dc.contributor.advisor | Mourek, Jan | |
dc.creator | Brandejsová, Elena | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T15:24:11Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T15:24:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194410 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá rešerší vědeckých studií věnovaných pedagogickému přístupu označovanému jako převrácená třída (flipped classroom), který přesouvá teoretickou část výuky do domácího prostředí, a skupinový prostor je tak využit na aktivizační metody podněcující hlubší myšlení. Práce poukazuje na důležitost implementace metod aktivního učení v korelaci se samostatnou přípravou studentů a přináší výsledky řady studií zabývajících se aplikací převrácené třídy v hodinách přírodovědných předmětů. Závěrečná kapitola poskytuje ucelené zhodnocení tohoto alternativního modelu výuky z pohledu pedagogů, studentů a rodičů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis is a review of scientific studies. It examines a pedagogical approach known as the flipped classroom, which relocates the theoretical component of the class to the home environment and utilizes the group setting for active learning techniques that foster deeper cognitive engagement. The paper emphasizes the value of integrating active learning techniques with independent study, and presents the findings of several studies on the implementation of the flipped classroom approach in science education. The concluding chapter offers a comprehensive assessment of this alternative learning model from the perspectives of educators, students and parents. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | active learning | en_US |
dc.subject | flipped classroom | en_US |
dc.subject | flipped learning | en_US |
dc.subject | home phase | en_US |
dc.subject | school phase | en_US |
dc.subject | science subjects | en_US |
dc.subject | teaching method | en_US |
dc.subject | aktivní učení | cs_CZ |
dc.subject | domácí fáze | cs_CZ |
dc.subject | převrácená třída | cs_CZ |
dc.subject | převrácené učení | cs_CZ |
dc.subject | přírodovědné předměty | cs_CZ |
dc.subject | školní fáze | cs_CZ |
dc.subject | výuková metoda | cs_CZ |
dc.title | Metoda převrácené třídy a její aplikace ve výuce přírodovědných předmětů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-16 | |
dc.description.department | Department of Biology Education | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 260902 | |
dc.title.translated | Methodology of the flipped classroom and its application in science education | en_US |
dc.contributor.referee | Nejedlý, Adam | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology for Teacher Education - Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Biology for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Biology Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology for Teacher Education - Geography for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biology for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá rešerší vědeckých studií věnovaných pedagogickému přístupu označovanému jako převrácená třída (flipped classroom), který přesouvá teoretickou část výuky do domácího prostředí, a skupinový prostor je tak využit na aktivizační metody podněcující hlubší myšlení. Práce poukazuje na důležitost implementace metod aktivního učení v korelaci se samostatnou přípravou studentů a přináší výsledky řady studií zabývajících se aplikací převrácené třídy v hodinách přírodovědných předmětů. Závěrečná kapitola poskytuje ucelené zhodnocení tohoto alternativního modelu výuky z pohledu pedagogů, studentů a rodičů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis is a review of scientific studies. It examines a pedagogical approach known as the flipped classroom, which relocates the theoretical component of the class to the home environment and utilizes the group setting for active learning techniques that foster deeper cognitive engagement. The paper emphasizes the value of integrating active learning techniques with independent study, and presents the findings of several studies on the implementation of the flipped classroom approach in science education. The concluding chapter offers a comprehensive assessment of this alternative learning model from the perspectives of educators, students and parents. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |