Zobrazit minimální záznam

Speech understanding in preschool children from the perspective of a speech therapist
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorVáchová, Anna
dc.date.accessioned2024-10-01T07:15:05Z
dc.date.available2024-10-01T07:15:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193588
dc.description.abstractDiplomová práce je z oblasti logopedie. Zabývá se problematikou diagnostiky specificky narušeného vývoje řeči se zaměřením na porozumění řeči. Hlavní cílem této práce je ověřit nově vytvořený testový nástroj s názvem Test porozumění řeči OTP (tělo a prostor) v praxi, jehož autorkou je klinická logopedka PaedDr. Věra Kopicová. Teoretická část diplomové práce definuje porozumění řeči, jeho proces a podrobněji se také věnuje popisu vývoje porozumění řeči. Rovněž jsou zde uvedeny i účinné komunikační strategie pro rozvoj porozumění řeči. Dále se teoretická část soustředí na diagnostiku porozumění řeči a v současnosti dostupné diagnostické materiály pro hodnocení porozumění řeči. V závěru této části jsou detailněji představeny vybrané kategorie narušené komunikační schopnosti, a to konkrétně specificky narušený vývoj řeči a poruchy artikulace. Empirická část diplomové práce je kvantitativního charakteru. Předem stanovených dílčích cílů bylo dosaženo prostřednictvím statických analýz získaných dat a postupů, které jsou používané při konstrukci a ověřování vlastností diagnostických metod. Průběh výzkumného šetření byl realizován v třech hlavních fázích - přípravné, pilotní a klinické studii. Do výzkumného šetření bylo zapojeno celkem 205 dětí. Na základě výsledků provedeného výzkumného šetření bylo...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is in the field of speech-language pathology. It deals with the issue of diagnosis of specific language impairment with a focus on speech comprehension. The main aim of this thesis is to validate a newly developed diagnostic tool called The Speech Understanding Test OTP (Body and Space Test) in practice, the author of which is a clinical speech therapist PaedDr. Věra Kopicová. The theoretical part of the diploma thesis defines speech understanding, its process and also describes in detail the development of speech understanding. Effective communication strategies for the development of speech understanding are also presented. Furthermore, the theoretical part focuses on the diagnosis of speech understanding and the currently available diagnostic materials for assessing speech understanding. This section concludes by presenting in more detail selected categories of impaired communication skills, specifically specific language impairment and articulation disorders. The empirical part of the thesis is quantitative in nature. The predetermined sub- objectives were achieved through static analyses of the data collected and the procedures used in the construction and validation of the properties of the diagnostic methods. The course of the research investigation was carried out in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspeech understandingen_US
dc.subjectspeech understanding developmenten_US
dc.subjectspeech understanding testen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectspecific language impairmenten_US
dc.subjectporozumění řečics_CZ
dc.subjectvývoj porozumění řečics_CZ
dc.subjecttest porozumění řečics_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectspecificky narušený vývoj řečics_CZ
dc.titlePorozumění řeči u dětí předškolního věku pohledem logopedacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId260610
dc.title.translatedSpeech understanding in preschool children from the perspective of a speech therapisten_US
dc.contributor.refereeHorynová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je z oblasti logopedie. Zabývá se problematikou diagnostiky specificky narušeného vývoje řeči se zaměřením na porozumění řeči. Hlavní cílem této práce je ověřit nově vytvořený testový nástroj s názvem Test porozumění řeči OTP (tělo a prostor) v praxi, jehož autorkou je klinická logopedka PaedDr. Věra Kopicová. Teoretická část diplomové práce definuje porozumění řeči, jeho proces a podrobněji se také věnuje popisu vývoje porozumění řeči. Rovněž jsou zde uvedeny i účinné komunikační strategie pro rozvoj porozumění řeči. Dále se teoretická část soustředí na diagnostiku porozumění řeči a v současnosti dostupné diagnostické materiály pro hodnocení porozumění řeči. V závěru této části jsou detailněji představeny vybrané kategorie narušené komunikační schopnosti, a to konkrétně specificky narušený vývoj řeči a poruchy artikulace. Empirická část diplomové práce je kvantitativního charakteru. Předem stanovených dílčích cílů bylo dosaženo prostřednictvím statických analýz získaných dat a postupů, které jsou používané při konstrukci a ověřování vlastností diagnostických metod. Průběh výzkumného šetření byl realizován v třech hlavních fázích - přípravné, pilotní a klinické studii. Do výzkumného šetření bylo zapojeno celkem 205 dětí. Na základě výsledků provedeného výzkumného šetření bylo...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is in the field of speech-language pathology. It deals with the issue of diagnosis of specific language impairment with a focus on speech comprehension. The main aim of this thesis is to validate a newly developed diagnostic tool called The Speech Understanding Test OTP (Body and Space Test) in practice, the author of which is a clinical speech therapist PaedDr. Věra Kopicová. The theoretical part of the diploma thesis defines speech understanding, its process and also describes in detail the development of speech understanding. Effective communication strategies for the development of speech understanding are also presented. Furthermore, the theoretical part focuses on the diagnosis of speech understanding and the currently available diagnostic materials for assessing speech understanding. This section concludes by presenting in more detail selected categories of impaired communication skills, specifically specific language impairment and articulation disorders. The empirical part of the thesis is quantitative in nature. The predetermined sub- objectives were achieved through static analyses of the data collected and the procedures used in the construction and validation of the properties of the diagnostic methods. The course of the research investigation was carried out in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV