Zobrazit minimální záznam

Use of evidence based practice in the education of persons with specific educational needs
dc.contributor.advisorBernoldová, Jana
dc.creatorŠkvorová, Michaela
dc.date.accessioned2024-11-28T17:59:50Z
dc.date.available2024-11-28T17:59:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193523
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zaváděním vědecky podložených přístupů v mateřské škole u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Jak už název napovídá, cílem práce je zjistit možnost využití vědecky podložených přístupů v českých mateřských školách. Práce zjišťuje, jaké jsou případné překážky v implementaci či jaké jsou potřeby pedagogů v procesu zavádění. Teoretická část práce představuje poruchy autistického spektra, konkrétně jejich definici, popis a demografii. Tato část se také věnuje inkluzivnímu vzdělávání dětí na autistickém spektru předškolního věku. Součástí teoretické části je i definice vědecky podložených přístupů a popis postupu jejich implementace. Práce se zaměřuje na tři vědecky podložené přístupy, a to na sociální příběhy, vizuální podporu a posílení. Výzkumná část se zabývá samotným zaváděním vědecky podložených přístupů v mateřské škole. Práce obsahuje kapitolu zabývající se metodologií výzkumu, představeny jsou zde také metody sběru dat. Pro výzkumné šetření byly využity kvalitativní metody - případová studie, polostrukturované rozhovory a pozorování. Je zde také provedena analýza rozhovorů s pedagogy. Jedna z kapitol výzkumné části obsahuje ukázku zavádění tří vědecky podložených přístupů. V závěru práce jsou představeny výsledky výzkumného šetření, které ukázalo na možné...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the implementation of evidence - based practice in the kindergarten for children who have some special educational needs. As the title suggests, the aim of the thesis is to ascertain an opportunity to use evidence - based practice in Czech kindergartens. The work looks into the issue of the implementation and its possible obstacles, or the needs of educators in the implementation process. The theoretical part of the thesis presents autism spectrum disorders, specifically their definition, description and demography. This part is devoted to the inclusive education of preschool children on the autism spectrum. The theoretical part also includes a definition of evidence - based practice and a description of their implementation process. The thesis focuses on three evidence - based practices, namely social stories, visual support and reinforcement. The research part deals with the actual introduction of evidence - based practice in the kindergarten. The thesis contains a chapter dealing with research methodology; data collection methods are also presented here. The qualitative methods used for the research investigation were: case study, semi-structured interview and observation. There is also an analysis of interviews with teachers. One of the research-part chapters...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjectevidence - based practicesen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectsocial storyen_US
dc.subjectvisual supporten_US
dc.subjectreinforcementen_US
dc.subjectporucha autistického spektracs_CZ
dc.subjectvědecky podložené přístupycs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectsociální příběhcs_CZ
dc.subjectvizuální podporacs_CZ
dc.subjectposílenícs_CZ
dc.titleVyužívání vědecky podložených přístupů ve vzdělávání osob se specifickými vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId267327
dc.title.translatedUse of evidence based practice in the education of persons with specific educational needsen_US
dc.contributor.refereeNěmec, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zaváděním vědecky podložených přístupů v mateřské škole u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Jak už název napovídá, cílem práce je zjistit možnost využití vědecky podložených přístupů v českých mateřských školách. Práce zjišťuje, jaké jsou případné překážky v implementaci či jaké jsou potřeby pedagogů v procesu zavádění. Teoretická část práce představuje poruchy autistického spektra, konkrétně jejich definici, popis a demografii. Tato část se také věnuje inkluzivnímu vzdělávání dětí na autistickém spektru předškolního věku. Součástí teoretické části je i definice vědecky podložených přístupů a popis postupu jejich implementace. Práce se zaměřuje na tři vědecky podložené přístupy, a to na sociální příběhy, vizuální podporu a posílení. Výzkumná část se zabývá samotným zaváděním vědecky podložených přístupů v mateřské škole. Práce obsahuje kapitolu zabývající se metodologií výzkumu, představeny jsou zde také metody sběru dat. Pro výzkumné šetření byly využity kvalitativní metody - případová studie, polostrukturované rozhovory a pozorování. Je zde také provedena analýza rozhovorů s pedagogy. Jedna z kapitol výzkumné části obsahuje ukázku zavádění tří vědecky podložených přístupů. V závěru práce jsou představeny výsledky výzkumného šetření, které ukázalo na možné...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the implementation of evidence - based practice in the kindergarten for children who have some special educational needs. As the title suggests, the aim of the thesis is to ascertain an opportunity to use evidence - based practice in Czech kindergartens. The work looks into the issue of the implementation and its possible obstacles, or the needs of educators in the implementation process. The theoretical part of the thesis presents autism spectrum disorders, specifically their definition, description and demography. This part is devoted to the inclusive education of preschool children on the autism spectrum. The theoretical part also includes a definition of evidence - based practice and a description of their implementation process. The thesis focuses on three evidence - based practices, namely social stories, visual support and reinforcement. The research part deals with the actual introduction of evidence - based practice in the kindergarten. The thesis contains a chapter dealing with research methodology; data collection methods are also presented here. The qualitative methods used for the research investigation were: case study, semi-structured interview and observation. There is also an analysis of interviews with teachers. One of the research-part chapters...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV