Zobrazit minimální záznam

Enviromentální soundscapes: zvukové mapování v hudební výchově
dc.contributor.advisorAgopian, Vartan
dc.creatorAktaş, Rodem
dc.date.accessioned2024-11-29T20:25:41Z
dc.date.available2024-11-29T20:25:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193416
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá aplikací teorie zážitkového učení (ELT) prostřednictvím soundmappingu v hudební výchově. ELT zahrnuje cyklus konkrétní zkušenosti, reflektivního pozorování, abstraktní konceptualizace a aktivního experimentování. Studie aplikuje cyklus ELT tak, že studenti provádějí procházky v městském a přírodním prostředí, přepisují zvuky prostředí do zvukových map a používají tyto přepisy k vytváření hudebních skladeb. Tento výzkum, provedený ve spolupráci se studenty základní školy v Praze, integruje aktivity spojené s tvorbou zvukových map, které zvyšují sluchové povědomí a podporují kreativitu. Metodika zahrnuje zvukové procházky, skupinové diskuse a představení kompozic, zakončené dotazníkem zachycujícím reflexe studentů. Zjištění naznačují, že soundmapping, pokud je založen na ELT, významně zlepšuje sluchové povědomí žáků, jejich tvůrčí myšlení a schopnosti spolupráce. Tato studie vyzdvihuje soundmapping jako inovativní pedagogický nástroj v hudební výchově, který podporuje zážitkové učení a zapojení do prostředí. Klíčová slova: soundmap, zážitkové učení, environmentální inspirace, sluchové uvědomění, sluchové zkoumání, hudební kreativitacs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsoundmapen_US
dc.subjectexperiential learning theoryen_US
dc.subjectenvironmental inspirationen_US
dc.subjectauditory awarenessen_US
dc.subjectauditory explorationen_US
dc.subjectmusic creativityen_US
dc.subjectsoundmapcs_CZ
dc.subjectzážitkové učenícs_CZ
dc.subjectenvironmentální inspiracecs_CZ
dc.subjectsluchové uvědoměnícs_CZ
dc.subjectsluchové zkoumánícs_CZ
dc.subjecthudební kreativitacs_CZ
dc.titleEnvironmental Soundscapes: Soundmapping in Music Educationen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258599
dc.title.translatedEnviromentální soundscapes: zvukové mapování v hudební výchověcs_CZ
dc.contributor.refereeNovotný, Vít
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singingen_US
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singingcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schoolscs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singingcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singingen_US
uk.degree-program.csTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schoolscs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá aplikací teorie zážitkového učení (ELT) prostřednictvím soundmappingu v hudební výchově. ELT zahrnuje cyklus konkrétní zkušenosti, reflektivního pozorování, abstraktní konceptualizace a aktivního experimentování. Studie aplikuje cyklus ELT tak, že studenti provádějí procházky v městském a přírodním prostředí, přepisují zvuky prostředí do zvukových map a používají tyto přepisy k vytváření hudebních skladeb. Tento výzkum, provedený ve spolupráci se studenty základní školy v Praze, integruje aktivity spojené s tvorbou zvukových map, které zvyšují sluchové povědomí a podporují kreativitu. Metodika zahrnuje zvukové procházky, skupinové diskuse a představení kompozic, zakončené dotazníkem zachycujícím reflexe studentů. Zjištění naznačují, že soundmapping, pokud je založen na ELT, významně zlepšuje sluchové povědomí žáků, jejich tvůrčí myšlení a schopnosti spolupráce. Tato studie vyzdvihuje soundmapping jako inovativní pedagogický nástroj v hudební výchově, který podporuje zážitkové učení a zapojení do prostředí. Klíčová slova: soundmap, zážitkové učení, environmentální inspirace, sluchové uvědomění, sluchové zkoumání, hudební kreativitacs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV