Zobrazit minimální záznam

E-leaming support for teaching computer science at secondary school
dc.creatorMazuch, Jakub
dc.date.accessioned2025-02-26T10:34:04Z
dc.date.available2025-02-26T10:34:04Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197286
dc.description.abstractRigorózní práce se zaměřuje na ověřování využití e-learningové podpory výuky matematické informatiky na středních školách, se zvláštním důrazem na využití platformy Moodle. Cílem je zjistit, jak efektivní jsou e-learningové nástroje při zvyšování porozumění složitým matematickým konceptům a jakým způsobem ovlivňují motivaci žáků k aktivnímu zapojení do výuky. V teoretické části práce jsou podrobně rozebrány klíčové pojmy, jako je e-learning, informatické myšlení a pedagogické přístupy k výuce informatiky. Zvláštní pozornost je věnována možnostem, které nabízí digitální technologie při individualizaci výuky a podpoře samostatného učení žáků. V empirické části je výzkum proveden formou akčního výzkumu na vzorku středoškolských žáků, kteří absolvovali kurz matematické informatiky v prostředí Moodle. Data byla sbírána prostřednictvím kvantitativních testů znalostí, strukturovaných rozhovorů s žáky a monitorováním jejich aktivit v rámci e- learningového kurzu. Výsledky výzkumu ukazují, že kvalitně navržené e-learningové materiály mohou výrazně zlepšit úroveň porozumění složitým algoritmickým úlohám a zvýšit míru motivace žáků ke studiu informatiky. Závěrečná část práce formuluje doporučení pro učitele pro efektivní implementaci e-learningových nástrojů ve výuce matematické informatiky, včetně...cs_CZ
dc.description.abstractThe rigorous thesis focuses on the validation of the use of e-learning support for teaching mathematical informatics in secondary schools, with special emphasis on the use of the Moodle platform. The aim is to ascertain the effectivity of e-learning tools in increasing students' understanding of complex mathematical concepts and and the way they affect students' motivation to actively engage in learning. In the theoretical part of the thesis, key concepts such as e-learning, computational thinking and pedagogical approaches to teaching computer science are discussed in detail. Particular attention is paid to the possibilities offered by digital technologies in individualizing teaching and supporting students' independent learning. In the empirical part, the research is conducted in the form of an action research on a sample of secondary school students who have attended a course in mathematical informatics in the Moodle environment. Data were collected through quantitative knowledge tests, structured interviews with students and monitoring of their activities in the e-learning course. The research results show that well-designed e-learning materials can significantly improve the level of understanding of complex algorithmic problems and increase the level of learners' motivation to study computer...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecte-learningcs_CZ
dc.subjectmatematická informatikacs_CZ
dc.subjectMoodlecs_CZ
dc.subjectinformatické myšlenícs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjecte-learningen_US
dc.subjectcomputer scienceen_US
dc.subjectMoodleen_US
dc.subjectcomputational thinkingen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.titleE-learningová podpora výuky matematické informatiky na středni školecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-05
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId275967
dc.title.translatedE-leaming support for teaching computer science at secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeŠtípek, Jiří
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. st. ZŠ a SŠcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. st. ZŠ a SŠcs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se zaměřuje na ověřování využití e-learningové podpory výuky matematické informatiky na středních školách, se zvláštním důrazem na využití platformy Moodle. Cílem je zjistit, jak efektivní jsou e-learningové nástroje při zvyšování porozumění složitým matematickým konceptům a jakým způsobem ovlivňují motivaci žáků k aktivnímu zapojení do výuky. V teoretické části práce jsou podrobně rozebrány klíčové pojmy, jako je e-learning, informatické myšlení a pedagogické přístupy k výuce informatiky. Zvláštní pozornost je věnována možnostem, které nabízí digitální technologie při individualizaci výuky a podpoře samostatného učení žáků. V empirické části je výzkum proveden formou akčního výzkumu na vzorku středoškolských žáků, kteří absolvovali kurz matematické informatiky v prostředí Moodle. Data byla sbírána prostřednictvím kvantitativních testů znalostí, strukturovaných rozhovorů s žáky a monitorováním jejich aktivit v rámci e- learningového kurzu. Výsledky výzkumu ukazují, že kvalitně navržené e-learningové materiály mohou výrazně zlepšit úroveň porozumění složitým algoritmickým úlohám a zvýšit míru motivace žáků ke studiu informatiky. Závěrečná část práce formuluje doporučení pro učitele pro efektivní implementaci e-learningových nástrojů ve výuce matematické informatiky, včetně...cs_CZ
uk.abstract.enThe rigorous thesis focuses on the validation of the use of e-learning support for teaching mathematical informatics in secondary schools, with special emphasis on the use of the Moodle platform. The aim is to ascertain the effectivity of e-learning tools in increasing students' understanding of complex mathematical concepts and and the way they affect students' motivation to actively engage in learning. In the theoretical part of the thesis, key concepts such as e-learning, computational thinking and pedagogical approaches to teaching computer science are discussed in detail. Particular attention is paid to the possibilities offered by digital technologies in individualizing teaching and supporting students' independent learning. In the empirical part, the research is conducted in the form of an action research on a sample of secondary school students who have attended a course in mathematical informatics in the Moodle environment. Data were collected through quantitative knowledge tests, structured interviews with students and monitoring of their activities in the e-learning course. The research results show that well-designed e-learning materials can significantly improve the level of understanding of complex algorithmic problems and increase the level of learners' motivation to study computer...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV