dc.contributor.advisor | Jeřábek, Tomáš | |
dc.creator | Marschnerová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T18:05:00Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T18:05:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193279 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj digitální gramotnosti prostřednictvím kooperativního učení v předmětu informatika na druhém stupni základní školy. Práce zkoumá využití kooperativních výukových metod pro podporu digitálních kompetencí žáků, které jsou klíčové pro úspěšnou integraci do moderní digitální společnosti. Teoretická část analyzuje principy digitální gramotnosti, její význam ve vzdělávání, a kooperativní přístupy, které přispívají k efektivnějšímu učení. Praktická část se zaměřuje na návrh a implementaci série výukových aktivit, které kombinují digitální technologie a spolupráci mezi žáky. Výzkumná část využívá metody akčního výzkumu k vyhodnocení dopadu těchto aktivit na rozvoj digitálních a sociálních dovedností žáků. Práce přináší doporučení pro učitele, jak integrovat rozvoj digitální gramotnosti a kooperativní výuku do výuky informatiky. KLÍČOVÁ SLOVA digitální gramotnost, kooperativní učení, Informatika, akční výzkum, digitální kompetence | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on developing digital literacy through cooperative learning in the subject of computer science at the lower secondary school level. It explores the use of cooperative teaching methods to support students' digital competencies, which are crucial for successful integration into the modern digital society. The theoretical part analyzes the principles of digital literacy, its importance in education, and cooperative approaches that contribute to more effective learning. The practical section focuses on the design and implementation of a series of educational activities that combine digital technologies and student collaboration. The research part employs action research methods to evaluate the impact of these activities on the development of students' digital and social skills. The thesis provides recommendations for teachers on integrating digital literacy development and cooperative learning into computer science education. KEYWORDS digital literacy, cooperative learning, Computer science, action research, digital competencies | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | digital literacy | en_US |
dc.subject | cooperative learning | en_US |
dc.subject | Computer science | en_US |
dc.subject | action research | en_US |
dc.subject | digital competencies | en_US |
dc.subject | digitální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | kooperativní učení | cs_CZ |
dc.subject | Informatika | cs_CZ |
dc.subject | akční výzkum | cs_CZ |
dc.subject | digitální kompetence | cs_CZ |
dc.title | Rozvoj digitální gramotnosti v Informatice s prvky kooperativního učení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 271876 | |
dc.title.translated | Development of Digital Literacy in Computer Science with Elements of Co-operative Learning | en_US |
dc.contributor.referee | Černochová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj digitální gramotnosti prostřednictvím kooperativního učení v předmětu informatika na druhém stupni základní školy. Práce zkoumá využití kooperativních výukových metod pro podporu digitálních kompetencí žáků, které jsou klíčové pro úspěšnou integraci do moderní digitální společnosti. Teoretická část analyzuje principy digitální gramotnosti, její význam ve vzdělávání, a kooperativní přístupy, které přispívají k efektivnějšímu učení. Praktická část se zaměřuje na návrh a implementaci série výukových aktivit, které kombinují digitální technologie a spolupráci mezi žáky. Výzkumná část využívá metody akčního výzkumu k vyhodnocení dopadu těchto aktivit na rozvoj digitálních a sociálních dovedností žáků. Práce přináší doporučení pro učitele, jak integrovat rozvoj digitální gramotnosti a kooperativní výuku do výuky informatiky. KLÍČOVÁ SLOVA digitální gramotnost, kooperativní učení, Informatika, akční výzkum, digitální kompetence | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on developing digital literacy through cooperative learning in the subject of computer science at the lower secondary school level. It explores the use of cooperative teaching methods to support students' digital competencies, which are crucial for successful integration into the modern digital society. The theoretical part analyzes the principles of digital literacy, its importance in education, and cooperative approaches that contribute to more effective learning. The practical section focuses on the design and implementation of a series of educational activities that combine digital technologies and student collaboration. The research part employs action research methods to evaluate the impact of these activities on the development of students' digital and social skills. The thesis provides recommendations for teachers on integrating digital literacy development and cooperative learning into computer science education. KEYWORDS digital literacy, cooperative learning, Computer science, action research, digital competencies | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |