dc.contributor.advisor | Agopian, Vartan | |
dc.creator | Aktaş, Rodem | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T20:25:41Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T20:25:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193416 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá aplikací teorie zážitkového učení (ELT) prostřednictvím soundmappingu v hudební výchově. ELT zahrnuje cyklus konkrétní zkušenosti, reflektivního pozorování, abstraktní konceptualizace a aktivního experimentování. Studie aplikuje cyklus ELT tak, že studenti provádějí procházky v městském a přírodním prostředí, přepisují zvuky prostředí do zvukových map a používají tyto přepisy k vytváření hudebních skladeb. Tento výzkum, provedený ve spolupráci se studenty základní školy v Praze, integruje aktivity spojené s tvorbou zvukových map, které zvyšují sluchové povědomí a podporují kreativitu. Metodika zahrnuje zvukové procházky, skupinové diskuse a představení kompozic, zakončené dotazníkem zachycujícím reflexe studentů. Zjištění naznačují, že soundmapping, pokud je založen na ELT, významně zlepšuje sluchové povědomí žáků, jejich tvůrčí myšlení a schopnosti spolupráce. Tato studie vyzdvihuje soundmapping jako inovativní pedagogický nástroj v hudební výchově, který podporuje zážitkové učení a zapojení do prostředí. Klíčová slova: soundmap, zážitkové učení, environmentální inspirace, sluchové uvědomění, sluchové zkoumání, hudební kreativita | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | soundmap | en_US |
dc.subject | experiential learning theory | en_US |
dc.subject | environmental inspiration | en_US |
dc.subject | auditory awareness | en_US |
dc.subject | auditory exploration | en_US |
dc.subject | music creativity | en_US |
dc.subject | soundmap | cs_CZ |
dc.subject | zážitkové učení | cs_CZ |
dc.subject | environmentální inspirace | cs_CZ |
dc.subject | sluchové uvědomění | cs_CZ |
dc.subject | sluchové zkoumání | cs_CZ |
dc.subject | hudební kreativita | cs_CZ |
dc.title | Environmental Soundscapes: Soundmapping in Music Education | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 258599 | |
dc.title.translated | Enviromentální soundscapes: zvukové mapování v hudební výchově | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Novotný, Vít | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singing | en_US |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singing | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singing | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singing | en_US |
uk.degree-program.cs | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá aplikací teorie zážitkového učení (ELT) prostřednictvím soundmappingu v hudební výchově. ELT zahrnuje cyklus konkrétní zkušenosti, reflektivního pozorování, abstraktní konceptualizace a aktivního experimentování. Studie aplikuje cyklus ELT tak, že studenti provádějí procházky v městském a přírodním prostředí, přepisují zvuky prostředí do zvukových map a používají tyto přepisy k vytváření hudebních skladeb. Tento výzkum, provedený ve spolupráci se studenty základní školy v Praze, integruje aktivity spojené s tvorbou zvukových map, které zvyšují sluchové povědomí a podporují kreativitu. Metodika zahrnuje zvukové procházky, skupinové diskuse a představení kompozic, zakončené dotazníkem zachycujícím reflexe studentů. Zjištění naznačují, že soundmapping, pokud je založen na ELT, významně zlepšuje sluchové povědomí žáků, jejich tvůrčí myšlení a schopnosti spolupráce. Tato studie vyzdvihuje soundmapping jako inovativní pedagogický nástroj v hudební výchově, který podporuje zážitkové učení a zapojení do prostředí. Klíčová slova: soundmap, zážitkové učení, environmentální inspirace, sluchové uvědomění, sluchové zkoumání, hudební kreativita | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |