Zobrazit minimální záznam

Tools Used for Teaching Czech to Students With Different Mother Tongue and Bilingual Students in Elementary School
dc.contributor.advisorHájková, Eva
dc.creatorValachovičová, Tereza
dc.date.accessioned2025-02-05T09:51:54Z
dc.date.available2025-02-05T09:51:54Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196308
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na představení nástrojů využívaných pro výuku češtiny u žáků s odlišným mateřským jazykem a žáků bilingvních. Cílem práce je zprostředkovat informace o fungující praxi na základě zkušeností různých pedagogických pracovníků a umožnit tak zájemcům mezi pedagogickými pracovníky nahlédnout na různé přístupy ke vzdělávání dané skupiny žáků, případně různorodé metody porovnat. Teoretická část představuje základní metodické opory určené školám pracujícím s danými skupinami žáků a legislativní ukotvení této problematiky. Zaměřuje se také na výklad různých metodických materiálů a jejich pojetí výuky češtiny u žáků s odlišným mateřským jazykem a žáků bilingvních. Výzkumná část je realizována formou rozhovorů, které jsou následně analyzovány na základě stanovených výzkumných otázek. Rozhovory probíhaly s celkem pěti respondenty, kteří zastávají různé pozice na základních školách, a to na prvním stupni, druhém stupni, nebo na obou stupních. Součástí práce je také sdílení osobního pohledu respondentů na využívané nástroje ve vztahu k dané skupině žáků. Cílem práce není dané nástroje hodnotit. Limitem výzkumu je malá skupina respondentů a vymezená lokalita jejich působení (Praha a Středočeský kraj). Práce může být přínosná zejména pro současné i budoucí pedagogické pracovníky, kteří mají zájem...cs_CZ
dc.description.abstractThe work focuses on presenting tools used for teaching Czech to students with a different mother tongue and bilingual students. The aim of the study is to provide information on effective practices based on the experiences of various educators, thereby enabling interested educators to gain insight into different approaches to educating this group of student and potentially compare diverse methods. The theoretical part introduces the basic methodological resources designed for schools working with these groups of students, as well as the legislative framework of this issue. It also focuses on the interpretation of various methodological materials and their approaches to teaching Czech to students with a different mother tongue and bilingual students. The research part is conducted through interviews, which are subsequently analyzed based on predefined research questions. The interviews were conducted with a total of five respondents who hold various positions in primary schools, covering the first grade, the second grade, or both. The study may also include the respondents' personal perspectives on the tools they use in relation to this group of students. The aim of the work is not to evaluate given tools. The research is limited by the small group of respondents and the defined geographical area of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžák s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectbilingvní žákcs_CZ
dc.subjectžák-cizineccs_CZ
dc.subjectčeština jako druhý jazykcs_CZ
dc.subjectčeština pro cizincecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectStudents with a different mother tongueen_US
dc.subjectBilingual studentsen_US
dc.subjectForeign studentsen_US
dc.subjectCzech as a second languageen_US
dc.subjectCzech for foreignersen_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.titleVyužívané nástroje pro výuku češtiny u žáků s OMJ a žáků bilingvních na ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-15
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258941
dc.title.translatedTools Used for Teaching Czech to Students With Different Mother Tongue and Bilingual Students in Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeDoležalová, Eliška
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na představení nástrojů využívaných pro výuku češtiny u žáků s odlišným mateřským jazykem a žáků bilingvních. Cílem práce je zprostředkovat informace o fungující praxi na základě zkušeností různých pedagogických pracovníků a umožnit tak zájemcům mezi pedagogickými pracovníky nahlédnout na různé přístupy ke vzdělávání dané skupiny žáků, případně různorodé metody porovnat. Teoretická část představuje základní metodické opory určené školám pracujícím s danými skupinami žáků a legislativní ukotvení této problematiky. Zaměřuje se také na výklad různých metodických materiálů a jejich pojetí výuky češtiny u žáků s odlišným mateřským jazykem a žáků bilingvních. Výzkumná část je realizována formou rozhovorů, které jsou následně analyzovány na základě stanovených výzkumných otázek. Rozhovory probíhaly s celkem pěti respondenty, kteří zastávají různé pozice na základních školách, a to na prvním stupni, druhém stupni, nebo na obou stupních. Součástí práce je také sdílení osobního pohledu respondentů na využívané nástroje ve vztahu k dané skupině žáků. Cílem práce není dané nástroje hodnotit. Limitem výzkumu je malá skupina respondentů a vymezená lokalita jejich působení (Praha a Středočeský kraj). Práce může být přínosná zejména pro současné i budoucí pedagogické pracovníky, kteří mají zájem...cs_CZ
uk.abstract.enThe work focuses on presenting tools used for teaching Czech to students with a different mother tongue and bilingual students. The aim of the study is to provide information on effective practices based on the experiences of various educators, thereby enabling interested educators to gain insight into different approaches to educating this group of student and potentially compare diverse methods. The theoretical part introduces the basic methodological resources designed for schools working with these groups of students, as well as the legislative framework of this issue. It also focuses on the interpretation of various methodological materials and their approaches to teaching Czech to students with a different mother tongue and bilingual students. The research part is conducted through interviews, which are subsequently analyzed based on predefined research questions. The interviews were conducted with a total of five respondents who hold various positions in primary schools, covering the first grade, the second grade, or both. The study may also include the respondents' personal perspectives on the tools they use in relation to this group of students. The aim of the work is not to evaluate given tools. The research is limited by the small group of respondents and the defined geographical area of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV