Odhalování prostorových dynamik: Recepční estetika Wolfganga Isera, queer teorie a feministické pohledy v díle Sylvie Molloy En breve cárcel (V krátkém vězení)
Exploring spatial dynamics: Receptive aesthetics of Wolfgang Iser, Queer theory and Feminist Perspectives in Sylvia Molloy's En breve cárcel
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197332Identifikátory
SIS: 268874
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zaťko, Roman
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hispanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
6. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nedourčenost|metafikce|argentinská literatura|feminismus|poststrukturalismus|queer teorie|prostorKlíčová slova (anglicky)
space|indetermination|metafiction|argentinian literature|feminism|post-structuralism|queer theoryTematika zvnitřnění fyzického a abstraktního prostoru provází dílo Sylvie Molloy V krátkém vězení (En breve cárcel) od jeho začátku do konce. Obrazy z minulosti nenavazují lineárně na hlavní dějovou linii, nýbrž doplňují prázdná místa příběhu. Práce se soustředí na aplikaci teorie recepční estetiky Wolfganga Isera, která tato prázdná místa označuje jako místa nedourčenosti. Zvláštní důraz je kladen na roli čtenáře, který hraje klíčovou roli v procesu vytváření interpretace textu. Odklon od jednoznačného významu k jeho pluralitě zároveň otevírá prostor pro nové feministické či queer teorie, jimiž se autorka sama ve svém teoretickém díle zabývá. Klíčová slova: literární prostor, Sylvia Molloy, nedourčenost, argentinská literatura, feminismus, recepční estetiky, feminism
Sylvia Molloy's Certificate of absence (En breve cárcel) explores the theme of internalizing physical and abstract space from start to finish. Rather than following a linear path, the recollections from the past fill in the narrative gaps. This thesis dvelves into Wolfgang Iser's theory of receptive aesthetics as it applies to these narrative gaps, often regarded as indeterminations. It highlights the reader's role in interpreting the text. This shift from a singular meaning to multiple interpretations creates room for the emergence of new feminist and queer theories, which Molloy herself references in her theoretical works. Key words: literary space, Sylvia Molloy, indetermination, argentinian literature, feminism, feminismus