Využití lidského potenciálu při strategickém řízení vzdělávací organizace
Use of human potential in strategic management of educational organization
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/196290/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196290Identifikátory
SIS: 254014
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolek, Jindřich
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
13. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
strategické řízení, lidské zdroje, kompetence, talent management, inkluzivní vzdělávání, diverzity managementKlíčová slova (anglicky)
strategic management, human resources, competence, talent management, inclusive education, diversity managementCílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem využívají ředitelé základních škol potenciálu pedagogických pracovníků při strategickém řízení vzdělávací organizace, konkrétně při nastavování inkluzivního prostředí v ní. Pro manažera, který chce strategicky a efektivně řídit jak celou organizaci, tak její pracovníky, je důležité nezapomínat, že jeden z největších zdrojů konkurenceschopnosti a úspěchu může mít ve svých zaměstnancích. Aby mohl plně využít jejich potenciál, musí nastavit optimální podmínky pro jeho odhalení, rozvoj a udržení. Tyto lidské zdroje pak může efektivně využívat při strategickém řízení inkluzivního vzdělávání, přičemž k nejdůležitějším faktorům v tomto procesu patří přístup samotného ředitele k inkluzivnímu vzdělávání, nastavení jeho strategie, rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v této oblasti a spolupráce s různými aktéry. Zároveň může být přístup k inkluzivnímu vzdělávání podporován posílením rozmanitosti mezi zaměstnanci školy realizací diverzity managementu. Pomocí dotazníkového šetření byl realizován kvantitativní výzkum mezi vybranými základními školami v Moravskoslezském kraji zřizovanými obcemi. Oslovení ředitelé základních škol byli dotazováni především na nastavování inkluzivního prostředí, způsob rozvíjení kompetencí pedagogických pracovníků v této...
The aim of the diploma thesis is to find out how principals of primary schools use the potential of pedagogical staff in the strategic management of an educational organization, specifically in setting up an inclusive environment in it. For a manager who wants to strategically and efficiently manage both the entire organization and its employees, it is important not to forget that one of the greatest sources of competitiveness and success can be found in its employees. In order to make full use of their potential, he must set optimal conditions for its discovery, development and maintenance. He can then effectively use these human resources in the strategic management of inclusive education, while the most important factors in this process include the director's own approach to inclusive education, the setting of strategy, the development of the competences of pedagogical staff in this area and cooperation with various actors. At the same time, the approach to inclusive education can be supported by strengthening diversity among school employees through the implementation of diversity management. Quantitative research was carried out using a questionnaire survey among selected primary schools in the Moravian-Silesian Region established by municipalities. Addressed primary school principals were...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Zapojování pracovníků středního managementu do aktivit vedení mateřské školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠkrabalová, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 13. 9. 2016 -
Efektivní porada jako nástroj řízení sloučených zařízení ZŠ a MŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKynčlová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZobačová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 27. 5. 2013Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia ...