Zobrazit minimální záznam

Updating study literature for piano. Using various genres of popular and film music to compose instructive pieces.
dc.contributor.advisorTichá, Libuše
dc.creatorCzepa, Roman
dc.date.accessioned2025-04-18T09:05:46Z
dc.date.available2025-04-18T09:05:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197890
dc.description.abstractThe dissertation focuses on the possibilities, forms and extension of the application of popular and film music in piano teaching. The introduction summarises the background, illustrating the current state of classical music culture and its perception by the wider public through references to a range of sources that address the issue. On the basis of the described initial situation, the objectives of the research are established in accordance with the author's beliefs and intentions. These are, first of all, to find out to what extent and with what attitudes popular music is and can be used in piano teaching and whether piano teachers would welcome its further application in teaching in the form of instructive pieces - etudes, and whether they would consider this possible practice to be sufficiently effective in comparison with the commonly used materials in the field of clasical music. The thesis then presents the organization and results of the research in the form of a questionnaire. Based on the results, the thesis further outlines possible solutions - a framework for modeling a collection of instructive pieces. It bases this model on an analysis of a number of collected etude collections, and outlines the resulting form as a synthetic and updated compilation that takes into account traditional...en_US
dc.description.abstractPráce je zaměřena průzkum možností, forem a míry uplatňování nonartificiální hudby, konkrétně populární a filmové, při výuce hry na klavír. V úvodu jsou shrnuta východiska, která ilustrují aktuální stav klasické hudební kultury a jejího vnímání širší veřejností pomocí odkazů na množství pramenů, které se touto problematikou zabývají. Na základě popsané výchozí situace jsou v souladu s přesvědčeními a záměry autora stanoveny cíle výzkumu. Těmi jsou především zjištění, do jaké míry a s jakými postoji je a může být nonartificiální hudba při výuce hry na klavír užívána a zda by klavírní pedagogové uvítali její další uplatnění při výuce ve formě instruktivních skladeb - etud, a zda by tuto případnou praxi považovali za dostatečně efektivní ve srovnání s běžně používanými materiály z oblasti hudby artificiální. Práce následně prezentuje organizaci a výsledky výzkumu ve formě dotazníku. Na základě výsledků práce dále nastiňuje možnosti řešení - rámec pro modelaci souboru instruktivní literatury. Tento model opírá o analýzu vybraných souborů etud a výslednou podobu nastiňuje jako syntetickou a aktualizovanou sestavu zohledňující tradiční ověřená východiska spolu s moderními přístupy v klavírní pedagogice.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPiano educationen_US
dc.subjectetudeen_US
dc.subjectpopular musicen_US
dc.subjectfilm musicen_US
dc.subjectclasical musicen_US
dc.subjectnon-clasical musicen_US
dc.subjectcreating instructive literatureen_US
dc.subjectKlavírní pedagogikacs_CZ
dc.subjectetudacs_CZ
dc.subjectpopulární hudbacs_CZ
dc.subjectfilmová hudbacs_CZ
dc.subjectartificiální hudbacs_CZ
dc.subjectnonartificiální hudbacs_CZ
dc.subjecttvorba instruktivní literaturycs_CZ
dc.titleAktualizace klavírní studijní literatury. Využití různých žánrů populární a filmové hudby pro tvorbu instruktivních skladeb.cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-03-28
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId217714
dc.title.translatedUpdating study literature for piano. Using various genres of popular and film music to compose instructive pieces.en_US
dc.contributor.refereePalkovská, Jana
dc.contributor.refereeMalý, František
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enMusical Theory and Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena průzkum možností, forem a míry uplatňování nonartificiální hudby, konkrétně populární a filmové, při výuce hry na klavír. V úvodu jsou shrnuta východiska, která ilustrují aktuální stav klasické hudební kultury a jejího vnímání širší veřejností pomocí odkazů na množství pramenů, které se touto problematikou zabývají. Na základě popsané výchozí situace jsou v souladu s přesvědčeními a záměry autora stanoveny cíle výzkumu. Těmi jsou především zjištění, do jaké míry a s jakými postoji je a může být nonartificiální hudba při výuce hry na klavír užívána a zda by klavírní pedagogové uvítali její další uplatnění při výuce ve formě instruktivních skladeb - etud, a zda by tuto případnou praxi považovali za dostatečně efektivní ve srovnání s běžně používanými materiály z oblasti hudby artificiální. Práce následně prezentuje organizaci a výsledky výzkumu ve formě dotazníku. Na základě výsledků práce dále nastiňuje možnosti řešení - rámec pro modelaci souboru instruktivní literatury. Tento model opírá o analýzu vybraných souborů etud a výslednou podobu nastiňuje jako syntetickou a aktualizovanou sestavu zohledňující tradiční ověřená východiska spolu s moderními přístupy v klavírní pedagogice.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation focuses on the possibilities, forms and extension of the application of popular and film music in piano teaching. The introduction summarises the background, illustrating the current state of classical music culture and its perception by the wider public through references to a range of sources that address the issue. On the basis of the described initial situation, the objectives of the research are established in accordance with the author's beliefs and intentions. These are, first of all, to find out to what extent and with what attitudes popular music is and can be used in piano teaching and whether piano teachers would welcome its further application in teaching in the form of instructive pieces - etudes, and whether they would consider this possible practice to be sufficiently effective in comparison with the commonly used materials in the field of clasical music. The thesis then presents the organization and results of the research in the form of a questionnaire. Based on the results, the thesis further outlines possible solutions - a framework for modeling a collection of instructive pieces. It bases this model on an analysis of a number of collected etude collections, and outlines the resulting form as a synthetic and updated compilation that takes into account traditional...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV