Zobrazit minimální záznam

Initial knowledge of the regional geography of Europe in 13year-old pupils of selected Czech schools
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorDřevojan, Filip
dc.date.accessioned2024-11-29T14:23:45Z
dc.date.available2024-11-29T14:23:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194874
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá vstupními znalostmi žáků 7. tříd čtyř vybraných základních škol v Česku, a to znalostmi z regionální geografie Evropy. Práce se skládá ze dvou hlavních částí - části teoretické a empirické. V teoretické části autor diskutuje podstatné kurikulární dokumenty, dostupné učebnice zeměpisu, školní vzdělávací programy vybraných škol a také zahraniční kurikulární dokumenty. Empirická část práce je založena na výsledcích didaktického testu a obsahuje analýzu vstupních znalostí žáků zmíněného věku, kteří ještě neprošli výukou RG Evropy na 2. stupni ZŠ. Do šetření se zapojilo celkem 148 žáků. Výsledky autor hodnotí z různých hledisek, především rozdíly mezi otázkami vycházejícími z kurikula 1. stupně, které by žáci již měli mít osvojeny proti otázkám zaměřeným na učivo 2. stupně. Dále je posuzován rozdíl v otázkách na zapamatování a na vyšší kognitivní úrovně, porovnávání rozdílů úspěšnosti podle pohlaví či typu škol.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the initial knowledge of 7th-grade pupils of four selected elementary schools in the Czechia, namely the knowledge of the regional geography of Europe. The thesis consists of two main parts - theoretical and empirical ones. In the theoretical part, the author discusses essential curricular documents, available geography textbooks, school educational programs of observed schools and foreign curricular documents. The empirical part of this thesis contains an analysis of the initial knowledge of pupils of mentioned age, who have not yet been taught regional geography of Europe at the lower secondary level of elementary school. A total of 148 pupils took part in the survey. The author evaluates the results from various perspectives, especially the differences between the questions based on the curriculum of the 1st level, which pupils should already have mastered compared to the questions focused on the curriculum of the 2nd level. Furthermore, the difference in questions to remember and on higher cognitive levels is assessed, comparing differences in success by gender or type of school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectregional geography of Europeen_US
dc.subject13year-oldsen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectinitial knowledgeen_US
dc.subjectdidactic testen_US
dc.subjectRG Evropycs_CZ
dc.subject13letí žácics_CZ
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectvstupní znalostics_CZ
dc.subjectdidaktický testcs_CZ
dc.titleVstupní znalosti z regionální geografie Evropy u 13letých žáků vybraných českých školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId255899
dc.title.translatedInitial knowledge of the regional geography of Europe in 13year-old pupils of selected Czech schoolsen_US
dc.contributor.refereeMěkota, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá vstupními znalostmi žáků 7. tříd čtyř vybraných základních škol v Česku, a to znalostmi z regionální geografie Evropy. Práce se skládá ze dvou hlavních částí - části teoretické a empirické. V teoretické části autor diskutuje podstatné kurikulární dokumenty, dostupné učebnice zeměpisu, školní vzdělávací programy vybraných škol a také zahraniční kurikulární dokumenty. Empirická část práce je založena na výsledcích didaktického testu a obsahuje analýzu vstupních znalostí žáků zmíněného věku, kteří ještě neprošli výukou RG Evropy na 2. stupni ZŠ. Do šetření se zapojilo celkem 148 žáků. Výsledky autor hodnotí z různých hledisek, především rozdíly mezi otázkami vycházejícími z kurikula 1. stupně, které by žáci již měli mít osvojeny proti otázkám zaměřeným na učivo 2. stupně. Dále je posuzován rozdíl v otázkách na zapamatování a na vyšší kognitivní úrovně, porovnávání rozdílů úspěšnosti podle pohlaví či typu škol.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the initial knowledge of 7th-grade pupils of four selected elementary schools in the Czechia, namely the knowledge of the regional geography of Europe. The thesis consists of two main parts - theoretical and empirical ones. In the theoretical part, the author discusses essential curricular documents, available geography textbooks, school educational programs of observed schools and foreign curricular documents. The empirical part of this thesis contains an analysis of the initial knowledge of pupils of mentioned age, who have not yet been taught regional geography of Europe at the lower secondary level of elementary school. A total of 148 pupils took part in the survey. The author evaluates the results from various perspectives, especially the differences between the questions based on the curriculum of the 1st level, which pupils should already have mastered compared to the questions focused on the curriculum of the 2nd level. Furthermore, the difference in questions to remember and on higher cognitive levels is assessed, comparing differences in success by gender or type of school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV