Zobrazit minimální záznam

The social status of gifted pupil in theschool collective
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorFráňová, Petra
dc.date.accessioned2025-02-10T10:05:51Z
dc.date.available2025-02-10T10:05:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196489
dc.description.abstractThe diploma thesis presented here is entitled The status of the gifted pupil in the school classroom. The topic of the work has a special pedagogical character. Gifted students are students with special educational needs. In the education of these pupils, special approaches are applied, educational content is enriched, teaching methods, procedures, and possibly used aids are modified. In the theoretical part of the work, the concepts of giftedness and talent are defined, theories and models of giftedness are mentioned. The term gifted student is defined here, the specifics of education and identification of gifted students are explained here. Furthermore, the work approaches the topic of social groups, specifically school classes, the concepts of classroom climate, the position and status of the pupil. The empirical part of this work focuses on gifted students in the first grade of ordinary elementary schools. The purpose of this work is to find out how gifted students are perceived by their classmates and class teachers. Next, it is necessary to find out how the gifted student himself perceives his position in the class among his classmates. The research methods that were used in this work are sociometric surveys focusing on the climate of the school classroom, specifically the Braun 3 and Braun 4...en_US
dc.description.abstractZde předkládaná diplomová práce nese název Postavení nadaného žáka ve školní třídě. Téma práce má speciálně pedagogický charakter. Nadaní žáci jsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Při vzdělávání těchto žáků se uplatňují speciální přístupy, dochází k obohacování vzdělávacího obsahu, modifikaci výukových metod, postupů, případně používaných pomůcek. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy nadání a talent, zmíněny teorie a modely nadání. Je zde definován pojem nadaný žák, přiblížena specifika vzdělávání a identifikace nadaných žáků. Dále práce přibližuje téma sociálních skupin, konkrétně školní třídy, pojmy klima třídy, postavení a status žáka. Empirická část této práce se zaměřuje na nadané žáky prvního stupně běžných základních škol. Daná práce má za cíl zjistit, jak je nadaný žák vnímán svými spolužáky a třídními učiteli. V další řadě je třeba zjistit i to, jak sám nadaný žák vnímá své postavení ve třídě mezi spolužáky. Výzkumné metody, které v této práci byly použity, jsou sociometrická šetření zaměřující se na klima školní třídy, konkrétně sociometrické dotazníky Braun 3 a Braun 4. Další použitou metodou je polostrukturovaný rozhovor vedený s třídními učiteli žáků, který sloužil k dokreslení situace nadaných žáků. Za pomoci výzkumného šetření bylo zjištěno, jak jsou konkrétní...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNadání a talentcs_CZ
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectklima třídycs_CZ
dc.subjectsociální postavení nadaného žákacs_CZ
dc.subjectsociometriecs_CZ
dc.subjectGiftedness and talenten_US
dc.subjectgifted pupilen_US
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.subjectsocial position od gifted pupilen_US
dc.subjectsociometryen_US
dc.titlePostavení nadaného žáka ve školní tříděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId253098
dc.title.translatedThe social status of gifted pupil in theschool collectiveen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZde předkládaná diplomová práce nese název Postavení nadaného žáka ve školní třídě. Téma práce má speciálně pedagogický charakter. Nadaní žáci jsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Při vzdělávání těchto žáků se uplatňují speciální přístupy, dochází k obohacování vzdělávacího obsahu, modifikaci výukových metod, postupů, případně používaných pomůcek. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy nadání a talent, zmíněny teorie a modely nadání. Je zde definován pojem nadaný žák, přiblížena specifika vzdělávání a identifikace nadaných žáků. Dále práce přibližuje téma sociálních skupin, konkrétně školní třídy, pojmy klima třídy, postavení a status žáka. Empirická část této práce se zaměřuje na nadané žáky prvního stupně běžných základních škol. Daná práce má za cíl zjistit, jak je nadaný žák vnímán svými spolužáky a třídními učiteli. V další řadě je třeba zjistit i to, jak sám nadaný žák vnímá své postavení ve třídě mezi spolužáky. Výzkumné metody, které v této práci byly použity, jsou sociometrická šetření zaměřující se na klima školní třídy, konkrétně sociometrické dotazníky Braun 3 a Braun 4. Další použitou metodou je polostrukturovaný rozhovor vedený s třídními učiteli žáků, který sloužil k dokreslení situace nadaných žáků. Za pomoci výzkumného šetření bylo zjištěno, jak jsou konkrétní...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis presented here is entitled The status of the gifted pupil in the school classroom. The topic of the work has a special pedagogical character. Gifted students are students with special educational needs. In the education of these pupils, special approaches are applied, educational content is enriched, teaching methods, procedures, and possibly used aids are modified. In the theoretical part of the work, the concepts of giftedness and talent are defined, theories and models of giftedness are mentioned. The term gifted student is defined here, the specifics of education and identification of gifted students are explained here. Furthermore, the work approaches the topic of social groups, specifically school classes, the concepts of classroom climate, the position and status of the pupil. The empirical part of this work focuses on gifted students in the first grade of ordinary elementary schools. The purpose of this work is to find out how gifted students are perceived by their classmates and class teachers. Next, it is necessary to find out how the gifted student himself perceives his position in the class among his classmates. The research methods that were used in this work are sociometric surveys focusing on the climate of the school classroom, specifically the Braun 3 and Braun 4...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV