Zobrazit minimální záznam

Senior's motivation to learn foreign languages
dc.contributor.advisorVeteška, Jaroslav
dc.creatorCerhová, Veronika
dc.date.accessioned2025-02-04T10:14:50Z
dc.date.available2025-02-04T10:14:50Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196294
dc.description.abstract3 Abstrakt Vzhledem k aktuálnímu demografickému vývoji stárnoucí společnosti a prognóze tohoto trendu i do budoucna nabývá vzdělávání seniorů stále většího významu a to jak pro jednotlivce, tak pro celou populaci. Přestože je toto vzdělávání často cílem výzkumníků, jen velmi málo autorů se zabývá také jazykovým vzděláváním, které je také oblíbenou oblastí vzdělávání seniorů a v České republice je toto téma ještě méně rozpracované než v zahraničí. Kromě funkce edukační může vzdělávání v seniorském věku plnit funkci socializační, která je velmi důležitá pro prevenci před osamělostí, které mohou starší obyvatelé čelit a kterou jsou ohroženi více než jiné věkové skupiny, nebo přispívat ke smysluplnému trávení volného času. Přispívá také k udržování či zlepšování mentální kondice, která je v seniorském věku velmi důležitá. Cílem diplomové práce bude určit, jakou mají senioři k jazykovému vzdělávání motivaci, na jaké nejčastější bariéry při vzdělávání narážejí a jakým způsobem by bylo možné je odstranit. Teoretická východiska přiblíží aktuální situaci seniorského vzdělávání v České republice s důrazem na jazykové vzdělávání a motivaci seniorů ke vzdělávání obecně i v oblasti jazykové, stejně jako bariéry. Kvalitativní empirické šetření bude realizováno s využitím polostrukturovaných rozhovorů. Jeho cílem bude...cs_CZ
dc.description.abstract4 Abstract Given the current demographic development of an ageing society and the forecast of this trend in the future, the education of seniors is becoming increasingly important for both individuals and the population as a whole. Although this education is often the focus of researchers, very few authors have also dealt with language education, which is also a popular area of education for seniors, and this topic is even less developed in the Czech Republic than abroad. In addition to its educational function, education in the elderly can fulfil a socialising function, which is very important for preventing the loneliness that the elderly may face and are more at risk of than other age groups, or contribute to meaningful leisure time. It also contributes to maintaining or improving mental fitness, which is very important in old age. The aim of the thesis will be to determine what motivation seniors have for language learning, what the most common barriers to learning they encounter and how these barriers could be removed. The theoretical background will present the current situation of senior education in the Czech Republic with an emphasis on language education and the motivation of seniors for education in general and in the field of language, as well as the barriers. Qualitative empirical research will...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání seniorůcs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmotivace ke vzdělávánícs_CZ
dc.subjectjazykové vzdělávánícs_CZ
dc.subjectsenior educationen_US
dc.subjectcontinuing educationen_US
dc.subjectmotivation for educationen_US
dc.subjectlanguage educationen_US
dc.titleMotivace seniorů k učení se cizím jazykůmcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-13
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId261534
dc.title.translatedSenior's motivation to learn foreign languagesen_US
dc.contributor.refereeVronský, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs3 Abstrakt Vzhledem k aktuálnímu demografickému vývoji stárnoucí společnosti a prognóze tohoto trendu i do budoucna nabývá vzdělávání seniorů stále většího významu a to jak pro jednotlivce, tak pro celou populaci. Přestože je toto vzdělávání často cílem výzkumníků, jen velmi málo autorů se zabývá také jazykovým vzděláváním, které je také oblíbenou oblastí vzdělávání seniorů a v České republice je toto téma ještě méně rozpracované než v zahraničí. Kromě funkce edukační může vzdělávání v seniorském věku plnit funkci socializační, která je velmi důležitá pro prevenci před osamělostí, které mohou starší obyvatelé čelit a kterou jsou ohroženi více než jiné věkové skupiny, nebo přispívat ke smysluplnému trávení volného času. Přispívá také k udržování či zlepšování mentální kondice, která je v seniorském věku velmi důležitá. Cílem diplomové práce bude určit, jakou mají senioři k jazykovému vzdělávání motivaci, na jaké nejčastější bariéry při vzdělávání narážejí a jakým způsobem by bylo možné je odstranit. Teoretická východiska přiblíží aktuální situaci seniorského vzdělávání v České republice s důrazem na jazykové vzdělávání a motivaci seniorů ke vzdělávání obecně i v oblasti jazykové, stejně jako bariéry. Kvalitativní empirické šetření bude realizováno s využitím polostrukturovaných rozhovorů. Jeho cílem bude...cs_CZ
uk.abstract.en4 Abstract Given the current demographic development of an ageing society and the forecast of this trend in the future, the education of seniors is becoming increasingly important for both individuals and the population as a whole. Although this education is often the focus of researchers, very few authors have also dealt with language education, which is also a popular area of education for seniors, and this topic is even less developed in the Czech Republic than abroad. In addition to its educational function, education in the elderly can fulfil a socialising function, which is very important for preventing the loneliness that the elderly may face and are more at risk of than other age groups, or contribute to meaningful leisure time. It also contributes to maintaining or improving mental fitness, which is very important in old age. The aim of the thesis will be to determine what motivation seniors have for language learning, what the most common barriers to learning they encounter and how these barriers could be removed. The theoretical background will present the current situation of senior education in the Czech Republic with an emphasis on language education and the motivation of seniors for education in general and in the field of language, as well as the barriers. Qualitative empirical research will...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV