dc.contributor.advisor | Poláková, Dora | |
dc.creator | Peroutková, Žofie | |
dc.date.accessioned | 2025-02-27T10:05:27Z | |
dc.date.available | 2025-02-27T10:05:27Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/197332 | |
dc.description.abstract | Tematika zvnitřnění fyzického a abstraktního prostoru provází dílo Sylvie Molloy V krátkém vězení (En breve cárcel) od jeho začátku do konce. Obrazy z minulosti nenavazují lineárně na hlavní dějovou linii, nýbrž doplňují prázdná místa příběhu. Práce se soustředí na aplikaci teorie recepční estetiky Wolfganga Isera, která tato prázdná místa označuje jako místa nedourčenosti. Zvláštní důraz je kladen na roli čtenáře, který hraje klíčovou roli v procesu vytváření interpretace textu. Odklon od jednoznačného významu k jeho pluralitě zároveň otevírá prostor pro nové feministické či queer teorie, jimiž se autorka sama ve svém teoretickém díle zabývá. Klíčová slova: literární prostor, Sylvia Molloy, nedourčenost, argentinská literatura, feminismus, recepční estetiky, feminism | cs_CZ |
dc.description.abstract | Sylvia Molloy's Certificate of absence (En breve cárcel) explores the theme of internalizing physical and abstract space from start to finish. Rather than following a linear path, the recollections from the past fill in the narrative gaps. This thesis dvelves into Wolfgang Iser's theory of receptive aesthetics as it applies to these narrative gaps, often regarded as indeterminations. It highlights the reader's role in interpreting the text. This shift from a singular meaning to multiple interpretations creates room for the emergence of new feminist and queer theories, which Molloy herself references in her theoretical works. Key words: literary space, Sylvia Molloy, indetermination, argentinian literature, feminism, feminismus | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nedourčenost|metafikce|argentinská literatura|feminismus|poststrukturalismus|queer teorie|prostor | cs_CZ |
dc.subject | space|indetermination|metafiction|argentinian literature|feminism|post-structuralism|queer theory | en_US |
dc.title | Odhalování prostorových dynamik: Recepční estetika Wolfganga Isera, queer teorie a feministické pohledy v díle Sylvie Molloy En breve cárcel (V krátkém vězení) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-02-06 | |
dc.description.department | Institute of Romance Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 268874 | |
dc.title.translated | Exploring spatial dynamics: Receptive aesthetics of Wolfgang Iser, Queer theory and Feminist Perspectives in Sylvia Molloy's En breve cárcel | en_US |
dc.contributor.referee | Zaťko, Roman | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hispanian Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Hispanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Hispanian Studies | en_US |
thesis.degree.program | Hispanistika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav románských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Romance Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hispanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Hispanian Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Hispanistika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Hispanian Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tematika zvnitřnění fyzického a abstraktního prostoru provází dílo Sylvie Molloy V krátkém vězení (En breve cárcel) od jeho začátku do konce. Obrazy z minulosti nenavazují lineárně na hlavní dějovou linii, nýbrž doplňují prázdná místa příběhu. Práce se soustředí na aplikaci teorie recepční estetiky Wolfganga Isera, která tato prázdná místa označuje jako místa nedourčenosti. Zvláštní důraz je kladen na roli čtenáře, který hraje klíčovou roli v procesu vytváření interpretace textu. Odklon od jednoznačného významu k jeho pluralitě zároveň otevírá prostor pro nové feministické či queer teorie, jimiž se autorka sama ve svém teoretickém díle zabývá. Klíčová slova: literární prostor, Sylvia Molloy, nedourčenost, argentinská literatura, feminismus, recepční estetiky, feminism | cs_CZ |
uk.abstract.en | Sylvia Molloy's Certificate of absence (En breve cárcel) explores the theme of internalizing physical and abstract space from start to finish. Rather than following a linear path, the recollections from the past fill in the narrative gaps. This thesis dvelves into Wolfgang Iser's theory of receptive aesthetics as it applies to these narrative gaps, often regarded as indeterminations. It highlights the reader's role in interpreting the text. This shift from a singular meaning to multiple interpretations creates room for the emergence of new feminist and queer theories, which Molloy herself references in her theoretical works. Key words: literary space, Sylvia Molloy, indetermination, argentinian literature, feminism, feminismus | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |