Zobrazit minimální záznam

The role of information and communication technologies in the formation of time structures and daily activities of high school students
dc.contributor.advisorLupač, Petr
dc.creatorKudelová, Anežka
dc.date.accessioned2024-11-29T14:09:13Z
dc.date.available2024-11-29T14:09:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193072
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá roli informačních a komunikačních technologií (ICT) při utváření časových struktur a každodenních činností studentů středních škol. Výzkum se zaměřuje na to, jak si středoškoláci, zejména gymnazisté, organizují svůj čas s využitím ICT. Cílem studie je identifikovat konkrétní digitální technologie, které zabírají čas studentů, včetně sociálních médií, online her a vzdělávacích aplikací, a zkoumá integraci těchto technologií do jejich každodenního života. Kromě toho výzkum zkoumá dopad těchto technologií na studijní povinnosti, volnočasové aktivity a sociální interakce. Studie využívá kvalitativní metody, přičemž ke sběru a interpretaci dat využívá polostrukturované rozhovory a tematickou analýzu. Zjištění mají za cíl poskytnout vhled do vnímání a hodnocení studentů ohledně jejich hospodaření s časem v souvislosti s využíváním ICT, jakož i do potenciálních výhod a nevýhod těchto technologií. Studie se rovněž zabývá vlivem zapojení rodičů do těchto procesů. Výzkum přispívá k lepšímu pochopení komplexního vztahu mezi digitálními technologiemi a time managementem u dospívajících. Klíčová slova IKT, organizace času, adolescence, každodenní aktivity, informační věkcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the role of information and communication technologies (ICT) in shaping the time structures and everyday activities of secondary school students. The research focuses on how secondary school students, especially high school students, organize their time using ICT. The study aims to identify specific digital technologies that occupy students' time, including social media, online games, and educational applications, and explores the integration of these technologies into their daily lives. In addition, the research examines the impact of these technologies on study obligations, leisure activities and social interactions. The study employs qualitative methods, using semi-structured interviews and thematic analysis to collect and interpret data. The findings aim to provide insight into students' perceptions and evaluations of their time management in relation to ICT use, as well as the potential advantages and disadvantages of these technologies. The study also explores the impact of parental involvement in these processes. The research contributes to a better understanding of the complex relationship between digital technologies and time management in adolescents. Keywords ICT, time organisation, adolescence, daily activities, information ageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttime organisation|adolescence|everyday activities|information society|internet|social capitalen_US
dc.subjectorganizace času|adolescence|každodenní aktivity|informační společnost|internet|sociální média|sociální kapitálcs_CZ
dc.titleRole informačních a komunikačních technologií ve formování časových struktur a každodenních aktivit středoškolských studentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266073
dc.title.translatedThe role of information and communication technologies in the formation of time structures and daily activities of high school studentsen_US
dc.contributor.refereeBuriánek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá roli informačních a komunikačních technologií (ICT) při utváření časových struktur a každodenních činností studentů středních škol. Výzkum se zaměřuje na to, jak si středoškoláci, zejména gymnazisté, organizují svůj čas s využitím ICT. Cílem studie je identifikovat konkrétní digitální technologie, které zabírají čas studentů, včetně sociálních médií, online her a vzdělávacích aplikací, a zkoumá integraci těchto technologií do jejich každodenního života. Kromě toho výzkum zkoumá dopad těchto technologií na studijní povinnosti, volnočasové aktivity a sociální interakce. Studie využívá kvalitativní metody, přičemž ke sběru a interpretaci dat využívá polostrukturované rozhovory a tematickou analýzu. Zjištění mají za cíl poskytnout vhled do vnímání a hodnocení studentů ohledně jejich hospodaření s časem v souvislosti s využíváním ICT, jakož i do potenciálních výhod a nevýhod těchto technologií. Studie se rovněž zabývá vlivem zapojení rodičů do těchto procesů. Výzkum přispívá k lepšímu pochopení komplexního vztahu mezi digitálními technologiemi a time managementem u dospívajících. Klíčová slova IKT, organizace času, adolescence, každodenní aktivity, informační věkcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the role of information and communication technologies (ICT) in shaping the time structures and everyday activities of secondary school students. The research focuses on how secondary school students, especially high school students, organize their time using ICT. The study aims to identify specific digital technologies that occupy students' time, including social media, online games, and educational applications, and explores the integration of these technologies into their daily lives. In addition, the research examines the impact of these technologies on study obligations, leisure activities and social interactions. The study employs qualitative methods, using semi-structured interviews and thematic analysis to collect and interpret data. The findings aim to provide insight into students' perceptions and evaluations of their time management in relation to ICT use, as well as the potential advantages and disadvantages of these technologies. The study also explores the impact of parental involvement in these processes. The research contributes to a better understanding of the complex relationship between digital technologies and time management in adolescents. Keywords ICT, time organisation, adolescence, daily activities, information ageen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV