Zobrazit minimální záznam

A Selection of Another Foreign Language by Ukrainian Pupils Taking Into Account Russian as a One of Possibilities
dc.contributor.advisorKonečný, Jakub
dc.creatorŠčotková, Markéta
dc.date.accessioned2025-02-14T09:59:55Z
dc.date.available2025-02-14T09:59:55Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196689
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována problematice výběru dalšího cizího jazyka u ukrajinských žáků, kteří v důsledku války na Ukrajině přišli do České republiky a byli začleněni do českých základních a středních škol. Jejich volba je analyzována zejména s ohledem na ruský jazyk jako jednu z možností. Cílem práce je pomocí případových studií vyvrátit či potvrdit tvrzení týkající se toho, zda si tito žáci vybírají za druhý cizí jazyk ruštinu a z jakých důvodů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány příčiny válečného konfliktu na Ukrajině. Dále je srovnán český a ukrajinský vzdělávací systém a je přiblížen proces začleňování ukrajinských žáků do českých škol. Jedna kapitola se zabývá výukou cizích jazyků. Praktická část práce obsahuje případové studie vybraných ukrajinských žáků, kteří po příchodu do České republiky byli postaveni před volbu dalšího cizího jazyka. Tyto studie byly zpracovány na základě polostrukturovaných a narativních rozhovorů se žáky. Práce přináší zjištění, že ti, kteří si vybrali jiný než ruský jazyk, tak učinili z důvodu negativního vztahu k Ruské federaci. Zároveň se chtěli naučit nový jazyk. Žáci, kteří si zvolili ruštinu, využili příležitosti odpočinout si od náročné výuky vedené v českém jazyce. Avšak při volbě dalšího cizího jazyka byl...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is dedicated to the issue of next foreign language selection for Ukrainian students who have been coming to Czechia and were involved to Czech elementary schools and high schools. Their choice is being analyzed regarding Russian as one of possibilities. The goal of the thesis is to confirm or refute the claim saying if pupils are going to select Russian, and for what reasons, using case studies. The thesis is divided into theoretical and practical portions. Theoretical portion describes the causes of the war of Ukraine. Czech and Ukrainian educational systems are further compared each with the other, also the involving process of Ukrainian pupils is described here. One of chapters deals with the foreign language education. Practical portion contains case studies of selected Ukrainian pupils who were faced with a choice of second foreign language after the arrival to Czechia. Those studies were processed based on semi-structured and narrative interviews with those pupils. The thesis comes with the findings that those who selected foreign language other than Russian made their decision based on their negative relationship to Russia. But they still wanted to learn new language. Pupils who decided to select Russian utilized the opportunity to make some rest out of demanding learning being...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcizí jazykcs_CZ
dc.subjectUkrajinacs_CZ
dc.subjectruský jazykcs_CZ
dc.subjectpřípadové studiecs_CZ
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectUkraineen_US
dc.subjectRussianen_US
dc.subjectcase studiesen_US
dc.titleVýběr dalšího cizího jazyka u ukrajinských žáků s přihlédnutím k ruskému jazyku jako jedné z možnostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-24
dc.description.departmentKatedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272338
dc.title.translatedA Selection of Another Foreign Language by Ukrainian Pupils Taking Into Account Russian as a One of Possibilitiesen_US
dc.contributor.refereeRozboudová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována problematice výběru dalšího cizího jazyka u ukrajinských žáků, kteří v důsledku války na Ukrajině přišli do České republiky a byli začleněni do českých základních a středních škol. Jejich volba je analyzována zejména s ohledem na ruský jazyk jako jednu z možností. Cílem práce je pomocí případových studií vyvrátit či potvrdit tvrzení týkající se toho, zda si tito žáci vybírají za druhý cizí jazyk ruštinu a z jakých důvodů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány příčiny válečného konfliktu na Ukrajině. Dále je srovnán český a ukrajinský vzdělávací systém a je přiblížen proces začleňování ukrajinských žáků do českých škol. Jedna kapitola se zabývá výukou cizích jazyků. Praktická část práce obsahuje případové studie vybraných ukrajinských žáků, kteří po příchodu do České republiky byli postaveni před volbu dalšího cizího jazyka. Tyto studie byly zpracovány na základě polostrukturovaných a narativních rozhovorů se žáky. Práce přináší zjištění, že ti, kteří si vybrali jiný než ruský jazyk, tak učinili z důvodu negativního vztahu k Ruské federaci. Zároveň se chtěli naučit nový jazyk. Žáci, kteří si zvolili ruštinu, využili příležitosti odpočinout si od náročné výuky vedené v českém jazyce. Avšak při volbě dalšího cizího jazyka byl...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is dedicated to the issue of next foreign language selection for Ukrainian students who have been coming to Czechia and were involved to Czech elementary schools and high schools. Their choice is being analyzed regarding Russian as one of possibilities. The goal of the thesis is to confirm or refute the claim saying if pupils are going to select Russian, and for what reasons, using case studies. The thesis is divided into theoretical and practical portions. Theoretical portion describes the causes of the war of Ukraine. Czech and Ukrainian educational systems are further compared each with the other, also the involving process of Ukrainian pupils is described here. One of chapters deals with the foreign language education. Practical portion contains case studies of selected Ukrainian pupils who were faced with a choice of second foreign language after the arrival to Czechia. Those studies were processed based on semi-structured and narrative interviews with those pupils. The thesis comes with the findings that those who selected foreign language other than Russian made their decision based on their negative relationship to Russia. But they still wanted to learn new language. Pupils who decided to select Russian utilized the opportunity to make some rest out of demanding learning being...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV