Corporate Influence in Media: Analyzing the Transformation of a Major Indian News Channel (NDTV) After Its Acquisition By Adani Group
Vliv korporací v médiích: Analýza transformace významného indického zpravodajského kanálu (NDTV) po jeho akvizice skupinou Adani
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194844Identifikátory
SIS: 268853
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrbáčková, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Journalism, Media and Globalisation
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Korporátní média, indická média, svoboda tisku, NDTV, AdaniKlíčová slova (anglicky)
Corporate Media, Indian Media, Media Freedom, NDTV, Adani takeoverÚčelem tohoto výzkumu je popsat dopady korporátního vlastnictví médií na novinářskou nezávislost a svobodu tisku v předním indickém zpravodajském médiu New Delhi Television Limited (NDTV) - první nezávislé indické televizní zpravodajské síti. NDTV založili v roce 1984 novinářka Radhika Roy a její manžel Prannoy Roy. V prosinci roku 2022 byla společnost převzata nadnárodním konglomerátem Adani Group. Gautam Adani, předseda této skupiny, byl podle Bloomberg Billionaires Index k červenci 2024 14. nejbohatším mužem světa. Studie analyzuje vztahy vlastnictví médií a jeho dopady na redakční integritu na příkladu anglicky mluveného zpravodajského kanálu NDTV 24x7. Prostřednictvím obsahové analýzy a rozhovorů s bývalými i současnými zaměstnanci NDTV tato práce nabízí vhled do toho, jak převzetí společnosti změnilo tvář mediální krajiny v nejlidnatější demokracii světa. Výsledná zjištění nám pomohou pochopit, jak akvizice předního indického zpravodajského kanálu NDTV skupinou Adani Group ovlivnila novinářskou nezávislost a redakční integritu mediálního obsahu kanálu. V rozvíjejícím se prostředí indických médií se akvizice NDTV může stát důležitou případovou studií, akcentující souvislosti mezi vlastnictvím firmy, redakční autonomií a širšími důsledky pro svobodu tisku v zemi.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...