Corporate Influence in Media: Analyzing the Transformation of a Major Indian News Channel (NDTV) After Its Acquisition By Adani Group
Vliv korporací v médiích: Analýza transformace významného indického zpravodajského kanálu (NDTV) po jeho akvizice skupinou Adani
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194844Identifiers
Study Information System: 268853
Collections
- Kvalifikační práce [18432]
Author
Advisor
Referee
Hrbáčková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism, Media and Globalisation
Department
Department of Journalism
Date of defense
18. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Korporátní média, indická média, svoboda tisku, NDTV, AdaniKeywords (English)
Corporate Media, Indian Media, Media Freedom, NDTV, Adani takeoverÚčelem tohoto výzkumu je popsat dopady korporátního vlastnictví médií na novinářskou nezávislost a svobodu tisku v předním indickém zpravodajském médiu New Delhi Television Limited (NDTV) - první nezávislé indické televizní zpravodajské síti. NDTV založili v roce 1984 novinářka Radhika Roy a její manžel Prannoy Roy. V prosinci roku 2022 byla společnost převzata nadnárodním konglomerátem Adani Group. Gautam Adani, předseda této skupiny, byl podle Bloomberg Billionaires Index k červenci 2024 14. nejbohatším mužem světa. Studie analyzuje vztahy vlastnictví médií a jeho dopady na redakční integritu na příkladu anglicky mluveného zpravodajského kanálu NDTV 24x7. Prostřednictvím obsahové analýzy a rozhovorů s bývalými i současnými zaměstnanci NDTV tato práce nabízí vhled do toho, jak převzetí společnosti změnilo tvář mediální krajiny v nejlidnatější demokracii světa. Výsledná zjištění nám pomohou pochopit, jak akvizice předního indického zpravodajského kanálu NDTV skupinou Adani Group ovlivnila novinářskou nezávislost a redakční integritu mediálního obsahu kanálu. V rozvíjejícím se prostředí indických médií se akvizice NDTV může stát důležitou případovou studií, akcentující souvislosti mezi vlastnictvím firmy, redakční autonomií a širšími důsledky pro svobodu tisku v zemi.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...