Zobrazit minimální záznam

A gifted pupil and his experiences in the 1st grade of elementary school
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorChlapcová, Veronika
dc.date.accessioned2025-02-10T10:09:26Z
dc.date.available2025-02-10T10:09:26Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196508
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the experiences of a gifted student while attending the first stage of primary school. The aim of the thesis is to study a specific gifted student, to identify the stimuli and influences that have affected him during his schooling, and to describe (on the basis of understanding) his experiences. The topic is approached from the perspective of special education, with the thesis combining theoretical foundations and empirical findings. The theoretical part of the thesis consists of four chapters. In the first chapter I have summarised different definitions, models and types of giftedness. The second chapter describes the basic characteristics of gifted students, methods for their identification and approaches to their education. In the third chapter, I have analysed the basic theoretical framework regarding the experiences of gifted students. The fourth chapter focuses on legislation, implementing regulations and methodological guidelines that define the framework and procedures for the education of gifted students. It also touches on statistical data regarding the number of gifted students in the Czech Republic compared to the Pilsen region. The empirical part of the thesis presents the implementation and results of the research investigation. This research uses a mixed...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou prožitků nadaného žáka v průběhu jeho docházky na 1. stupeň ZŠ. Cílem práce je postihnout konkrétního nadaného žáka, identifikovat impulzy a vlivy, které na něj během školní docházky působily, a popsat (na základě porozumění) jeho prožitky. Téma je uchopeno z perspektivy speciální pedagogiky, přičemž práce kombinuje teoretická východiska a empirické poznatky. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole jsem shrnula různé definice, modely a druhy nadání. Druhá kapitola popisuje základní charakteristiky nadaných žáků, metody jejich identifikace a postupy při jejich vzdělávání. Ve třetí kapitole jsem rozebrala základní teoretickou výbavu prožitků nadaných žáků. Čtvrtá kapitola je zaměřena na legislativu, prováděcí předpisy a metodické pokyny, které definují rámec i postupy při vzdělávání nadaných žáků. Dotýká se také statistických údajů o počtech nadaných žáků v České republice ve srovnání s Plzeňským krajem. Empirická část práce prezentuje realizaci a výsledky výzkumného šetření. Toto šetření představuje smíšený design Interpretativní fenomenologické analýzy a polostrukturovaných rozhovorů. Získané výsledky umožňují detailní vhled do prožitků nadaného žáka při jeho rozvíjení kognitivních, sociálních, emocionálních a uměleckých dovedností v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnadaní žácics_CZ
dc.subjectinterpretativní fenomenologická analýza (IPA)cs_CZ
dc.subjectkognitivní vývojcs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectemocionální vlivycs_CZ
dc.subjectgifted studentsen_US
dc.subjectInterpretative Phenomenological Analysis (IPA)en_US
dc.subjectcognitive developmenten_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.subjectemotional influencesen_US
dc.titleNadaný žák a jeho prožitky na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId277392
dc.title.translatedA gifted pupil and his experiences in the 1st grade of elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou prožitků nadaného žáka v průběhu jeho docházky na 1. stupeň ZŠ. Cílem práce je postihnout konkrétního nadaného žáka, identifikovat impulzy a vlivy, které na něj během školní docházky působily, a popsat (na základě porozumění) jeho prožitky. Téma je uchopeno z perspektivy speciální pedagogiky, přičemž práce kombinuje teoretická východiska a empirické poznatky. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole jsem shrnula různé definice, modely a druhy nadání. Druhá kapitola popisuje základní charakteristiky nadaných žáků, metody jejich identifikace a postupy při jejich vzdělávání. Ve třetí kapitole jsem rozebrala základní teoretickou výbavu prožitků nadaných žáků. Čtvrtá kapitola je zaměřena na legislativu, prováděcí předpisy a metodické pokyny, které definují rámec i postupy při vzdělávání nadaných žáků. Dotýká se také statistických údajů o počtech nadaných žáků v České republice ve srovnání s Plzeňským krajem. Empirická část práce prezentuje realizaci a výsledky výzkumného šetření. Toto šetření představuje smíšený design Interpretativní fenomenologické analýzy a polostrukturovaných rozhovorů. Získané výsledky umožňují detailní vhled do prožitků nadaného žáka při jeho rozvíjení kognitivních, sociálních, emocionálních a uměleckých dovedností v...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on the experiences of a gifted student while attending the first stage of primary school. The aim of the thesis is to study a specific gifted student, to identify the stimuli and influences that have affected him during his schooling, and to describe (on the basis of understanding) his experiences. The topic is approached from the perspective of special education, with the thesis combining theoretical foundations and empirical findings. The theoretical part of the thesis consists of four chapters. In the first chapter I have summarised different definitions, models and types of giftedness. The second chapter describes the basic characteristics of gifted students, methods for their identification and approaches to their education. In the third chapter, I have analysed the basic theoretical framework regarding the experiences of gifted students. The fourth chapter focuses on legislation, implementing regulations and methodological guidelines that define the framework and procedures for the education of gifted students. It also touches on statistical data regarding the number of gifted students in the Czech Republic compared to the Pilsen region. The empirical part of the thesis presents the implementation and results of the research investigation. This research uses a mixed...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV