Zobrazit minimální záznam

Preparing future physics teachers: Knowledge and skills essential for teaching practice
dc.contributor.advisorKácovský, Petr
dc.creatorFryčová, Štěpánka
dc.date.accessioned2025-02-26T10:06:39Z
dc.date.available2025-02-26T10:06:39Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197152
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá přípravou budoucích učitelů a znalostmi a dovednostmi zásadními pro učitelskou praxi. Stěžejní část této práce je kvantitativní výzkum, jehož cílem je získání názorů českých učitelů fyziky na vybrané znalosti a dovednosti zásadní pro jejich práci. Součástí výzkumu bylo navrhnout dotazník, který byl rozeslán více než 2000 učitelům fyziky, analyzováno bylo více než 320 odpovědí. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny s ohledem na rozdělení učitelů podle pohlaví, věku, délky praxe na střední škole, délky praxe ve výuce fyziky, způsobu získání kvalifikace učitele a typu školy, na které učí.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the preparation of future teachers and the knowledge and skills essential for teaching practice. The core part of this work is a quantitative research aimed at gathering the opinions of Czech physics teachers on selected knowledge and skills essential for their work. As part of the research, a questionnaire was designed and distributed to more than 2000 physics teachers, with over 320 responses analyzed. The research results were evaluated with regard to the division of teachers by gender, age, length of practice in secondary school, length of practice in teaching physics, method of obtaining teaching qualification, and type of school where they teach.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectpříprava budoucích učitelů|výuka fyziky|rámec TPACK|kvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectfuture teachers preparation|physics teaching|TPACK framework|qualitative studyen_US
dc.titlePříprava budoucích učitelů fyziky: Znalosti a dovednosti zásadní pro učitelskou praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-05
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId242467
dc.title.translatedPreparing future physics teachers: Knowledge and skills essential for teaching practiceen_US
dc.contributor.refereeChvál, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství fyziky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství fyziky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá přípravou budoucích učitelů a znalostmi a dovednostmi zásadními pro učitelskou praxi. Stěžejní část této práce je kvantitativní výzkum, jehož cílem je získání názorů českých učitelů fyziky na vybrané znalosti a dovednosti zásadní pro jejich práci. Součástí výzkumu bylo navrhnout dotazník, který byl rozeslán více než 2000 učitelům fyziky, analyzováno bylo více než 320 odpovědí. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny s ohledem na rozdělení učitelů podle pohlaví, věku, délky praxe na střední škole, délky praxe ve výuce fyziky, způsobu získání kvalifikace učitele a typu školy, na které učí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the preparation of future teachers and the knowledge and skills essential for teaching practice. The core part of this work is a quantitative research aimed at gathering the opinions of Czech physics teachers on selected knowledge and skills essential for their work. As part of the research, a questionnaire was designed and distributed to more than 2000 physics teachers, with over 320 responses analyzed. The research results were evaluated with regard to the division of teachers by gender, age, length of practice in secondary school, length of practice in teaching physics, method of obtaining teaching qualification, and type of school where they teach.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantSnětinová, Marie
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV