Zobrazit minimální záznam

Development of Digital Literacy in Computer Science with Elements of Co-operative Learning
dc.contributor.advisorJeřábek, Tomáš
dc.creatorMarschnerová, Michaela
dc.date.accessioned2024-11-29T18:05:00Z
dc.date.available2024-11-29T18:05:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193279
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na rozvoj digitální gramotnosti prostřednictvím kooperativního učení v předmětu informatika na druhém stupni základní školy. Práce zkoumá využití kooperativních výukových metod pro podporu digitálních kompetencí žáků, které jsou klíčové pro úspěšnou integraci do moderní digitální společnosti. Teoretická část analyzuje principy digitální gramotnosti, její význam ve vzdělávání, a kooperativní přístupy, které přispívají k efektivnějšímu učení. Praktická část se zaměřuje na návrh a implementaci série výukových aktivit, které kombinují digitální technologie a spolupráci mezi žáky. Výzkumná část využívá metody akčního výzkumu k vyhodnocení dopadu těchto aktivit na rozvoj digitálních a sociálních dovedností žáků. Práce přináší doporučení pro učitele, jak integrovat rozvoj digitální gramotnosti a kooperativní výuku do výuky informatiky. KLÍČOVÁ SLOVA digitální gramotnost, kooperativní učení, Informatika, akční výzkum, digitální kompetencecs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on developing digital literacy through cooperative learning in the subject of computer science at the lower secondary school level. It explores the use of cooperative teaching methods to support students' digital competencies, which are crucial for successful integration into the modern digital society. The theoretical part analyzes the principles of digital literacy, its importance in education, and cooperative approaches that contribute to more effective learning. The practical section focuses on the design and implementation of a series of educational activities that combine digital technologies and student collaboration. The research part employs action research methods to evaluate the impact of these activities on the development of students' digital and social skills. The thesis provides recommendations for teachers on integrating digital literacy development and cooperative learning into computer science education. KEYWORDS digital literacy, cooperative learning, Computer science, action research, digital competenciesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdigital literacyen_US
dc.subjectcooperative learningen_US
dc.subjectComputer scienceen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectdigital competenciesen_US
dc.subjectdigitální gramotnostcs_CZ
dc.subjectkooperativní učenícs_CZ
dc.subjectInformatikacs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectdigitální kompetencecs_CZ
dc.titleRozvoj digitální gramotnosti v Informatice s prvky kooperativního učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271876
dc.title.translatedDevelopment of Digital Literacy in Computer Science with Elements of Co-operative Learningen_US
dc.contributor.refereeČernochová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na rozvoj digitální gramotnosti prostřednictvím kooperativního učení v předmětu informatika na druhém stupni základní školy. Práce zkoumá využití kooperativních výukových metod pro podporu digitálních kompetencí žáků, které jsou klíčové pro úspěšnou integraci do moderní digitální společnosti. Teoretická část analyzuje principy digitální gramotnosti, její význam ve vzdělávání, a kooperativní přístupy, které přispívají k efektivnějšímu učení. Praktická část se zaměřuje na návrh a implementaci série výukových aktivit, které kombinují digitální technologie a spolupráci mezi žáky. Výzkumná část využívá metody akčního výzkumu k vyhodnocení dopadu těchto aktivit na rozvoj digitálních a sociálních dovedností žáků. Práce přináší doporučení pro učitele, jak integrovat rozvoj digitální gramotnosti a kooperativní výuku do výuky informatiky. KLÍČOVÁ SLOVA digitální gramotnost, kooperativní učení, Informatika, akční výzkum, digitální kompetencecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on developing digital literacy through cooperative learning in the subject of computer science at the lower secondary school level. It explores the use of cooperative teaching methods to support students' digital competencies, which are crucial for successful integration into the modern digital society. The theoretical part analyzes the principles of digital literacy, its importance in education, and cooperative approaches that contribute to more effective learning. The practical section focuses on the design and implementation of a series of educational activities that combine digital technologies and student collaboration. The research part employs action research methods to evaluate the impact of these activities on the development of students' digital and social skills. The thesis provides recommendations for teachers on integrating digital literacy development and cooperative learning into computer science education. KEYWORDS digital literacy, cooperative learning, Computer science, action research, digital competenciesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV