Zobrazit minimální záznam

Development of forms and methods of teaching textile craft techniques at the Higher Vocational School of Textile Crafts and the Secondary Art School of Textile Crafts.
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorHanilcová, Kateřina
dc.date.accessioned2025-02-12T10:04:24Z
dc.date.available2025-02-12T10:04:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196609
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám vývojem forem a metod výuky textilních řemeslných technik na Vyšší odborné škole textilních řemesel a Střední umělecké škole textilních řemesel, Praha 1, U Půjčovny 9 (dále VOŠTŘ a SUŠTŘ). Cílem práce je popsat historický vývoj výuky textilních řemesel na této škole, od jejího založení v roce 1919 až do současnosti. Jedná se tedy o historickou práci. Práce se zaměří na následující otázky: 1. Jak se formy a metody výuky textilních řemeslných technik vyvíjely na uvedené škole? 2. Jaké jsou v této škole současné formy a metody výuky textilních řemeslných technik? 3. Jaké jsou silné a slabé stránky těchto forem a metod? K dosažení cílů práce budou použity následující metody: analýza historických dokumentů, rozhovory s pedagogy, pozorování výuky a studium odborné literatury. Práce by měla být přínosem zejména pro pedagogy VOŠTŘ a SUŠTŘ v oblasti zkvalitňování výuky textilních řemeslných technik, případně by mohla být inspirací pro další školy zaměřené na vzdělávání v oblasti textilních řemesel.cs_CZ
dc.description.abstractIn my diploma thesis I would like to deal with development of forms and methodology of textile craft techniques applied at Development of forms and methods of teaching textile craft techniques at the Higher Vocational School of Textile Crafts and the Secondary Art School of Textile Crafts, Prague 1, U Půjčovny 9 (VOŠTŘ and SUŠTŘ). The aim of the thesis is to describe the evolution of textile crafts teaching at this school, since its founding in 1919 till the present days. The matter of the work is history. The thesis focuses on the following questions: 1. How did the forms and methods of textile crafts education develop at this school during history? 2. What are the current forms and methods of textile crafts education? 3. What are strengths and weaknesses of these forms and methods? The following methods will be used: analysis of historical documents, interviews with the teachers, observation during the lessons, and study of professional literature. The work should be of benefit for teachers at VOŠTŘ and SUŠTŘ in the field of improvement of textile crafts education, or it could be an inspiration for other schools specialized in textile crafts.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýuka textilních řemeslných technik|historie výuky textilních řemesel|formy a metody výuky textilních řemeslných technik|inovativní přístupy k výuce|tradiční a moderní techniky výuky|didaktické materiály|hodnocení dovedností|motivace studentů|udržitelnost textilních řemesel|řemeslná výroba|umělecké řemeslo|design|móda|tradice|kreativita|zručnost|estetické cítěnícs_CZ
dc.subjectteaching textile craft techniques|history of teaching textile crafts|forms and methods of teaching textile craft techni|innovative approaches to teaching|traditional and modern teaching techniques|didactic materials|skills assessment|student motivation|sustainability of textile crafts|craftsmanship|arts and crafts|design|fashion|tradition|creativity|dexterity|aesthetic senseen_US
dc.titleVývoj forem a metod výuky textilních řemeslných technik na Vyšší odborné škole textilních řemesel a Střední umělecké škole textilních řemesel.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId272238
dc.title.translatedDevelopment of forms and methods of teaching textile craft techniques at the Higher Vocational School of Textile Crafts and the Secondary Art School of Textile Crafts.en_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám vývojem forem a metod výuky textilních řemeslných technik na Vyšší odborné škole textilních řemesel a Střední umělecké škole textilních řemesel, Praha 1, U Půjčovny 9 (dále VOŠTŘ a SUŠTŘ). Cílem práce je popsat historický vývoj výuky textilních řemesel na této škole, od jejího založení v roce 1919 až do současnosti. Jedná se tedy o historickou práci. Práce se zaměří na následující otázky: 1. Jak se formy a metody výuky textilních řemeslných technik vyvíjely na uvedené škole? 2. Jaké jsou v této škole současné formy a metody výuky textilních řemeslných technik? 3. Jaké jsou silné a slabé stránky těchto forem a metod? K dosažení cílů práce budou použity následující metody: analýza historických dokumentů, rozhovory s pedagogy, pozorování výuky a studium odborné literatury. Práce by měla být přínosem zejména pro pedagogy VOŠTŘ a SUŠTŘ v oblasti zkvalitňování výuky textilních řemeslných technik, případně by mohla být inspirací pro další školy zaměřené na vzdělávání v oblasti textilních řemesel.cs_CZ
uk.abstract.enIn my diploma thesis I would like to deal with development of forms and methodology of textile craft techniques applied at Development of forms and methods of teaching textile craft techniques at the Higher Vocational School of Textile Crafts and the Secondary Art School of Textile Crafts, Prague 1, U Půjčovny 9 (VOŠTŘ and SUŠTŘ). The aim of the thesis is to describe the evolution of textile crafts teaching at this school, since its founding in 1919 till the present days. The matter of the work is history. The thesis focuses on the following questions: 1. How did the forms and methods of textile crafts education develop at this school during history? 2. What are the current forms and methods of textile crafts education? 3. What are strengths and weaknesses of these forms and methods? The following methods will be used: analysis of historical documents, interviews with the teachers, observation during the lessons, and study of professional literature. The work should be of benefit for teachers at VOŠTŘ and SUŠTŘ in the field of improvement of textile crafts education, or it could be an inspiration for other schools specialized in textile crafts.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV