Srovnání úrovně koordinačních schopností zaměřených na rovnováhu u žáků pátých, sedmých a devátých tříd v Praze
Comparison of the level of balance-oriented coordination skills in fifth, seventh and ninth graders
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196557Identifikátory
SIS: 276508
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
20. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Koordinace, Iowa - Brace test, trénink rovnováhy, rozvoj, starší školní věkKlíčová slova (anglicky)
Coordination, Iowa - Brace test, balance training, development, older school ageTato bakalářská práce charakterizuje a zkoumá úroveň koordinačních schopností u žáků 5., 7. a 9. ročníku ZŠ, tedy ve velmi různorodých vývojových stádiích. Teoretická část se zaměřuje na vymezení koordinačních schopností, a jejich dělení, dále porovnává období prepubescence a pubescence a představuje různé testové baterie, které koordinaci prověřují. Výzkum pracuje s metodou Iowa-Brace testu, který byl vyvinut pro ověřování obecných koordinačních schopností žáků a docility. Cílem bylo především zaznamenat změny dosahovaných koordinačních schopností žáků v době vývoje od prepubescence k pubescenci. Porovnat s výsledky relevantních výzkumů. Zároveň tato část sleduje dílčí cíl - posoudit rozdíly ve výkonech chlapců a děvčat. Tomu se věnují hlavní výzkumné otázky: Jak se bude lišit úroveň koordinačních schopností mezi žáky pátého, sedmého a devátého ročníku na základě testování Iowa-Brace na dvou pražských základních školách - ZŠ Klíček a ZŠ nám. Curieových? Jak se budou lišit výsledky Iowa-Brace testu u dívek a chlapců zmiňovaných ročníků na základě testování na těchto dvou pražských základních školách. V metodické části jsou popsány přípravy - anketa, pilotáž, standardizované rozcvičení. Posléze i průběh testování a charakteristika výzkumného vzorku, který jsem získal na dvou ZŠ v Praze v devíti...
This bachelor's thesis characterizes and examines the level of coordination abilities of pupils in the 5th, 7th and 9th grades of elementary school, i.e. in very different developmental stages. The theoretical part focuses on the definition of coordination abilities and their division, further comparing the period of prepubescence and pubescence and presents various test batteries that examine coordination. Research works with the Iowa-Brace test method at , which was developed for testing students' general coordination skills and docility. The main goal was to record the changes in the students' achieved coordination abilities during the period of development from prepubescence to puberty. Compare with the results of relevant research. At the same time, this part pursues a partial goal - to assess the differences in the performance of boys and girls. The main hypotheses address this : level of coordination skills differ between fifth-, seventh- and ninth- grade students based on Iowa-Brace testing at two Prague elementary schools - ZŠ Klíček and ZŠ nám. The Curies? the results of the Iowa-Brace test for girls and boys of the mentioned grades differ based on testing at these two Prague elementary schools. The methodological part describes the preparations - survey, piloting, standardized...