Zobrazit minimální záznam

School theatre as a link between school and family
dc.contributor.advisorSobková, Ivana
dc.creatorCehula, Daniel
dc.date.accessioned2025-02-05T09:54:56Z
dc.date.available2025-02-05T09:54:56Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196324
dc.description.abstractNázev práce: Školní divadlo jako propojující článek školy a rodiny Cíle práce: Hlavním cílem této práce je potvrdit, že realizace divadelního celku v rámci výuky má pozitivní vliv na spolupráci rodin a školy, kdy jsou rodiny se školou více provázané a děti tímto vnímají školu mnohem lépe, kolektiv třídy má lepší klima a lépe spolupracuje s učitelem. Cílem práce je tedy ukázat, že školní divadlo přináší mnoho harmonizačních prvků mezi rodinou a školou. Metoda práce a výzkumu: 1. Observace (pozorování) Pozorování školních představení a přípravy na ně může poskytnout užitečné informace o tom, jakým způsobem divadelní aktivity ovlivňují interakce mezi žáky, učiteli a rodiči. Sledoval jsem, jak rodiče podporují své děti při divadelních aktivitách a jaký mají vliv na jejich vztah ke škole. Pozorování bylo zaměřeno na to, jak žáci spolupracují s učiteli a jak jsou do aktivit zapojeni rodiče. 2. Ankety a dotazníky Kvantitativní výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které byly distribuovány žákům, rodičům i učitelům. Dotazníky obsahovaly otázky o tom, jak vnímají roli školního divadla v komunikaci mezi školou a rodinou, jak se cítí zapojeni do divadelních aktivit a jaký dopad má školní divadlo na jejich vztahy. Byla analyzována témata jako motivace k účasti rodičů na realizaci divadelního...cs_CZ
dc.description.abstractThesis title: School theater as a link between school and family Objectives of the thesis: The main objective of this thesis is to confirm that the implementation of a theater group within the teaching has a positive effect on the cooperation between families and the school, when families are more connected to the school and children perceive the school much better, the class team has a better climate and cooperates better with teacher. The aim of the thesis is to show that school theater brings many harmonizing elements between family and school. Work and research method: 1. Observation - Observing school performances and preparations for them can provide useful information on how theatre activities influence interactions between pupils, teachers and parents. It can be observed how parents support their children in theatre activities and what effect they have on their relationship with school. Observation can be focused on how pupils cooperate with teachers and how parents are involved in the activities. 2. Surveys and questionnaires - Quantitative research can be conducted through questionnaires that can be distributed to students, parents and teachers. The questionnaires could contain questions about how they perceive the role of school theatre in communication between school and family, how...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRodina a školacs_CZ
dc.subjectspolupráce rodiny a školycs_CZ
dc.subjectprojekt Rodiče vítánics_CZ
dc.subjectprojekt Začít spolucs_CZ
dc.subjectstrategie spolupráce rodiny a školycs_CZ
dc.subjectwaldorfská pedagogikacs_CZ
dc.subjectškolní divadlo na klasické školecs_CZ
dc.subjectškolní divadlo na waldorfské školecs_CZ
dc.subjectFamily and schoolen_US
dc.subjectfamily and school cooperationen_US
dc.subjectParents project welcomeen_US
dc.subjectStart together projecten_US
dc.subjectfamily and school cooperation strategyen_US
dc.subjectWaldorf pedagogyen_US
dc.subjectschool theater at a classical schoolen_US
dc.subjectschool theater at a Waldorf schoolen_US
dc.titleŠkolní divadlo jako propojující článek školy a rodinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-15
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId277755
dc.title.translatedSchool theatre as a link between school and familyen_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Školní divadlo jako propojující článek školy a rodiny Cíle práce: Hlavním cílem této práce je potvrdit, že realizace divadelního celku v rámci výuky má pozitivní vliv na spolupráci rodin a školy, kdy jsou rodiny se školou více provázané a děti tímto vnímají školu mnohem lépe, kolektiv třídy má lepší klima a lépe spolupracuje s učitelem. Cílem práce je tedy ukázat, že školní divadlo přináší mnoho harmonizačních prvků mezi rodinou a školou. Metoda práce a výzkumu: 1. Observace (pozorování) Pozorování školních představení a přípravy na ně může poskytnout užitečné informace o tom, jakým způsobem divadelní aktivity ovlivňují interakce mezi žáky, učiteli a rodiči. Sledoval jsem, jak rodiče podporují své děti při divadelních aktivitách a jaký mají vliv na jejich vztah ke škole. Pozorování bylo zaměřeno na to, jak žáci spolupracují s učiteli a jak jsou do aktivit zapojeni rodiče. 2. Ankety a dotazníky Kvantitativní výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které byly distribuovány žákům, rodičům i učitelům. Dotazníky obsahovaly otázky o tom, jak vnímají roli školního divadla v komunikaci mezi školou a rodinou, jak se cítí zapojeni do divadelních aktivit a jaký dopad má školní divadlo na jejich vztahy. Byla analyzována témata jako motivace k účasti rodičů na realizaci divadelního...cs_CZ
uk.abstract.enThesis title: School theater as a link between school and family Objectives of the thesis: The main objective of this thesis is to confirm that the implementation of a theater group within the teaching has a positive effect on the cooperation between families and the school, when families are more connected to the school and children perceive the school much better, the class team has a better climate and cooperates better with teacher. The aim of the thesis is to show that school theater brings many harmonizing elements between family and school. Work and research method: 1. Observation - Observing school performances and preparations for them can provide useful information on how theatre activities influence interactions between pupils, teachers and parents. It can be observed how parents support their children in theatre activities and what effect they have on their relationship with school. Observation can be focused on how pupils cooperate with teachers and how parents are involved in the activities. 2. Surveys and questionnaires - Quantitative research can be conducted through questionnaires that can be distributed to students, parents and teachers. The questionnaires could contain questions about how they perceive the role of school theatre in communication between school and family, how...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV