Zobrazit minimální záznam

Proposal for outdoor education on the topic of angiosperms with a focus on poisonous plants
dc.contributor.advisorSlovák, Marek
dc.creatorKováříková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-10-08T06:57:41Z
dc.date.available2024-10-08T06:57:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194552
dc.description.abstractFor most primary and secondary schools in the Czech Republic, outdoor education, despite its long-emphasized benefits, presents a challenge in overcoming various organizational, safety, and methodological obstacles, making it difficult to integrate into the curriculum. The main goal of this project was to create and validate an outdoor education program for teaching botany in secondary school. This program focuses on angiosperm herbs and their well-known poisonous representatives, aiming to popularize botany and increase awareness of the dangers of poisoning by toxic plants. The outdoor education is designed as a detective game and is set in the Prokop Valley in Prague. The theoretical part briefly outlines the basic principles of outdoor education, suitable teaching methods, and general didactic principles for its design. It also includes data on the representation of poisonous plants across textbooks for elementary and secondary schools. In the practical part, materials for outdoor education were developed, such as worksheets, a botanical key, plant picture cards, and laminated plants, along with an author's solution to the worksheet and guidelines for its use in teaching. These materials can be adapted for use in most schools in the Czech Republic or incorporated into standard biology lessons....en_US
dc.description.abstractPro většinu základních škol v České republice představuje terénní výuka, i přes dlouhodobé zdůrazňování její prospěšnosti výzvu v překonávání celé řady organizačních, bezpečnostních a metodických překážek a je pro ně složité ji do vyučování zapojit. Hlavním cílem této práce bylo proto vytvořit a ověřit terénní výuku pro vyučování botaniky na druhém stupni základních škol. Terénní výuka se zaměřuje na krytosemenné byliny a jejich známé jedovaté zástupce, čímž se snaží o popularizování botaniky a zvýšení povědomí o nebezpečí intoxikace jedovatými rostlinami. Terénní výuka je koncipována jako detektivní hra a je zasazena do lokality Prokopského údolí v Praze. V teoretické části jsou stručně popsány základní principy terénní výuky, vhodné výukové metody a obecné didaktické zásady pro její navrhování. Nachází se v ní ale také data o zastoupení jedovatých rostlin napříč učebnicemi pro základní a střední školy. V praktické části vznikly materiály pro terénní výuku, jako jsou pracovní listy, botanický klíč, kartičky rostlin a zalaminované rostliny, jejichž součástí je i autorské řešení pracovního listu a metodická příručka pro učitele. Vytvořené materiály lze po drobných úpravách použít na většině škol v České republice nebo s nimi lze pracovat v rámci standardních hodin přírodopisu. V závěru je představen...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectBotanyen_US
dc.subjectoutdoor educationen_US
dc.subjectworksheetsen_US
dc.subjectbotanical keyen_US
dc.subjecttoxic plantsen_US
dc.subjectprimary and secondary schoolen_US
dc.subjectBotanikacs_CZ
dc.subjectterénní výukacs_CZ
dc.subjectpracovní listycs_CZ
dc.subjectbotanický klíčcs_CZ
dc.subjectjedovaté rostlinycs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleNávrh terénní výuky na téma krytosemenných rostlin se zaměřením na jedovaté rostlinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentDepartment of Botanyen_US
dc.description.departmentKatedra botanikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId242799
dc.title.translatedProposal for outdoor education on the topic of angiosperms with a focus on poisonous plantsen_US
dc.contributor.refereeŠíma, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra botanikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Botanyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPro většinu základních škol v České republice představuje terénní výuka, i přes dlouhodobé zdůrazňování její prospěšnosti výzvu v překonávání celé řady organizačních, bezpečnostních a metodických překážek a je pro ně složité ji do vyučování zapojit. Hlavním cílem této práce bylo proto vytvořit a ověřit terénní výuku pro vyučování botaniky na druhém stupni základních škol. Terénní výuka se zaměřuje na krytosemenné byliny a jejich známé jedovaté zástupce, čímž se snaží o popularizování botaniky a zvýšení povědomí o nebezpečí intoxikace jedovatými rostlinami. Terénní výuka je koncipována jako detektivní hra a je zasazena do lokality Prokopského údolí v Praze. V teoretické části jsou stručně popsány základní principy terénní výuky, vhodné výukové metody a obecné didaktické zásady pro její navrhování. Nachází se v ní ale také data o zastoupení jedovatých rostlin napříč učebnicemi pro základní a střední školy. V praktické části vznikly materiály pro terénní výuku, jako jsou pracovní listy, botanický klíč, kartičky rostlin a zalaminované rostliny, jejichž součástí je i autorské řešení pracovního listu a metodická příručka pro učitele. Vytvořené materiály lze po drobných úpravách použít na většině škol v České republice nebo s nimi lze pracovat v rámci standardních hodin přírodopisu. V závěru je představen...cs_CZ
uk.abstract.enFor most primary and secondary schools in the Czech Republic, outdoor education, despite its long-emphasized benefits, presents a challenge in overcoming various organizational, safety, and methodological obstacles, making it difficult to integrate into the curriculum. The main goal of this project was to create and validate an outdoor education program for teaching botany in secondary school. This program focuses on angiosperm herbs and their well-known poisonous representatives, aiming to popularize botany and increase awareness of the dangers of poisoning by toxic plants. The outdoor education is designed as a detective game and is set in the Prokop Valley in Prague. The theoretical part briefly outlines the basic principles of outdoor education, suitable teaching methods, and general didactic principles for its design. It also includes data on the representation of poisonous plants across textbooks for elementary and secondary schools. In the practical part, materials for outdoor education were developed, such as worksheets, a botanical key, plant picture cards, and laminated plants, along with an author's solution to the worksheet and guidelines for its use in teaching. These materials can be adapted for use in most schools in the Czech Republic or incorporated into standard biology lessons....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra botanikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantMourek, Jan
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV