dc.contributor.advisor | Sobková, Ivana | |
dc.creator | Cehula, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2025-02-05T09:54:56Z | |
dc.date.available | 2025-02-05T09:54:56Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196324 | |
dc.description.abstract | Název práce: Školní divadlo jako propojující článek školy a rodiny Cíle práce: Hlavním cílem této práce je potvrdit, že realizace divadelního celku v rámci výuky má pozitivní vliv na spolupráci rodin a školy, kdy jsou rodiny se školou více provázané a děti tímto vnímají školu mnohem lépe, kolektiv třídy má lepší klima a lépe spolupracuje s učitelem. Cílem práce je tedy ukázat, že školní divadlo přináší mnoho harmonizačních prvků mezi rodinou a školou. Metoda práce a výzkumu: 1. Observace (pozorování) Pozorování školních představení a přípravy na ně může poskytnout užitečné informace o tom, jakým způsobem divadelní aktivity ovlivňují interakce mezi žáky, učiteli a rodiči. Sledoval jsem, jak rodiče podporují své děti při divadelních aktivitách a jaký mají vliv na jejich vztah ke škole. Pozorování bylo zaměřeno na to, jak žáci spolupracují s učiteli a jak jsou do aktivit zapojeni rodiče. 2. Ankety a dotazníky Kvantitativní výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které byly distribuovány žákům, rodičům i učitelům. Dotazníky obsahovaly otázky o tom, jak vnímají roli školního divadla v komunikaci mezi školou a rodinou, jak se cítí zapojeni do divadelních aktivit a jaký dopad má školní divadlo na jejich vztahy. Byla analyzována témata jako motivace k účasti rodičů na realizaci divadelního... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Thesis title: School theater as a link between school and family Objectives of the thesis: The main objective of this thesis is to confirm that the implementation of a theater group within the teaching has a positive effect on the cooperation between families and the school, when families are more connected to the school and children perceive the school much better, the class team has a better climate and cooperates better with teacher. The aim of the thesis is to show that school theater brings many harmonizing elements between family and school. Work and research method: 1. Observation - Observing school performances and preparations for them can provide useful information on how theatre activities influence interactions between pupils, teachers and parents. It can be observed how parents support their children in theatre activities and what effect they have on their relationship with school. Observation can be focused on how pupils cooperate with teachers and how parents are involved in the activities. 2. Surveys and questionnaires - Quantitative research can be conducted through questionnaires that can be distributed to students, parents and teachers. The questionnaires could contain questions about how they perceive the role of school theatre in communication between school and family, how... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Rodina a škola | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce rodiny a školy | cs_CZ |
dc.subject | projekt Rodiče vítáni | cs_CZ |
dc.subject | projekt Začít spolu | cs_CZ |
dc.subject | strategie spolupráce rodiny a školy | cs_CZ |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | školní divadlo na klasické škole | cs_CZ |
dc.subject | školní divadlo na waldorfské škole | cs_CZ |
dc.subject | Family and school | en_US |
dc.subject | family and school cooperation | en_US |
dc.subject | Parents project welcome | en_US |
dc.subject | Start together project | en_US |
dc.subject | family and school cooperation strategy | en_US |
dc.subject | Waldorf pedagogy | en_US |
dc.subject | school theater at a classical school | en_US |
dc.subject | school theater at a Waldorf school | en_US |
dc.title | Školní divadlo jako propojující článek školy a rodiny | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-15 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 277755 | |
dc.title.translated | School theatre as a link between school and family | en_US |
dc.contributor.referee | Hanyš Holemá, Irena | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Školní divadlo jako propojující článek školy a rodiny Cíle práce: Hlavním cílem této práce je potvrdit, že realizace divadelního celku v rámci výuky má pozitivní vliv na spolupráci rodin a školy, kdy jsou rodiny se školou více provázané a děti tímto vnímají školu mnohem lépe, kolektiv třídy má lepší klima a lépe spolupracuje s učitelem. Cílem práce je tedy ukázat, že školní divadlo přináší mnoho harmonizačních prvků mezi rodinou a školou. Metoda práce a výzkumu: 1. Observace (pozorování) Pozorování školních představení a přípravy na ně může poskytnout užitečné informace o tom, jakým způsobem divadelní aktivity ovlivňují interakce mezi žáky, učiteli a rodiči. Sledoval jsem, jak rodiče podporují své děti při divadelních aktivitách a jaký mají vliv na jejich vztah ke škole. Pozorování bylo zaměřeno na to, jak žáci spolupracují s učiteli a jak jsou do aktivit zapojeni rodiče. 2. Ankety a dotazníky Kvantitativní výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které byly distribuovány žákům, rodičům i učitelům. Dotazníky obsahovaly otázky o tom, jak vnímají roli školního divadla v komunikaci mezi školou a rodinou, jak se cítí zapojeni do divadelních aktivit a jaký dopad má školní divadlo na jejich vztahy. Byla analyzována témata jako motivace k účasti rodičů na realizaci divadelního... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Thesis title: School theater as a link between school and family Objectives of the thesis: The main objective of this thesis is to confirm that the implementation of a theater group within the teaching has a positive effect on the cooperation between families and the school, when families are more connected to the school and children perceive the school much better, the class team has a better climate and cooperates better with teacher. The aim of the thesis is to show that school theater brings many harmonizing elements between family and school. Work and research method: 1. Observation - Observing school performances and preparations for them can provide useful information on how theatre activities influence interactions between pupils, teachers and parents. It can be observed how parents support their children in theatre activities and what effect they have on their relationship with school. Observation can be focused on how pupils cooperate with teachers and how parents are involved in the activities. 2. Surveys and questionnaires - Quantitative research can be conducted through questionnaires that can be distributed to students, parents and teachers. The questionnaires could contain questions about how they perceive the role of school theatre in communication between school and family, how... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |