dc.creator | Mazuch, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2025-02-26T10:34:04Z | |
dc.date.available | 2025-02-26T10:34:04Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/197286 | |
dc.description.abstract | Rigorózní práce se zaměřuje na ověřování využití e-learningové podpory výuky matematické informatiky na středních školách, se zvláštním důrazem na využití platformy Moodle. Cílem je zjistit, jak efektivní jsou e-learningové nástroje při zvyšování porozumění složitým matematickým konceptům a jakým způsobem ovlivňují motivaci žáků k aktivnímu zapojení do výuky. V teoretické části práce jsou podrobně rozebrány klíčové pojmy, jako je e-learning, informatické myšlení a pedagogické přístupy k výuce informatiky. Zvláštní pozornost je věnována možnostem, které nabízí digitální technologie při individualizaci výuky a podpoře samostatného učení žáků. V empirické části je výzkum proveden formou akčního výzkumu na vzorku středoškolských žáků, kteří absolvovali kurz matematické informatiky v prostředí Moodle. Data byla sbírána prostřednictvím kvantitativních testů znalostí, strukturovaných rozhovorů s žáky a monitorováním jejich aktivit v rámci e- learningového kurzu. Výsledky výzkumu ukazují, že kvalitně navržené e-learningové materiály mohou výrazně zlepšit úroveň porozumění složitým algoritmickým úlohám a zvýšit míru motivace žáků ke studiu informatiky. Závěrečná část práce formuluje doporučení pro učitele pro efektivní implementaci e-learningových nástrojů ve výuce matematické informatiky, včetně... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The rigorous thesis focuses on the validation of the use of e-learning support for teaching mathematical informatics in secondary schools, with special emphasis on the use of the Moodle platform. The aim is to ascertain the effectivity of e-learning tools in increasing students' understanding of complex mathematical concepts and and the way they affect students' motivation to actively engage in learning. In the theoretical part of the thesis, key concepts such as e-learning, computational thinking and pedagogical approaches to teaching computer science are discussed in detail. Particular attention is paid to the possibilities offered by digital technologies in individualizing teaching and supporting students' independent learning. In the empirical part, the research is conducted in the form of an action research on a sample of secondary school students who have attended a course in mathematical informatics in the Moodle environment. Data were collected through quantitative knowledge tests, structured interviews with students and monitoring of their activities in the e-learning course. The research results show that well-designed e-learning materials can significantly improve the level of understanding of complex algorithmic problems and increase the level of learners' motivation to study computer... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | e-learning | cs_CZ |
dc.subject | matematická informatika | cs_CZ |
dc.subject | Moodle | cs_CZ |
dc.subject | informatické myšlení | cs_CZ |
dc.subject | akční výzkum | cs_CZ |
dc.subject | e-learning | en_US |
dc.subject | computer science | en_US |
dc.subject | Moodle | en_US |
dc.subject | computational thinking | en_US |
dc.subject | action research | en_US |
dc.title | E-learningová podpora výuky matematické informatiky na středni škole | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-02-05 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 275967 | |
dc.title.translated | E-leaming support for teaching computer science at secondary school | en_US |
dc.contributor.referee | Štípek, Jiří | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. st. ZŠ a SŠ | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. st. ZŠ a SŠ | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Rigorózní práce se zaměřuje na ověřování využití e-learningové podpory výuky matematické informatiky na středních školách, se zvláštním důrazem na využití platformy Moodle. Cílem je zjistit, jak efektivní jsou e-learningové nástroje při zvyšování porozumění složitým matematickým konceptům a jakým způsobem ovlivňují motivaci žáků k aktivnímu zapojení do výuky. V teoretické části práce jsou podrobně rozebrány klíčové pojmy, jako je e-learning, informatické myšlení a pedagogické přístupy k výuce informatiky. Zvláštní pozornost je věnována možnostem, které nabízí digitální technologie při individualizaci výuky a podpoře samostatného učení žáků. V empirické části je výzkum proveden formou akčního výzkumu na vzorku středoškolských žáků, kteří absolvovali kurz matematické informatiky v prostředí Moodle. Data byla sbírána prostřednictvím kvantitativních testů znalostí, strukturovaných rozhovorů s žáky a monitorováním jejich aktivit v rámci e- learningového kurzu. Výsledky výzkumu ukazují, že kvalitně navržené e-learningové materiály mohou výrazně zlepšit úroveň porozumění složitým algoritmickým úlohám a zvýšit míru motivace žáků ke studiu informatiky. Závěrečná část práce formuluje doporučení pro učitele pro efektivní implementaci e-learningových nástrojů ve výuce matematické informatiky, včetně... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The rigorous thesis focuses on the validation of the use of e-learning support for teaching mathematical informatics in secondary schools, with special emphasis on the use of the Moodle platform. The aim is to ascertain the effectivity of e-learning tools in increasing students' understanding of complex mathematical concepts and and the way they affect students' motivation to actively engage in learning. In the theoretical part of the thesis, key concepts such as e-learning, computational thinking and pedagogical approaches to teaching computer science are discussed in detail. Particular attention is paid to the possibilities offered by digital technologies in individualizing teaching and supporting students' independent learning. In the empirical part, the research is conducted in the form of an action research on a sample of secondary school students who have attended a course in mathematical informatics in the Moodle environment. Data were collected through quantitative knowledge tests, structured interviews with students and monitoring of their activities in the e-learning course. The research results show that well-designed e-learning materials can significantly improve the level of understanding of complex algorithmic problems and increase the level of learners' motivation to study computer... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |