Příprava budoucích učitelů fyziky: Znalosti a dovednosti zásadní pro učitelskou praxi
Preparing future physics teachers: Knowledge and skills essential for teaching practice
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197152Identifikátory
SIS: 242467
Kolekce
- Kvalifikační práce [11327]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Snětinová, Marie
Oponent práce
Chvál, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
5. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
příprava budoucích učitelů|výuka fyziky|rámec TPACK|kvantitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
future teachers preparation|physics teaching|TPACK framework|qualitative studyTato diplomová práce se zabývá přípravou budoucích učitelů a znalostmi a dovednostmi zásadními pro učitelskou praxi. Stěžejní část této práce je kvantitativní výzkum, jehož cílem je získání názorů českých učitelů fyziky na vybrané znalosti a dovednosti zásadní pro jejich práci. Součástí výzkumu bylo navrhnout dotazník, který byl rozeslán více než 2000 učitelům fyziky, analyzováno bylo více než 320 odpovědí. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny s ohledem na rozdělení učitelů podle pohlaví, věku, délky praxe na střední škole, délky praxe ve výuce fyziky, způsobu získání kvalifikace učitele a typu školy, na které učí.
This thesis deals with the preparation of future teachers and the knowledge and skills essential for teaching practice. The core part of this work is a quantitative research aimed at gathering the opinions of Czech physics teachers on selected knowledge and skills essential for their work. As part of the research, a questionnaire was designed and distributed to more than 2000 physics teachers, with over 320 responses analyzed. The research results were evaluated with regard to the division of teachers by gender, age, length of practice in secondary school, length of practice in teaching physics, method of obtaining teaching qualification, and type of school where they teach.