Školní divadlo jako propojující článek školy a rodiny
School theatre as a link between school and family
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196324Identifikátory
SIS: 277755
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanyš Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Rodina a škola, spolupráce rodiny a školy, projekt Rodiče vítáni, projekt Začít spolu, strategie spolupráce rodiny a školy, waldorfská pedagogika, školní divadlo na klasické škole, školní divadlo na waldorfské školeKlíčová slova (anglicky)
Family and school, family and school cooperation, Parents project welcome, Start together project, family and school cooperation strategy, Waldorf pedagogy, school theater at a classical school, school theater at a Waldorf schoolNázev práce: Školní divadlo jako propojující článek školy a rodiny Cíle práce: Hlavním cílem této práce je potvrdit, že realizace divadelního celku v rámci výuky má pozitivní vliv na spolupráci rodin a školy, kdy jsou rodiny se školou více provázané a děti tímto vnímají školu mnohem lépe, kolektiv třídy má lepší klima a lépe spolupracuje s učitelem. Cílem práce je tedy ukázat, že školní divadlo přináší mnoho harmonizačních prvků mezi rodinou a školou. Metoda práce a výzkumu: 1. Observace (pozorování) Pozorování školních představení a přípravy na ně může poskytnout užitečné informace o tom, jakým způsobem divadelní aktivity ovlivňují interakce mezi žáky, učiteli a rodiči. Sledoval jsem, jak rodiče podporují své děti při divadelních aktivitách a jaký mají vliv na jejich vztah ke škole. Pozorování bylo zaměřeno na to, jak žáci spolupracují s učiteli a jak jsou do aktivit zapojeni rodiče. 2. Ankety a dotazníky Kvantitativní výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které byly distribuovány žákům, rodičům i učitelům. Dotazníky obsahovaly otázky o tom, jak vnímají roli školního divadla v komunikaci mezi školou a rodinou, jak se cítí zapojeni do divadelních aktivit a jaký dopad má školní divadlo na jejich vztahy. Byla analyzována témata jako motivace k účasti rodičů na realizaci divadelního...
Thesis title: School theater as a link between school and family Objectives of the thesis: The main objective of this thesis is to confirm that the implementation of a theater group within the teaching has a positive effect on the cooperation between families and the school, when families are more connected to the school and children perceive the school much better, the class team has a better climate and cooperates better with teacher. The aim of the thesis is to show that school theater brings many harmonizing elements between family and school. Work and research method: 1. Observation - Observing school performances and preparations for them can provide useful information on how theatre activities influence interactions between pupils, teachers and parents. It can be observed how parents support their children in theatre activities and what effect they have on their relationship with school. Observation can be focused on how pupils cooperate with teachers and how parents are involved in the activities. 2. Surveys and questionnaires - Quantitative research can be conducted through questionnaires that can be distributed to students, parents and teachers. The questionnaires could contain questions about how they perceive the role of school theatre in communication between school and family, how...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: UZNÁNOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 29. 4. 2021The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 5. 9. 2018The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTěšínská, Magda (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...