Imunitní systém hrou
Immune System hrough Game
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194668Identifikátory
SIS: 242841
Kolekce
- Kvalifikační práce [20083]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nejedlý, Adam
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
17. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
didaktické hry, střední škola, biologie, imunitní systém, leukocytKlíčová slova (anglicky)
didactic games, high school, biology, the immune system, leukocyteHlavním cílem diplomové práce bylo vytvořit didaktickou hru na téma imunitního systému, která naplňuje konkrétní výchovně-vzdělávací cíle. Hra má posloužit jako výukový materiál do úvodních hodin imunity v druhých ročnících střední školy. Teoretická část je věnována didaktické hře a její efektivnosti a dále se věnuje výuce imunitního systému na středních školách. Praktická část práce se věnuje vytvořením didaktické hry zaměřené na téma imunitního systému a dotazníku, který umožní evaluaci didaktických cílů hry. Didaktická hra byla použita v praxi při výuce biologie na gymnáziu a po jejím odehrání účastníci hry vyplnili dotazník, který ověřoval naplnění didaktických cílů. Analýza dotazníků ukázala edukační efekt. Hlavním výsledkem diplomové práce jsou materiály k didaktické hře.
The main goal of the diploma thesis was to create a didactic game on the topic of the immune system that fulfils specific educational goals. The game is intended to serve as teaching material for the introductory lessons of immunity in the second year of secondary school. The theoretical part is dedicated to the didactic game and its effectiveness, and it is also devoted to the teaching of the immune system in secondary schools. The practical part of the work is devoted to the creation of a didactic game focused on the topic of the immune system and a questionnaire that will enable the evaluation of the didactic goals of the game. The didactic game was used in practice in the teaching of biology at the gymnasium, and after playing it, the game participants filled out a questionnaire that verified the fulfilment of the didactic goals. The analysis of the questionnaires showed an educational effect. The main result of the thesis is materials for the didactic game.