Zobrazit minimální záznam

Human blood system in high school biological education
dc.contributor.advisorMourek, Jan
dc.creatorSurgota, Josef
dc.date.accessioned2025-02-21T10:02:14Z
dc.date.available2025-02-21T10:02:14Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196989
dc.description.abstractCévní soustava člověka patří mezi stěžejní kapitoly výuky biologie člověka na středních školách. Srdce je v této kapitole téma, které u některých studentů právem vzbuzuje silné emoce. Novější studie ukazují, že studenti biologie mají potíže s pochopením pojmů a fungování lidské cévní soustavy, zejména s pochopením stavby a fungování srdce. Cílem práce je vytvoření výukového celku k tématu Srdce a funkční anatomie cévní soustavy. Výukový celek se opírá o významné miskoncepce, zapojení první pomoci a formování postojů k tématu i výuce samotné. Struktura výukového celku je tvořena třemi vyučovacími hodinami s využitím různých výukových metod. Funkčnost výukového celku byla ověřena ve třech etapách prostřednictvím reálné výuky a didaktického testu, zadaného před výukou a po výuce. Výukový celek odhalil významné miskoncepce, pomohl studentům zorientovat se v tématu, podnítil osvojení praktických dovedností během výuky a podpořil tvorbu pozitivních postojů k tématu a výuce. Výukový celek slouží jako odrazový můstek, od kterého se mohou středoškolští učitelé odrazit během jejich vlastní výuky biologie člověka. Klíčová slova: srdce, miskoncepce, první pomoc, formování postojůcs_CZ
dc.description.abstractThe human vascular system is one of the core chapters of human biology teaching in secondary schools. The heart is a topic in this chapter that rightly evokes strong emotions in some students. More recent studies show that biology students have difficulty understanding the concepts and functioning of the human vascular system, particularly understanding the structure and functioning of the heart. The aim of the work is to create a teaching unit on the topic Heart and functional anatomy of the vascular system. The teaching unit is based on important misconceptions, the involvement of first aid and the formation of attitudes towards the topic and the teaching itself. The structure of the teaching unit consists of three lessons using different teaching methods. The functionality of the teaching unit was verified in three stages through real teaching and a didactic test given before and after teaching. The teaching unit revealed important misconceptions, helped students to catch themselves in the topic, stimulated the acquisition of practical skills during teaching and supported the creation of positive attitudes towards the topic and teaching. The lesson unit serves as a springboard for high school teachers to bounce off of during their own teaching of human biology. Key words: heart, misconceptions,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectsrdcecs_CZ
dc.subjectmiskoncepcecs_CZ
dc.subjectprvní pomoccs_CZ
dc.subjectformování postojůcs_CZ
dc.subjectHearten_US
dc.subjectmisconceptionsen_US
dc.subjectfirst aiden_US
dc.subjectattitude formationen_US
dc.titleCévní soustava člověka ve výuce biologie na gymnáziucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-29
dc.description.departmentDepartment of Biology Educationen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId242772
dc.title.translatedHuman blood system in high school biological educationen_US
dc.contributor.refereeBlažová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Biology Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCévní soustava člověka patří mezi stěžejní kapitoly výuky biologie člověka na středních školách. Srdce je v této kapitole téma, které u některých studentů právem vzbuzuje silné emoce. Novější studie ukazují, že studenti biologie mají potíže s pochopením pojmů a fungování lidské cévní soustavy, zejména s pochopením stavby a fungování srdce. Cílem práce je vytvoření výukového celku k tématu Srdce a funkční anatomie cévní soustavy. Výukový celek se opírá o významné miskoncepce, zapojení první pomoci a formování postojů k tématu i výuce samotné. Struktura výukového celku je tvořena třemi vyučovacími hodinami s využitím různých výukových metod. Funkčnost výukového celku byla ověřena ve třech etapách prostřednictvím reálné výuky a didaktického testu, zadaného před výukou a po výuce. Výukový celek odhalil významné miskoncepce, pomohl studentům zorientovat se v tématu, podnítil osvojení praktických dovedností během výuky a podpořil tvorbu pozitivních postojů k tématu a výuce. Výukový celek slouží jako odrazový můstek, od kterého se mohou středoškolští učitelé odrazit během jejich vlastní výuky biologie člověka. Klíčová slova: srdce, miskoncepce, první pomoc, formování postojůcs_CZ
uk.abstract.enThe human vascular system is one of the core chapters of human biology teaching in secondary schools. The heart is a topic in this chapter that rightly evokes strong emotions in some students. More recent studies show that biology students have difficulty understanding the concepts and functioning of the human vascular system, particularly understanding the structure and functioning of the heart. The aim of the work is to create a teaching unit on the topic Heart and functional anatomy of the vascular system. The teaching unit is based on important misconceptions, the involvement of first aid and the formation of attitudes towards the topic and the teaching itself. The structure of the teaching unit consists of three lessons using different teaching methods. The functionality of the teaching unit was verified in three stages through real teaching and a didactic test given before and after teaching. The teaching unit revealed important misconceptions, helped students to catch themselves in the topic, stimulated the acquisition of practical skills during teaching and supported the creation of positive attitudes towards the topic and teaching. The lesson unit serves as a springboard for high school teachers to bounce off of during their own teaching of human biology. Key words: heart, misconceptions,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV