dc.contributor.advisor | Mazaná, Vladislava | |
dc.creator | Kout, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T00:52:01Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T00:52:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194490 | |
dc.description.abstract | (česky) Tato bakalářská práce se zaměřuje na jihokorejského režiséra Pong Čun-hoa, jeho život, tvorbu a jím adresované jihokorejské problematiky. Cílem je čtenáři umožnit pochopit nejen důvody, kterými si tvůrce v celosvětové filmové branži vysloužil uznání a ocenění, ale také více porozumět stále populárnější Jižní Koreji i s jejími stinnými, často opomíjenými stránkami. Text je rozdělen na tři hlavní kapitoly. První představuje Pongův život a zasazuje jej do širšího kontextu jihokorejských dějin a kinematografie; druhá rozebírá snímky Mutant, Ledová archa a Parazit po vypravěčské a vizuální stránce; přičemž poslední rozvádí různorodé společenské problematiky, na které tyto snímky odkazují. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English): This bachelor thesis focuses on the South Korean director Bong Joon-ho, his life, creations and the South Korean issues adressed by him. The aim is to help the reader to understand not only the reasons that have earned the filmmmaker recognition and acclaim in the global film industry, but also to better understand the increasingly popular South Korea with it's negative, but often neglected aspects. The text is divided into three main chapters. The first one introduces Bong's life and places it in the broader context of South Korean history and cinematography; the second one discusses The Host, Snowpiercer and Parasite in terms of narrative and visual aspects; while the last one elaborates on the diverse social issues to which these movies refer. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Bong Joon-ho|South Korean cinematography|South Korean movies|Korean cinematography|Korean movies|Korean society|Parasite|The Host|Snowpiercer|poverty in South Korea|Agent Orange | en_US |
dc.subject | Pong Čun-ho|jihokorejská kinematografie|jihokorejské filmy|korejská kinematografie|korejské filmy|korejská společnost|Parazit|Mutant|Ledová archa|chudoba v Jižní Koreji|Agent Orange | cs_CZ |
dc.title | Pong Čun-ho a jeho prostředky k zobrazení sociálních fenoménů korejské společnosti | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Institute of Asian Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav asijských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 254598 | |
dc.title.translated | Bong Joon-ho and his means of depicting the social phenomena of Korean society | en_US |
dc.contributor.referee | Löwensteinová, Miriam | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Asian Studies: Korean Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Asijská studia: Koreanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Asian Studies | en_US |
thesis.degree.program | Asijská studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav asijských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Asian Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Asijská studia: Koreanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Asian Studies: Korean Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Asijská studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Asian Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Tato bakalářská práce se zaměřuje na jihokorejského režiséra Pong Čun-hoa, jeho život, tvorbu a jím adresované jihokorejské problematiky. Cílem je čtenáři umožnit pochopit nejen důvody, kterými si tvůrce v celosvětové filmové branži vysloužil uznání a ocenění, ale také více porozumět stále populárnější Jižní Koreji i s jejími stinnými, často opomíjenými stránkami. Text je rozdělen na tři hlavní kapitoly. První představuje Pongův život a zasazuje jej do širšího kontextu jihokorejských dějin a kinematografie; druhá rozebírá snímky Mutant, Ledová archa a Parazit po vypravěčské a vizuální stránce; přičemž poslední rozvádí různorodé společenské problematiky, na které tyto snímky odkazují. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): This bachelor thesis focuses on the South Korean director Bong Joon-ho, his life, creations and the South Korean issues adressed by him. The aim is to help the reader to understand not only the reasons that have earned the filmmmaker recognition and acclaim in the global film industry, but also to better understand the increasingly popular South Korea with it's negative, but often neglected aspects. The text is divided into three main chapters. The first one introduces Bong's life and places it in the broader context of South Korean history and cinematography; the second one discusses The Host, Snowpiercer and Parasite in terms of narrative and visual aspects; while the last one elaborates on the diverse social issues to which these movies refer. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |