Učitelé a pracovní učebnice na pokusných školách tzv. Příhodovské reformy
Teachers and workbooks at experimental schools the so-called Příhoda's reform
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196600Identifikátory
SIS: 258758
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáč, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
20. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Školství|výchova|pokusná škola|didaktika|školská politika|reforma|experimentální školaKlíčová slova (anglicky)
School|education|experimental school|didactics|school politic|reformPráce se zaměří na význam pokusných škol v rámci Příhodovské reformy československého školství v meziválečném období. Poskytne analýzu pedagogických inovací, zejména v oblasti výuky českého jazyka, a bude analyzovat a hodnotit přínos učebnic a dalších vzdělávacích materiálů k modernizaci školství. Důraz bude kladen na propojení teorie s praxí, komparaci idejí pokusných škol a praktické analýzy pracovních učebnic. V závěru se práce pokusí zhodnotit, zda reformní principy těchto škol nastavily standardy, které ovlivnily československé školství a zůstaly relevantní i pro současné vzdělávací diskuse.
The work will focus on the significance of experimental schools within the framework of the Příhoda's reform of Czechoslovak education in the interwar period. It will provide an analysis of pedagogical innovations, especially in the field of teaching the Czech language, and will analyze and evaluate the contribution of textbooks and other educational materials to the modernization of education. Emphasis will be placed on connecting theory with practice, comparing the ideas of experimental schools and practical analysis of workbooks. In the end, the work will try to evaluate whether the reform principles of these schools set standards that influenced Czechoslovak education and remained relevant for current educational discussions