Zobrazit minimální záznam

Teachers and workbooks at experimental schools the so-called Příhoda's reform
dc.contributor.advisorKasper, Tomáš
dc.creatorBoudová, Pavlína
dc.date.accessioned2025-02-12T10:02:27Z
dc.date.available2025-02-12T10:02:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196600
dc.description.abstractPráce se zaměří na význam pokusných škol v rámci Příhodovské reformy československého školství v meziválečném období. Poskytne analýzu pedagogických inovací, zejména v oblasti výuky českého jazyka, a bude analyzovat a hodnotit přínos učebnic a dalších vzdělávacích materiálů k modernizaci školství. Důraz bude kladen na propojení teorie s praxí, komparaci idejí pokusných škol a praktické analýzy pracovních učebnic. V závěru se práce pokusí zhodnotit, zda reformní principy těchto škol nastavily standardy, které ovlivnily československé školství a zůstaly relevantní i pro současné vzdělávací diskuse.cs_CZ
dc.description.abstractThe work will focus on the significance of experimental schools within the framework of the Příhoda's reform of Czechoslovak education in the interwar period. It will provide an analysis of pedagogical innovations, especially in the field of teaching the Czech language, and will analyze and evaluate the contribution of textbooks and other educational materials to the modernization of education. Emphasis will be placed on connecting theory with practice, comparing the ideas of experimental schools and practical analysis of workbooks. In the end, the work will try to evaluate whether the reform principles of these schools set standards that influenced Czechoslovak education and remained relevant for current educational discussionsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkolství|výchova|pokusná škola|didaktika|školská politika|reforma|experimentální školacs_CZ
dc.subjectSchool|education|experimental school|didactics|school politic|reformen_US
dc.titleUčitelé a pracovní učebnice na pokusných školách tzv. Příhodovské reformycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258758
dc.title.translatedTeachers and workbooks at experimental schools the so-called Příhoda's reformen_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměří na význam pokusných škol v rámci Příhodovské reformy československého školství v meziválečném období. Poskytne analýzu pedagogických inovací, zejména v oblasti výuky českého jazyka, a bude analyzovat a hodnotit přínos učebnic a dalších vzdělávacích materiálů k modernizaci školství. Důraz bude kladen na propojení teorie s praxí, komparaci idejí pokusných škol a praktické analýzy pracovních učebnic. V závěru se práce pokusí zhodnotit, zda reformní principy těchto škol nastavily standardy, které ovlivnily československé školství a zůstaly relevantní i pro současné vzdělávací diskuse.cs_CZ
uk.abstract.enThe work will focus on the significance of experimental schools within the framework of the Příhoda's reform of Czechoslovak education in the interwar period. It will provide an analysis of pedagogical innovations, especially in the field of teaching the Czech language, and will analyze and evaluate the contribution of textbooks and other educational materials to the modernization of education. Emphasis will be placed on connecting theory with practice, comparing the ideas of experimental schools and practical analysis of workbooks. In the end, the work will try to evaluate whether the reform principles of these schools set standards that influenced Czechoslovak education and remained relevant for current educational discussionsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV