Zobrazit minimální záznam

A set of games and activities to develop algorithmic thinking
dc.contributor.advisorŠtípek, Jiří
dc.creatorKospachová, Eva
dc.date.accessioned2024-10-01T07:06:57Z
dc.date.available2024-10-01T07:06:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193550
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá rozvojem informatického a algoritmického myšlení u žáků na 1. stupni základní školy. Záměrem práce je ověřit, zda lze tyto dovednosti efektivně rozvíjet prostřednictvím didaktických aktivit a her navržených autorkou. Teoretická část práce charakterizuje koncepty informatického a algoritmického myšlení a jejich význam ve vzdělávání. Součástí teoretické části je také přehled metod pro rozvoj těchto dovedností. Praktická část práce se zaměřuje na vývoj a testování vzdělávací hry "Ovečky" (didaktické aktivity a hry navržené autorkou), která je navržena tak, aby podporovala rozvoj algoritmického myšlení. Hra byla vyvíjena iterativním procesem zahrnujícím tvorbu prototypů, testování s žáky a následné úpravy na základě zpětné vazby. Testování probíhalo na několika základních školách a zahrnovalo různé věkové skupiny, což umožnilo získat cenné informace o efektivitě a přístupnosti hry. KLÍČOVÁ SLOVA unplugged aktivity, informatické myšlení, algoritmické myšlení, krokování, šipkovaná, aktivity a hry ve výucecs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the development of informatics and algorithmic thinking among students in the first grade of elementary school. The purpose of the work is to verify whether these skills can be effectively developed through didactic activities and games designed by the author. The theoretical part of the work characterizes the concepts of informatics and algorithmic thinking and their importance in education. The theoretical part also includes an overview of methods for developing these skills. The practical part of the thesis focuses on the development and testing of the educational game "Sheep" (didactic activities and games designed by the author), which is designed to support the development of algorithmic thinking. The game was developed through an iterative process involving prototyping, testing with students, and subsequent adjustments based on feedback. The testing took place in several elementary schools and included different age groups, which made it possible to gain valuable information about the effectiveness and accessibility of the game. KEYWORDS unplugged activities, computational thinking, algorithmic thinking, activities and games in educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectunplugged activitiesen_US
dc.subjectcomputational thinkingen_US
dc.subjectalgorithmic thinkingen_US
dc.subjectactivities and games in educationen_US
dc.subjectunplugged aktivitycs_CZ
dc.subjectinformatické myšlenícs_CZ
dc.subjectalgoritmické myšlenícs_CZ
dc.subjectkrokovánícs_CZ
dc.subjectšipkovanács_CZ
dc.subjectaktivity a hry ve výucecs_CZ
dc.titleSoubor her a aktivit pro rozvoj algoritmického myšlenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272315
dc.title.translatedA set of games and activities to develop algorithmic thinkingen_US
dc.contributor.refereeFialová, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá rozvojem informatického a algoritmického myšlení u žáků na 1. stupni základní školy. Záměrem práce je ověřit, zda lze tyto dovednosti efektivně rozvíjet prostřednictvím didaktických aktivit a her navržených autorkou. Teoretická část práce charakterizuje koncepty informatického a algoritmického myšlení a jejich význam ve vzdělávání. Součástí teoretické části je také přehled metod pro rozvoj těchto dovedností. Praktická část práce se zaměřuje na vývoj a testování vzdělávací hry "Ovečky" (didaktické aktivity a hry navržené autorkou), která je navržena tak, aby podporovala rozvoj algoritmického myšlení. Hra byla vyvíjena iterativním procesem zahrnujícím tvorbu prototypů, testování s žáky a následné úpravy na základě zpětné vazby. Testování probíhalo na několika základních školách a zahrnovalo různé věkové skupiny, což umožnilo získat cenné informace o efektivitě a přístupnosti hry. KLÍČOVÁ SLOVA unplugged aktivity, informatické myšlení, algoritmické myšlení, krokování, šipkovaná, aktivity a hry ve výucecs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the development of informatics and algorithmic thinking among students in the first grade of elementary school. The purpose of the work is to verify whether these skills can be effectively developed through didactic activities and games designed by the author. The theoretical part of the work characterizes the concepts of informatics and algorithmic thinking and their importance in education. The theoretical part also includes an overview of methods for developing these skills. The practical part of the thesis focuses on the development and testing of the educational game "Sheep" (didactic activities and games designed by the author), which is designed to support the development of algorithmic thinking. The game was developed through an iterative process involving prototyping, testing with students, and subsequent adjustments based on feedback. The testing took place in several elementary schools and included different age groups, which made it possible to gain valuable information about the effectiveness and accessibility of the game. KEYWORDS unplugged activities, computational thinking, algorithmic thinking, activities and games in educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV