Environmental Soundscapes: Soundmapping in Music Education
Enviromentální soundscapes: zvukové mapování v hudební výchově
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/193416/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193416Identifiers
Study Information System: 258599
Collections
- Kvalifikační práce [19333]
Author
Advisor
Referee
Novotný, Vít
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Choral Singing
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
soundmap, zážitkové učení, environmentální inspirace, sluchové uvědomění, sluchové zkoumání, hudební kreativitaKeywords (English)
soundmap, experiential learning theory, environmental inspiration, auditory awareness, auditory exploration, music creativityTato diplomová práce se zabývá aplikací teorie zážitkového učení (ELT) prostřednictvím soundmappingu v hudební výchově. ELT zahrnuje cyklus konkrétní zkušenosti, reflektivního pozorování, abstraktní konceptualizace a aktivního experimentování. Studie aplikuje cyklus ELT tak, že studenti provádějí procházky v městském a přírodním prostředí, přepisují zvuky prostředí do zvukových map a používají tyto přepisy k vytváření hudebních skladeb. Tento výzkum, provedený ve spolupráci se studenty základní školy v Praze, integruje aktivity spojené s tvorbou zvukových map, které zvyšují sluchové povědomí a podporují kreativitu. Metodika zahrnuje zvukové procházky, skupinové diskuse a představení kompozic, zakončené dotazníkem zachycujícím reflexe studentů. Zjištění naznačují, že soundmapping, pokud je založen na ELT, významně zlepšuje sluchové povědomí žáků, jejich tvůrčí myšlení a schopnosti spolupráce. Tato studie vyzdvihuje soundmapping jako inovativní pedagogický nástroj v hudební výchově, který podporuje zážitkové učení a zapojení do prostředí. Klíčová slova: soundmap, zážitkové učení, environmentální inspirace, sluchové uvědomění, sluchové zkoumání, hudební kreativita