dc.contributor.advisor | Prokop, Jiří | |
dc.creator | Brožová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T06:38:08Z | |
dc.date.available | 2024-10-03T06:38:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193695 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem diplomové práce je zprostředkovat bližší pohled na rozvoj vzdělanosti a školství na Kladensku v období dvacátých let minulého století, které je specifické pedagogickými pokusy a úsilím učitelů o reformu školy. Pro pochopení souvislostí je věnována pozornost událostem před vznikem naší republiky a počátku třicátých let minulého století. První část diplomové práce se věnuje školství a vzdělanosti před rokem 1918, změnám ve společnosti v návaznosti na vznik nové republiky a s tím souvisejícím změnám ve školství a školským reformám. Druhá část pojednává o školství na Kladensku, které je známé především pro svůj industriální ráz. Sleduje rozvoj školství v prvním desetiletí existence naší republiky, a na příkladech Volné školy práce v Kladně, Státní průmyslové školy a Státní reálky v Kladně předkládá obraz vývoje společnosti, vzdělanosti a školství. Část třetí pohlíží na aktuální situaci v oblasti školství na Kladensku. Porovnání mezi dvacátými lety minulého století a počátkem dvacátých let našeho století je věnován prostor v diskusi. Diplomová práce se charakterem zkoumaného fenoménu přibližuje výzkumům historických událostí v určitém časovém období a jejich srovnání. Písemné dokumenty archivní povahy byly analyzovány a interpretovány s cílem odhalit vztahy mezi minulostí a přítomností, a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The target of this Thesis is to provide a closer look at the development of education in the region Kladno in the twenties of the last century, which is specific to pedagogical experiments and the efforts of teachers to reform the school. In order to understand the context, attention is paid to the events before the establishment of our republic and the beginning of the thirties of the last century. The first part of the Thesis is devoted to education before year 1918, changes in society following the establishment of the new republic and related changes in education and school reforms. The second part deals with education in the region, which is known primarily for its industrial character. It follows the development of education in the first decade of the existence of our republic, using the examples of Volná škola práce v Kladně, Státní průmyslová škola and Státní reálka in Kladno. The third part looks at the current situation in the region. The comparison between the twenties of the last century and the beginning of the twenties of our century is given space in the discussion. The diploma Thesis approaches the research of historical events in a certain time period and their comparison. Written documents have been analyzed and interpreted to reveal the relationships between the past and the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | primary education | en_US |
dc.subject | experimental schools | en_US |
dc.subject | secondary education | en_US |
dc.subject | the First Republic | en_US |
dc.subject | historical research | en_US |
dc.subject | Vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | základní školství | cs_CZ |
dc.subject | pokusné školy | cs_CZ |
dc.subject | střední školství | cs_CZ |
dc.subject | první republika | cs_CZ |
dc.subject | historický výzkum | cs_CZ |
dc.title | Vzdělanost a školství na Kladensku v období 20. let 20. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 247110 | |
dc.title.translated | Education in the region Kladno in the period of 1920s | en_US |
dc.contributor.referee | Syřiště, Ivo | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním cílem diplomové práce je zprostředkovat bližší pohled na rozvoj vzdělanosti a školství na Kladensku v období dvacátých let minulého století, které je specifické pedagogickými pokusy a úsilím učitelů o reformu školy. Pro pochopení souvislostí je věnována pozornost událostem před vznikem naší republiky a počátku třicátých let minulého století. První část diplomové práce se věnuje školství a vzdělanosti před rokem 1918, změnám ve společnosti v návaznosti na vznik nové republiky a s tím souvisejícím změnám ve školství a školským reformám. Druhá část pojednává o školství na Kladensku, které je známé především pro svůj industriální ráz. Sleduje rozvoj školství v prvním desetiletí existence naší republiky, a na příkladech Volné školy práce v Kladně, Státní průmyslové školy a Státní reálky v Kladně předkládá obraz vývoje společnosti, vzdělanosti a školství. Část třetí pohlíží na aktuální situaci v oblasti školství na Kladensku. Porovnání mezi dvacátými lety minulého století a počátkem dvacátých let našeho století je věnován prostor v diskusi. Diplomová práce se charakterem zkoumaného fenoménu přibližuje výzkumům historických událostí v určitém časovém období a jejich srovnání. Písemné dokumenty archivní povahy byly analyzovány a interpretovány s cílem odhalit vztahy mezi minulostí a přítomností, a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The target of this Thesis is to provide a closer look at the development of education in the region Kladno in the twenties of the last century, which is specific to pedagogical experiments and the efforts of teachers to reform the school. In order to understand the context, attention is paid to the events before the establishment of our republic and the beginning of the thirties of the last century. The first part of the Thesis is devoted to education before year 1918, changes in society following the establishment of the new republic and related changes in education and school reforms. The second part deals with education in the region, which is known primarily for its industrial character. It follows the development of education in the first decade of the existence of our republic, using the examples of Volná škola práce v Kladně, Státní průmyslová škola and Státní reálka in Kladno. The third part looks at the current situation in the region. The comparison between the twenties of the last century and the beginning of the twenties of our century is given space in the discussion. The diploma Thesis approaches the research of historical events in a certain time period and their comparison. Written documents have been analyzed and interpreted to reveal the relationships between the past and the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |