Zobrazit minimální záznam

Comparison of the level of balance-oriented coordination skills in fifth, seventh and ninth graders
dc.contributor.advisorKašpar, Ladislav
dc.creatorKučera, Jakub
dc.date.accessioned2025-02-11T11:35:02Z
dc.date.available2025-02-11T11:35:02Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196557
dc.description.abstractTato bakalářská práce charakterizuje a zkoumá úroveň koordinačních schopností u žáků 5., 7. a 9. ročníku ZŠ, tedy ve velmi různorodých vývojových stádiích. Teoretická část se zaměřuje na vymezení koordinačních schopností, a jejich dělení, dále porovnává období prepubescence a pubescence a představuje různé testové baterie, které koordinaci prověřují. Výzkum pracuje s metodou Iowa-Brace testu, který byl vyvinut pro ověřování obecných koordinačních schopností žáků a docility. Cílem bylo především zaznamenat změny dosahovaných koordinačních schopností žáků v době vývoje od prepubescence k pubescenci. Porovnat s výsledky relevantních výzkumů. Zároveň tato část sleduje dílčí cíl - posoudit rozdíly ve výkonech chlapců a děvčat. Tomu se věnují hlavní výzkumné otázky: Jak se bude lišit úroveň koordinačních schopností mezi žáky pátého, sedmého a devátého ročníku na základě testování Iowa-Brace na dvou pražských základních školách - ZŠ Klíček a ZŠ nám. Curieových? Jak se budou lišit výsledky Iowa-Brace testu u dívek a chlapců zmiňovaných ročníků na základě testování na těchto dvou pražských základních školách. V metodické části jsou popsány přípravy - anketa, pilotáž, standardizované rozcvičení. Posléze i průběh testování a charakteristika výzkumného vzorku, který jsem získal na dvou ZŠ v Praze v devíti...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis characterizes and examines the level of coordination abilities of pupils in the 5th, 7th and 9th grades of elementary school, i.e. in very different developmental stages. The theoretical part focuses on the definition of coordination abilities and their division, further comparing the period of prepubescence and pubescence and presents various test batteries that examine coordination. Research works with the Iowa-Brace test method at , which was developed for testing students' general coordination skills and docility. The main goal was to record the changes in the students' achieved coordination abilities during the period of development from prepubescence to puberty. Compare with the results of relevant research. At the same time, this part pursues a partial goal - to assess the differences in the performance of boys and girls. The main hypotheses address this : level of coordination skills differ between fifth-, seventh- and ninth- grade students based on Iowa-Brace testing at two Prague elementary schools - ZŠ Klíček and ZŠ nám. The Curies? the results of the Iowa-Brace test for girls and boys of the mentioned grades differ based on testing at these two Prague elementary schools. The methodological part describes the preparations - survey, piloting, standardized...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKoordinacecs_CZ
dc.subjectIowa - Brace testcs_CZ
dc.subjecttrénink rovnováhycs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectCoordinationen_US
dc.subjectIowa - Brace testen_US
dc.subjectbalance trainingen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectolder school ageen_US
dc.titleSrovnání úrovně koordinačních schopností zaměřených na rovnováhu u žáků pátých, sedmých a devátých tříd v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId276508
dc.title.translatedComparison of the level of balance-oriented coordination skills in fifth, seventh and ninth gradersen_US
dc.contributor.refereeHájková, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce charakterizuje a zkoumá úroveň koordinačních schopností u žáků 5., 7. a 9. ročníku ZŠ, tedy ve velmi různorodých vývojových stádiích. Teoretická část se zaměřuje na vymezení koordinačních schopností, a jejich dělení, dále porovnává období prepubescence a pubescence a představuje různé testové baterie, které koordinaci prověřují. Výzkum pracuje s metodou Iowa-Brace testu, který byl vyvinut pro ověřování obecných koordinačních schopností žáků a docility. Cílem bylo především zaznamenat změny dosahovaných koordinačních schopností žáků v době vývoje od prepubescence k pubescenci. Porovnat s výsledky relevantních výzkumů. Zároveň tato část sleduje dílčí cíl - posoudit rozdíly ve výkonech chlapců a děvčat. Tomu se věnují hlavní výzkumné otázky: Jak se bude lišit úroveň koordinačních schopností mezi žáky pátého, sedmého a devátého ročníku na základě testování Iowa-Brace na dvou pražských základních školách - ZŠ Klíček a ZŠ nám. Curieových? Jak se budou lišit výsledky Iowa-Brace testu u dívek a chlapců zmiňovaných ročníků na základě testování na těchto dvou pražských základních školách. V metodické části jsou popsány přípravy - anketa, pilotáž, standardizované rozcvičení. Posléze i průběh testování a charakteristika výzkumného vzorku, který jsem získal na dvou ZŠ v Praze v devíti...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis characterizes and examines the level of coordination abilities of pupils in the 5th, 7th and 9th grades of elementary school, i.e. in very different developmental stages. The theoretical part focuses on the definition of coordination abilities and their division, further comparing the period of prepubescence and pubescence and presents various test batteries that examine coordination. Research works with the Iowa-Brace test method at , which was developed for testing students' general coordination skills and docility. The main goal was to record the changes in the students' achieved coordination abilities during the period of development from prepubescence to puberty. Compare with the results of relevant research. At the same time, this part pursues a partial goal - to assess the differences in the performance of boys and girls. The main hypotheses address this : level of coordination skills differ between fifth-, seventh- and ninth- grade students based on Iowa-Brace testing at two Prague elementary schools - ZŠ Klíček and ZŠ nám. The Curies? the results of the Iowa-Brace test for girls and boys of the mentioned grades differ based on testing at these two Prague elementary schools. The methodological part describes the preparations - survey, piloting, standardized...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV