Show simple item record

Competence of E nursing care students in relation to their subsequent employment
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorRitterová, Lucie
dc.date.accessioned2025-06-20T01:06:12Z
dc.date.available2025-06-20T01:06:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198199
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on students enrolled in the E Category Care Services study program. The objective of this study was to find out whether they develop competencies that align with the demands of the labour market and whether students with special educational needs who apply for this course can be successfully employed in subsequent jobs in this field. For the research investigation, a qualitative method of data collection in the form of semi- structured interviews was chosen and the data obtained was processed by content analysis. The results showed that the teaching is effective, develops the students' skills and abilities that meet the labour market requirements, and is largely focused on practical learning and gaining work experience for the profession. The extent to which these skills are acquired is individual, as is the success rate of individual pupils in completing their studies and finding employment in the labour market. The work also draws on the results of foreign studies, which have provided overlap with the so-called transition of persons with intellectual disabilities to adulthood. All the data obtained and their evaluation then enabled the formulation of recommendations for practice. KEYWORDS E category education, intellectual disability, secondary education, transition to...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá žáky oboru E Pečovatelské služby. Cílem bylo zjistit, zda jsou u nich v průběhu výuky rozvíjeny takové kompetence, které jsou ve shodě s požadavky trhu práce a zda se i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří se na tento obor hlásí, mohou úspěšně uplatnit v následném zaměstnání v daném oboru. Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní metoda sběru dat formou polostrukturovaných rozhovorů a získaná data byla zpracována obsahovou analýzou. Ta ukázala, že výuka probíhá efektivně, jsou při ní rozvíjeny dovednosti a schopnosti žáků, které odpovídají požadavkům na trhu práce a je ve velké míře zaměřena na praktickou výuku a získávání praktických zkušeností pro výkon povolání. Míra osvojení těchto dovedností je individuální a tím i úspěšnost dokončení studia jednotlivých žáků a také jejich uplatnění na trhu práce. Práce čerpá i z výsledků zahraničních studií, které poskytly přesah i do tzv. přechodu osob s poruchou vývoje intelektu do dospělosti. Všechna získaná data a jejich vyhodnocení pak umožnily vytvořit doporučení pro praxi. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávací obory kategorie E, porucha vývoje intelektu, střední vzdělávání, přechod osob s poruchou vývoje intelektu do dospělosti, pečovatelské službycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectE category educationen_US
dc.subjectintellectual disabilityen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjecttransition to adulthood for people with intellectual disabilityen_US
dc.subjectcare servicesen_US
dc.subjectvzdělávací obory kategorie Ecs_CZ
dc.subjectporucha vývoje intelektucs_CZ
dc.subjectstřední vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřechod osob s poruchou vývoje intelektu do dospělostics_CZ
dc.subjectpečovatelské službycs_CZ
dc.titleKompetence žáků oboru E Pečovatelské služby v souvislosti s jejich následným pracovním uplatněnímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-19
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId276835
dc.title.translatedCompetence of E nursing care students in relation to their subsequent employmenten_US
dc.contributor.refereeMužáková, Monika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá žáky oboru E Pečovatelské služby. Cílem bylo zjistit, zda jsou u nich v průběhu výuky rozvíjeny takové kompetence, které jsou ve shodě s požadavky trhu práce a zda se i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří se na tento obor hlásí, mohou úspěšně uplatnit v následném zaměstnání v daném oboru. Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní metoda sběru dat formou polostrukturovaných rozhovorů a získaná data byla zpracována obsahovou analýzou. Ta ukázala, že výuka probíhá efektivně, jsou při ní rozvíjeny dovednosti a schopnosti žáků, které odpovídají požadavkům na trhu práce a je ve velké míře zaměřena na praktickou výuku a získávání praktických zkušeností pro výkon povolání. Míra osvojení těchto dovedností je individuální a tím i úspěšnost dokončení studia jednotlivých žáků a také jejich uplatnění na trhu práce. Práce čerpá i z výsledků zahraničních studií, které poskytly přesah i do tzv. přechodu osob s poruchou vývoje intelektu do dospělosti. Všechna získaná data a jejich vyhodnocení pak umožnily vytvořit doporučení pro praxi. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávací obory kategorie E, porucha vývoje intelektu, střední vzdělávání, přechod osob s poruchou vývoje intelektu do dospělosti, pečovatelské službycs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on students enrolled in the E Category Care Services study program. The objective of this study was to find out whether they develop competencies that align with the demands of the labour market and whether students with special educational needs who apply for this course can be successfully employed in subsequent jobs in this field. For the research investigation, a qualitative method of data collection in the form of semi- structured interviews was chosen and the data obtained was processed by content analysis. The results showed that the teaching is effective, develops the students' skills and abilities that meet the labour market requirements, and is largely focused on practical learning and gaining work experience for the profession. The extent to which these skills are acquired is individual, as is the success rate of individual pupils in completing their studies and finding employment in the labour market. The work also draws on the results of foreign studies, which have provided overlap with the so-called transition of persons with intellectual disabilities to adulthood. All the data obtained and their evaluation then enabled the formulation of recommendations for practice. KEYWORDS E category education, intellectual disability, secondary education, transition to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV