čas; zájmové vzdělávání; tělocvičnacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsporten_US
dc.subjectleisure timeen_US
dc.subjectinterest-based educationen_US
dc.subjectgymnasiumen_US
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectzájmové vzdělávánícs_CZ
dc.subjecttělocvičnacs_CZ
dc.titleSportovní zařízení základních škol v Praze a jejich vliv na nabídku pohybových kroužkůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-19
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId281788
dc.title.translatedSports facilities in Prague elementary schools and their Impact on the availability of movement-oriented after-school activitiesen_US
dc.contributor.refereeKašpar, Ladislav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Informační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Informační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá vztah mezi sportovní infrastrukturou a nabídkou pohybových kroužků na 25 základních školách v Praze (městské části 10, 15 a 22). Hlavním cílem bylo zjistit, jak prostorové kapacity (velikost a počet tělocvičen, venkovní hřiště) ovlivňují rozsah nabízených aktivit. Výzkum kombinoval kvantitativní metody (komparativní analýza prostorových kapacit, statistické vyhodnocení vztahů pomocí Pearsonovy korelace) s kvalitativním přístupem (11 polostrukturovaných rozhovorů s lektory a organizátory kroužků). Kvantitativní data byla získána analýzou veřejných zdrojů, rozhovory probíhaly osobně/telefonicky s ústním souhlasem respondentů a následnou anonymizací. Výsledky ukazují silný vliv vnitřních prostor: velikost tělocvičen (r=0,48; p=0,015) a jejich počet (r=0,41; p=0,044) významně korelovaly s nabídkou kroužků. Venkovní hřiště měla nevýznamný vliv (p>0,05). Kvalitativní data potvrdila, že kapacita tělocvičen je jeden z faktorů pro organizaci aktivit. Závěry doporučují investice do rozšíření vnitřních sportovních zařízení, které jsou pro nabídku kroužků rozhodující. KLÍČOVÁ SLOVA sport; volný čas; zájmové vzdělávání; tělocvičnacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the relationship between sports infrastructure and the availability of movement-oriented after-school activities in 25 primary schools in Prague (districts 10, 15, and 22). The main objective was to determine how spatial capacities (i.e., the size and number of gymnasiums and outdoor sports fields) influence the range of activities offered. The research employed a mixed-methods approach, combining quantitative methods (comparative analysis of spatial capacities, statistical evaluation using Pearson correlation) with a qualitative component (11 semi-structured interviews with after-school activity instructors). Quantitative data were obtained through analysis of publicly available sources, while interviews were conducted in person or by phone, with respondents' verbal consent and subsequent anonymization. The results indicate a strong influence of indoor facilities: both gymnasium size (r = 0.48; p = 0.015) and number (r = 0.41; p = 0.044) significantly correlated with the availability of movement-oriented after-school activities. Outdoor sports fields, by contrast, showed no significant effect (p > 0.05). Qualitative findings supported the conclusion that gymnasium capacity is a factor in organizing such activities. The study concludes by recommending investments in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV