Diverzifikace nabídky návštěvnických tras po Praze
Diverzification of Tourist routes in Prague
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196580Identifikátory
SIS: 252040
Kolekce
- Kvalifikační práce [20319]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pospíšilová, Lucie
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje
Datum obhajoby
22. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Cestovní ruch, průvodcovské trasy, diverzifikace nabídky, atraktivita cestovního ruchu, turista, zúčastněné pozorováníKlíčová slova (anglicky)
Turism, guided tours, diversification of offer, tourism attractions, tourist, participant observationPředmětem bakalářské práce je posouzení aktuálního stavu průvodcovských tras v Praze a snahy o rozšiřování nabídky produktů cestovního ruchu. První část je zaměřena na dosavadní bádání, kde jsou představeny definice pojmů cestovní ruch, městský cestovní ruch a průvodce. Dále tato část pojednává o atraktivitách a atrakcích cestovního ruchu, kdo je účastníkem cestovního ruchu a typologií účastníků turismu. Definované také jsou populační rozdíly v rámci cestovního ruchu a návštěvnické trasy jako součást cestovního ruchu. Následně jsou v práci popsány zdroje dat, jejich přínos a omezení pro tuto práci. V metodice je podrobně popsána metoda zúčastněného pozorování. Hlavní část práce je věnována typologii návštěvnických tras a současné nabídce návštěvnických tras v Praze. Práce také posuzuje současné i nové formy prohlídek. Nejdůležitější částí práce potom je případová studie vybrané trasy, kde je obsažen detailní popis túry a její zhodnocení. Závěr práce ke věnovaný shrnutí získaných výsledků a jejich limity. Klíčová slova Cestovní ruch, průvodcovské trasy, diverzifikace nabídky, atraktivita cestovního ruchu, turista, zúčastněné pozorování
The subject of this Bachelor thesis is assessment of the current state of guided tours on Prague and the effort of the Prague city to expand the range of tourism products. The firts part focuses on the existing research, where the definitions of the terms tourism, city tourism and tour guide are presented. Furthemore, this section discusses the attracions of tourism, the term who is a turism participant and the typology of tourism participants. Population differences withn tourism and visitor routes are also defined. Subsequently, the sources of data, their contribution and limitations to this thesis are described. The participant observation method is described in detail. The main part of the thesis is devoted to the typology of visitor routes and the current offer of visitor routes in Prague. The thesis also considers current and new forms of guided tours. The most important part of the thesis is then a case study of a selected route, which includes a detailed description of the tour and its evaluation. The thesis concludes with a summary of the results obtained and their limits. Keywords Turism, guided tours, diversification of offer, tourism attractions, tourist, participant observation