Pong Čun-ho a jeho prostředky k zobrazení sociálních fenoménů korejské společnosti
Bong Joon-ho and his means of depicting the social phenomena of Korean society
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194490Identifikátory
SIS: 254598
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Löwensteinová, Miriam
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Asijská studia: Koreanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav asijských studií
Datum obhajoby
12. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Pong Čun-ho|jihokorejská kinematografie|jihokorejské filmy|korejská kinematografie|korejské filmy|korejská společnost|Parazit|Mutant|Ledová archa|chudoba v Jižní Koreji|Agent OrangeKlíčová slova (anglicky)
Bong Joon-ho|South Korean cinematography|South Korean movies|Korean cinematography|Korean movies|Korean society|Parasite|The Host|Snowpiercer|poverty in South Korea|Agent Orange(česky) Tato bakalářská práce se zaměřuje na jihokorejského režiséra Pong Čun-hoa, jeho život, tvorbu a jím adresované jihokorejské problematiky. Cílem je čtenáři umožnit pochopit nejen důvody, kterými si tvůrce v celosvětové filmové branži vysloužil uznání a ocenění, ale také více porozumět stále populárnější Jižní Koreji i s jejími stinnými, často opomíjenými stránkami. Text je rozdělen na tři hlavní kapitoly. První představuje Pongův život a zasazuje jej do širšího kontextu jihokorejských dějin a kinematografie; druhá rozebírá snímky Mutant, Ledová archa a Parazit po vypravěčské a vizuální stránce; přičemž poslední rozvádí různorodé společenské problematiky, na které tyto snímky odkazují.
(in English): This bachelor thesis focuses on the South Korean director Bong Joon-ho, his life, creations and the South Korean issues adressed by him. The aim is to help the reader to understand not only the reasons that have earned the filmmmaker recognition and acclaim in the global film industry, but also to better understand the increasingly popular South Korea with it's negative, but often neglected aspects. The text is divided into three main chapters. The first one introduces Bong's life and places it in the broader context of South Korean history and cinematography; the second one discusses The Host, Snowpiercer and Parasite in terms of narrative and visual aspects; while the last one elaborates on the diverse social issues to which these movies refer.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Změna postoje Japonců k Jižní Koreji v závislosti na tzv. " korejské vlně"
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJarchovská, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 3. 9. 2014(česky): Tato práce je zaměřena na zkoumání problematiky přijetí jihokorejského televizního dramatu japonským publikem. V práci je zkoumána míra idealizace Jižní Koreje japonským publikem korejského televizního dramatu ... -
Obraz severokorejských uprchlíků skrze jihokorejská média
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOGeržová, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 5. 9. 2022(in English): This thesis addresses South Korean society's view of North Korean refugees through public media. In this thesis, I describe the current situation of North Korean refugees in the Republic of Korea, the state ... -
Symbolika v korejském bojovém umění Taekwondo
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSeménková, Hana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 9. 9. 2016Předmětem bakalářské práce Symbolika v korejském bojovém umění Taekwondo je analýza symboliky objevující se ve dvou největších federacích taekwondo - ITF a WTF. První část se věnuje relevantním sémiotickým teoriím, ...