Zobrazit minimální záznam

Exploring spatial dynamics: Receptive aesthetics of Wolfgang Iser, Queer theory and Feminist Perspectives in Sylvia Molloy's En breve cárcel
dc.contributor.advisorPoláková, Dora
dc.creatorPeroutková, Žofie
dc.date.accessioned2025-02-27T10:05:27Z
dc.date.available2025-02-27T10:05:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197332
dc.description.abstractTematika zvnitřnění fyzického a abstraktního prostoru provází dílo Sylvie Molloy V krátkém vězení (En breve cárcel) od jeho začátku do konce. Obrazy z minulosti nenavazují lineárně na hlavní dějovou linii, nýbrž doplňují prázdná místa příběhu. Práce se soustředí na aplikaci teorie recepční estetiky Wolfganga Isera, která tato prázdná místa označuje jako místa nedourčenosti. Zvláštní důraz je kladen na roli čtenáře, který hraje klíčovou roli v procesu vytváření interpretace textu. Odklon od jednoznačného významu k jeho pluralitě zároveň otevírá prostor pro nové feministické či queer teorie, jimiž se autorka sama ve svém teoretickém díle zabývá. Klíčová slova: literární prostor, Sylvia Molloy, nedourčenost, argentinská literatura, feminismus, recepční estetiky, feminismcs_CZ
dc.description.abstractSylvia Molloy's Certificate of absence (En breve cárcel) explores the theme of internalizing physical and abstract space from start to finish. Rather than following a linear path, the recollections from the past fill in the narrative gaps. This thesis dvelves into Wolfgang Iser's theory of receptive aesthetics as it applies to these narrative gaps, often regarded as indeterminations. It highlights the reader's role in interpreting the text. This shift from a singular meaning to multiple interpretations creates room for the emergence of new feminist and queer theories, which Molloy herself references in her theoretical works. Key words: literary space, Sylvia Molloy, indetermination, argentinian literature, feminism, feminismusen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnedourčenost|metafikce|argentinská literatura|feminismus|poststrukturalismus|queer teorie|prostorcs_CZ
dc.subjectspace|indetermination|metafiction|argentinian literature|feminism|post-structuralism|queer theoryen_US
dc.titleOdhalování prostorových dynamik: Recepční estetika Wolfganga Isera, queer teorie a feministické pohledy v díle Sylvie Molloy En breve cárcel (V krátkém vězení)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-06
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId268874
dc.title.translatedExploring spatial dynamics: Receptive aesthetics of Wolfgang Iser, Queer theory and Feminist Perspectives in Sylvia Molloy's En breve cárcelen_US
dc.contributor.refereeZaťko, Roman
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHispanian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHispanistikacs_CZ
thesis.degree.programHispanian Studiesen_US
thesis.degree.programHispanistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHispanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enHispanian Studiesen_US
uk.degree-program.csHispanistikacs_CZ
uk.degree-program.enHispanian Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTematika zvnitřnění fyzického a abstraktního prostoru provází dílo Sylvie Molloy V krátkém vězení (En breve cárcel) od jeho začátku do konce. Obrazy z minulosti nenavazují lineárně na hlavní dějovou linii, nýbrž doplňují prázdná místa příběhu. Práce se soustředí na aplikaci teorie recepční estetiky Wolfganga Isera, která tato prázdná místa označuje jako místa nedourčenosti. Zvláštní důraz je kladen na roli čtenáře, který hraje klíčovou roli v procesu vytváření interpretace textu. Odklon od jednoznačného významu k jeho pluralitě zároveň otevírá prostor pro nové feministické či queer teorie, jimiž se autorka sama ve svém teoretickém díle zabývá. Klíčová slova: literární prostor, Sylvia Molloy, nedourčenost, argentinská literatura, feminismus, recepční estetiky, feminismcs_CZ
uk.abstract.enSylvia Molloy's Certificate of absence (En breve cárcel) explores the theme of internalizing physical and abstract space from start to finish. Rather than following a linear path, the recollections from the past fill in the narrative gaps. This thesis dvelves into Wolfgang Iser's theory of receptive aesthetics as it applies to these narrative gaps, often regarded as indeterminations. It highlights the reader's role in interpreting the text. This shift from a singular meaning to multiple interpretations creates room for the emergence of new feminist and queer theories, which Molloy herself references in her theoretical works. Key words: literary space, Sylvia Molloy, indetermination, argentinian literature, feminism, feminismusen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV